تبلیغات درمان کرونا در فیسبوک ممنوع شد

به گزارش درگ فایل، بیانیه فیسبوک پس از آن منتشر می شود که چاد وولف، وزیر کنونی امنیت داخلی ایالات متحده، ادعا های گمراه کننده ای را مطرح نمود و گفت که واکسن کرونا تقریباً آماده شده است.

تبلیغات درمان کرونا در فیسبوک ممنوع شد

همزمان با نزدیک شدن تلفات کووید-19 به 3 هزار نفر وزیر دولت ترامپ ادعا می نماید که طی چند ماه آینده درمان آن میسر خواهد شد. فیسبوک تبلیغاتی را که به دروغ ادعا می نمایند برای ویروس کرونا (کووید - 19) درمان یا واکسن دارند ممنوع نموده است.

این غول فناوری بعد از آن که سازمان دنیای بهداشت در خصوص همه گیری اطلاعات نادرست و نظریه های توطئه راجع به این بیماری در رسانه های اجتماعی هشدار داد، چنین سیاستی را در پیش گرفته است.

در حال حاضر برای بیماری ویروس کرونا (کووید - 19) درمان یا واکسن وجود ندارد و نشانه ای از کاهش شیوع آن به چشم نمی خورد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا در همین هفته از 80 هزار نفر گذشت و تا کنون جان نزدیک به 2800 نفر را گرفته است.

فیسبوک به پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر که برای نخستین بار خبر این ممنوعیت را منتشر کرد، گفت: اخیراً خط مشی ممنوعیت آگهی هایی را به اجرا در آورده ایم که در ارتباط با کرونا هستند و حس اضطرار ایجاد می نمایند. برای مثال، محدود بودن تدارکات را القا می نمایند یا درمان یا جلوگیری تضمینی را تبلیغ می نمایند.

برای بخش هایی مثل بازار هم خط مشی هایی داریم که در آن ها هم جلوی چنین کار هایی را بگیریم.

بیانیه فیسبوک پس از آن منتشر می شود که چاد وولف، وزیر کنونی امنیت داخلی ایالات متحده، ادعا های گمراه نماینده ای را عنوان نمود و گفت که واکسن کرونا تقریباً آماده شده است.

وولف در گزارش به مجلس سنا گفت که واکسن ویروس کرونا در عرض چند ماه آماده خواهد شد، در حالی که طبق برآورد های مرکز مهار و پیشگیری از بیماری ها (سی دی سی) دست کم یک سال طول می کشد تا واکسن مورد تاییدی فراوری گردد.

این در حالی است که شرکت زیست فناوری مدرن ایالات متحده، همین هفته واکسنی آزمایشی را که فراوری نموده بود برای محققان دولت ایالات متحده فرستاد، اما فرایند آزمایش کردن قابلیت مصون سازی بالقوه آن، دستکم یک سال به درازا می کشد.

هم اکنون در چین نیز که شیوع ویروس کرونا از آن جا شروع شد، بیش از 80 آزمایش بالینی در دست اجرا است و در هر یک از آن ها 600 نفر را تحت آزمایش قرار می دهند. در این آزمایش ها گستره ای از درمان ها را به کار می گیرند. از درمان های طب سنتی چینی که قرن ها قدمت دارند، تا دارو های مالاریا و اچ آی وی که ثابت شده است ویروس را در محیط کشت یاخته ها از بین می برند.

فیسبوک نخستین بار ماه پیش به حالت اضطراری که ویروس کرونا در عرصه بهداشت عمومی پدید آورد، واکنش نشان داد و در وب نوشتی شرح داد که به وسیله شبکه دنیای کارشناسان واقعیت سنجی ثالث خود تمام مطالب مربوط به شیوع کرونا را آنالیز خواهد نمود.

در آن وب نوشت آمده بود: اگر کارشناسان اطلاعات موجود در مطلبی را کذب تشخیص دهند، پخش آن مطلب را در فیسبوک و اینستاگرام محدود می کنیم و اطلاعات دقیقی را که این همکاران عرضه می نمایند، در معرض دید مردم قرار می دهیم

به افرادی هم که چنین مطالبی را همرسان نموده اند یا سعی دارند همرسان نمایند، هشدار می دهیم که آن مطالب طبق واقعیت سنجی های اجرا شده نادرست هستند.

سایر شرکت های فناوری نیز در حال اجرا اقداماتی برای جلوگیری از پخش اطلاعات نادرست و سودجویانه در خصوص ویروس کرونا هستند. توییتر می گوید به اطلاعات موثق بهداشتی اولویت می دهد، و آمازون به فروشندگان ثالث هشدار داده است که قیمت اقلام پرتقاضا مثل ماسک را بیش از حد بالا نبرند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 241

به "تبلیغات درمان کرونا در فیسبوک ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات درمان کرونا در فیسبوک ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید