ثروت عجیب دستیار سابق بیل گیتس!

به گزارش درگ فایل، زومیت نوشت: ثروت دستیار سابق بیل گیتس به زودی حتی از ثروت هم بنیانگذار مایکروسافت نیز پیشی خواهد گرفت.

ثروت عجیب دستیار سابق بیل گیتس!

ثروت تقریباً 115 میلیارد دلاری استیو بالمر، او را در لیست ثروتمندان بلومبرگ درست پشت سر بیل گیتس قرار می دهد. بالمر ثروت هنگفت امروزش را مدیون قراردادی است که سال 1980 برای ورود به مایکروسافت امضا نموده بود.

ثروت بالمر در امسال با حدود 29 میلیارد دلار افزایش، به 115 میلیارد دلار رسید؛ یعنی او اکنون تنها 6 میلیارد دلار با رئیس سابق خود، بیل گیتس، فاصله دارد. بالمر درحال حاضر از وارن بافت، لری پیج، مارک زاکربرگ و سرگی برین ثروتمندتر است.

بالمر در سال 1980 به عنوان دستیار بیل گیتس، در مایکروسافت مشغول به کار شد؛ اما بیشتر به مدیر تجاری شباهت داشت تا دستیار شخصی. به گفته فوربز او ابتدا حقوق پایه 50٬000 دلاری و 10 درصد از سود را درخواست کرد ولی زمانی که سود او بیش ازحد شد، پیشنهاد داد که این سود را با سهامی قابل توجه مبادله کند.

دستیار مورد اعتماد گیتس در سال 2000 به سمت مدیرعاملی مایکروسافت رسید و در سال 2014 با 333 میلیون سهم یا چهار درصد سهام، بازنشسته شد. او تا به امروز بیشتر این سهام را حفظ نموده است؛ یعنی تقریباً 100 میلیارد دلار.

پس از ورود پیروز مایکروسافت به عرصه هوش مصنوعی، سهام این شرکت و به تبع آن ثروت بالمر افزایش یافت. سرمایه گذاری مایکروسافت در OpenAI (خالق ChatGPT)، سود 38 درصدی در 10 ماه گذشته را در پی داشته است. مایکروسافت سعی دارد فزونی بی چون وچرای گوگل در بازار جست وجوی وب را از بین ببرد.

حضور بالمر در لیست 10 ثروتمند جهان کمی ناخوشایند به نظر می رسد؛ زیرا ایلان ماسک، جف بیزوس، برنارد آرنوو دیگران ثروت خود را براساس تأسیس شرکت ها یا خرید سهام هنگفت کسب نموده اند، اما بالمر نه مؤسس مایکروسافت بوده و نه مدیرعامل فعلی این شرکت است.

اگر بالمر واقعاً بتواند بیل گیتس را پشت سر بگذارد و به فردی ثروتمندتر از او تبدیل گردد، موردی بسیار نادر به شمار میرود؛ زیرا این اولین بار است که یک کارمند از بنیانگذار شرکتش ثروتمندتر می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1723

به "ثروت عجیب دستیار سابق بیل گیتس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروت عجیب دستیار سابق بیل گیتس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید