انجمن بین المللی مستند برگزیدگانش را شناخت

به گزارش درگ فایل، فیلم اُ.جی: ساخت آمریکا به عنوان بهترین مستند بلند سال از نگاه انجمن بین المللی مستند (IDA) شناخته شد.

انجمن بین المللی مستند برگزیدگانش را شناخت

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، فیلم مستند اُ.جی: ساخت آمریکا ساخته ازرا ادلمن که پیش از این جایزه بهترین فیلم مستند سال از سوی جوایز هیئت ملی نقد آمریکا و همچنین جوایز سالانه حلقه منتقدین نیویورک را از آن خود کرده بود، از سوی انجمن بین المللی مستند نیز به عنوان بهترین مستند بلند سال 2016 میلادی انتخاب شد.

مستند 467 دقیقه ای اُ.جی: ساخت آمریکا که اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد، پیش از نمایش از شبکه های ESPN و ABC در قالب پنج قسمت در سینماهای لس آنجلس و نیویورک به روی پرده رفت.

سال گذشته مستند نگاه سکوت به کارگردانی جاشوا اوپنهیمر منتخب انجمن بین المللی مستند بود که درنهایت در جوایز اسکار رقابت را به مستند امی واگذار کرد.

اما در سایر بخش ها، اعضای انجمن بین المللی مستند کلاه های سیفید به کارگردانی اورلاندو فن اینسیدل را جایزه بهترین مستند کوتاه سال معرفی کردند، جایزه بهترین سریال مستند منتخب به DR2 Dokumania به تهیه کنندگی مت هافمن میر رسید و جایزه بهترین سریال مستند اپیزودیک به آخرین شانس محصول نتفیلیکس اعطاء شد.

ساختن یک قاتل پیروز به کسب جایزه بهترین سریال مستند محدود شد و میدان دید بهترین مجموعه مستند کوتاه انتخاب شد و جایزه دیوید ال.والپر که ویژه بهترین مستند دانشجویی است نیز به فیلم 4.1 مایل اختصاص یافت.

مستند سیزدهمین به کارگردانی آوا دو ورنای جایزه شبکه ABC News را از آن خود کرد و مستند آتش در دریا ساخت جیانفرانکو رُسی که نماینده سینمای ایتالیا در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار است، جایزه بهترین فیلمبرداری مستند را دریافت کرد.

فیلمبردار ساخته کریستین جانسن جایزه بهترین تدوین را به نام خود ثبت کرد و مستند من سیاه تو نیستم برنده بهترین جایزه فیلمنامه انتخاب شد.

همچنین طبق اعلام پیشین مهرداد اسکویی سینماگر ایرانی برای ساخت مستند رویاهای دم صبح نیز از سوی جوایز انجمن بین المللی مستند به عنوان برنده جایزه پار لورنتز معرفی شده بود.

از میان نامزدهای سی ودومین دوره جوایز انجمن بین المللی مستند، اُ.جی: ساخت آمریکا، سیزدهمین، من سیاه تو نیستم، آتش در دریا، فیلمبردار و وینر همگی به جمع 15 فینالیست شاخه بهترین مستند هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار راه یافته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 157

به "انجمن بین المللی مستند برگزیدگانش را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن بین المللی مستند برگزیدگانش را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید