افزایش نرخ سود در سررسیدهای یک و دو سال

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران: امروز 13 اردیبهشت 1400حجم معاملات اوراق بدهی دولت کاهشی شد، اما به پایین مرز 200میلیاردی نرفت.

افزایش نرخ سود در سررسیدهای یک و دو سال

به گزارش خبرنگاران امروزحجم معاملات اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با 45 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 247 میلیارد تومان رسید. امروز 34 نماد اخزا و 8 نماد اراد معامله شدند.

آنالیز منحنی بازده نشان میدهد که نرخها در اغلب سررسیدهای افزایش یافتند. نرخ بازده اوراق با سررسید یک و دو سال با یک درصد و 4 دهم درصد افزایش به ترتیب به 21.96 و 22.10 درصد رسید. نرخ بازده آینده اوراق در سال دوم و نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال نیز با یک دهم درصد کاهش به ترتیب به 22.24 و 22.15 درصد رسید.

اوراق اخزا 819 و 906 کمترین نرخ بازده 16.1 و 14.5 درصد را داشتند. البته معاملات این اوراق در حجم کمی انجام شد.

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

امروز منحنی نرخ بازدهی اوراق آینده نسبت به دیروز نوساناتی داشت. منحنی اوراق آینده امروز مسطح بود و روی محور 22 درصد مماس بود.

نرخ بازده نقدی و آینده

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف به وسیله عرضه و تقاضا کشف می گردد. نرخ کشف شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می دهد. همچنین از تفاوت نرخ های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می توان برای استخراج بازده آینده مورد انتظار سرمایه گذاران استفاده کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1054

به "افزایش نرخ سود در سررسیدهای یک و دو سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ سود در سررسیدهای یک و دو سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید