توسعه گردشگری مذهبی جزء اولویت های نخست اقتصاد کشور قرار گیرد

به گزارش درگ فایل، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه توسعه گردشگری مذهبی باید از اولویت های موردنیاز اقتصاد کشور باشد، گفت: یکی از ظرفیت های بسیار خوب در مقوله گردشگری استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی است.

توسعه گردشگری مذهبی جزء اولویت های نخست اقتصاد کشور قرار گیرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از قم، شاپور رستمی در نخستین نشست تخصصی کمیته زیارت که ظهر امروز در دانشگاه قم برگزار گردید، بابیان اینکه استفاده از ظرفیت های استان فارس در کنار مقوله زیارت در نظر گرفته شده است، گفت: باید در هر سه زمینه قانون گذاری، اجرا و مشارکت مردم با یک وحدت رویه حرکت کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری فارس اضافه نمود: وجود قوانین و مقررات جزء الزامات و تأکیدات ما است اما یکی از مسائل و ظرفیت های خوبی که در بخش های دولتی و غیردولتی وجود دارد استفاده از سایر ظرفیت های نهادهای اجرایی است.

رستمی بابیان اینکه یکی از ظرفیت های بسیار خوب در مقوله گردشگری استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی است، گفت: علاوه بر قوانین و مقررات در سطح منطقه ای بحث شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح است که باید به آن توجه داشت.

وی بابیان اینکه توسعه گردشگری مذهبی از اولویت های موردنیاز اقتصاد کشور است، گفت: استان فارس از ظرفیت گردشگری مذهبی استفاده نموده و اداره کل اوقاف و امور خیریه را به عنوان دبیر کارگروه توسعه گردشگری مذهبی استان انتخاب نموده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری فارس با اشاره به اینکه استان فارس برنامه های تعیینی را به منظور ایجاد شبکه تعیین زیارتی در سطح کشور در دستور کار خود قرار داده است، گفت: سه استان خراسان رضوی، قم و فارس باید زنجیره های تعیین زیارتی را به هم وصل نمایند و یک حرکت و شروعی در مورد گردشگری مذهبی در نظر داشته باشد.

رستمی بابیان اینکه باید بسترهای ارتباطی میان اماکن زیارتی از طریق مسئولان به صورت جدی دنبال گردد، توضیح داد: حمل ونقل، اقامت و مکان سه مقوله ای هستند که باید به صورت جدی به آن توجه گردد.

وی با تأکید بر آسیب شناسی حضور زائران در مقصد و مبدأ اضافه نمود: انجام این کار در ارائه خدمات به زائران و در برنامه های آینده بسیار مفید فایده خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 79

به "توسعه گردشگری مذهبی جزء اولویت های نخست اقتصاد کشور قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری مذهبی جزء اولویت های نخست اقتصاد کشور قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید