ابهام در دلایل تاخیر ورود الکنو، برنامه ریزی والیبال دقیق است؟

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران با آرمان کسب سکوی المپیک توکیو تمرینات خود را از 11 فروردین ماه امسال شروع نموده است. ابتدا قرار بود ملی پوشان از 7 فروردین ماه در اردوها حاضر شوند، ولادیمیر الکنو سرمربی تیم ملی از 22 فروردین ماه به اردوها ملحق گردد و پس از برگزاری اردوی 10 روزه تیم ملی راهی روسیه گردد تا پیش از مسابقات لیگ ملت ها اردویی در کازان برگزار گردد.

ابهام در دلایل تاخیر ورود الکنو، برنامه ریزی والیبال دقیق است؟

تاخیر در برگزاری اردوی تیم ملی

با آغاز سال جدید اما برنامه ریزی فدراسیون به خوبی پیش نرفت. ملی پوشان از 11 فروردین ماه وارد اردو شدند، البته بازیکنانی مانند سعید معروف، سید محمد موسوی و میلاد عبادی پور به همراه سایر لژیونرها پس از انتها مسابقات باشگاهی خود و استراحت به اردو ملحق می شوند. الکنو که نتایج ضعیفی با تیم باشگاهی زنیت کازان کسب نموده است هر روز حضور خود در ایران را به تعویق می اندازد و تعیین نیست سرمربی تیم ملی چه زمانی وارد ایران خواهد شد.

زمان حضور نامعلوم الکنو

تا به امروز و پس از کنسلی تاریخ ورود سرمربی در تاریخ 22 فروردین ماه، تاریخ های 25، 26 و 27 فرودین ماه عنوان شده است و دلیل تاخیر اولیه دیدار الکنو با مادرش عنوان شد! لیگ روسیه 21 فرودین ماه به انتها خواهد رسید و با توجه به ناکامی تیم زنیت و کسب عنوان پنجمی و انتها کار زودهنگام این تیم در سوپر لیگ روسیه، انتظار می رفت سرمربی تیم ملی زودتر و یا حداقل در تاریخ مقرر در ایران حاضر شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه برخلاف وعده مسئولان فدراسیون حتی توتولو دستیار الکنو نیز دیرتر از تاریخ اعلام شده وارد کشور می شود.

امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی با اشاره به اینکه توماس توتولو یاری مربی ایتالیایی تیم ملی کشورمان روز 24 فروردین ماه وارد ایران می شود، گفت: ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی نیز روز 27 فروردین به تهران خواهد آمد.

لغو اردو و دیدارهای تدارکاتی

بی برنامگی سوم لغو دیدارهای تدارکاتی و اردوی کازان بود. اردویی که میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون دلیل لغو آن را تاخیر مسابقات لیگ ملت ها مطرح نمود و قرار بود که با حضور سرمربی در ایران درباره اردوی برگزاری اردوهای تدارکاتی تصمیم گیری شود. اما پیش از زمان حضور نامعلوم سرمربی در ایران سرپرست تیم ملی آب پاکی را روی دست همه ریخت.

خوش خبر تاکید نمود: برای رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و برگزاری اردو در محیط امن، تمرینات تا اعزام به ایتالیا ادامه دارد و قبل از سفر به شهر ریمینی برای حضور در لیگ ملت ها، بازی تدارکاتی نخواهیم داشت. پیش از این، قرار بود تیم به کازان اعزام شود که به دلیل مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا، لغو شد.

کاهش سهمیه مربی ایرانی

اما عدم برنامه ریزی فدراسیون به همین جا ختم نمی شود. پس از انتخاب سرمربی خارجی در راس تیم ملی، برای رسیدن به آرمان کسب سکوی المپیک تصمیم بر این شد دو مربی ایرانی حتماً کنار الکنو در المپیک توکیو روی نیمکت حضور داشته باشند. مربیانی که با هدف کسب تجربه، فدراسیون را در رسیدن به هدف عظیم یعنی استفاده از مربیان ایرانی در راس تیم ملی عظیمسال در المپیک 2024 آینده حمایت نمایند.

پس از خلف وعده الکنو و تاخیرهای هر روزه اش برای ورود به ایران، این بار کاهش سهمیه مربیان ایرانی رو نیمکت المپیک توکیو جدی تر شده است. سرمربی تیم ملی اصرار دارد از مترجم روس استفاده کند تا سرعت انتقال صحبت هایش به ملی پوشان در شرایط حساس بازی های المپیک امکان پذیر باشد. درخواستی منطقی که هر روز قوت می گیرد. اما این اتفاقات شائبه های قرارداد سرمربی تیم ملی را بیش تر می نماید.

شائبه قرارداد سرمربی تیم ملی

الکنو مربی حرفه ای در دنیای والیبال است که مدال طلا و برنز المپیک را در کارنامه دارد. همچنین شخصیت الکنو به عنوان مربی منظبط و سخت گیر شناخته شده است. بعید است الکنو پا را فراتر از مفاد قراردادی بگذارد که امضا نموده است. تعیین نیست به چه دلیل سرمربی تیم ملی هر روز برنامه حضورش در ایران را به تاخیر می اندازد و کاهش سهمیه مربی ایرانی در حال رخ دادن است.

شاید در قرارداد الکنو بر خلاف آنچه گفته می شود از ابتدا تاریخ دقیق حضور و یا حتی عدم حضورش در ایران آمده است که رسانه ها و مردم ایران از آن بی خبر هستند. و در خصوص سهمیه مربی ایرانی هم ممکن است در مفاد قرار داد نکاتی ذکر شده باشد که باز هم مردم و رسانه از آن اطلاعی ندارند.

ناصر شهنازی، دستیار ایرانی سابق ولاسکو در پاسخ به این سوال که در صورت حضور مترجم روسی در نیمکت ملی یک سهمیه مربی ایرانی کاهش خواهد یافت، نظر شما چیست؟ گفت: این به مفاد قرار داد باز می شود. باید دید از ابتدا مفاد قرار داد چه بوده است. طبیعی است هر آنچه در قرارداد ذکر شده باشد لازم الاجرا است. تنها مربی خارجی که در ایران حاضر شد و دستیاران ایرانی اش را انتخاب کرد ولاسکو بود. اما حال فدراسیون مربیان را معرفی نموده است تا الکنو انتخاب کند. باید دید مفاد قرار داد چیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1002

به "ابهام در دلایل تاخیر ورود الکنو، برنامه ریزی والیبال دقیق است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در دلایل تاخیر ورود الکنو، برنامه ریزی والیبال دقیق است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید