جزئیات گزارش مجلس درباره زندان اوین

به گزارش درگ فایل، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس جزئیاتی از گزارش این کمیسیون درباره زندان اوین ارائه کرد.

جزئیات گزارش مجلس درباره زندان اوین

به گزارش فارس، حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از بازدید و بازرسی رئیس و اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از زندان اوین، گزارشی در دو بخش تهیه شده که یک بخش از آن درباره کلیپ هایی است که از زندان اوین پخش شده است.

وی افزود: مورد به مورد این کلیپ ها آنالیز شده و گزارشی درباره هرکدام آماده شده است؛ که بر این اساس درباره بعضی کلیپ ها که در آن تخلفاتی رخ می دهد قبلاً به وسیله مسئولان مربوطه به وسیله سازمان امور زندان ها برخورد با آن ها اجرا شده است و با بعضی دیگر هم برخورد نشده است که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است و قرار است با آن ها برخورد گردد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: در بخش دوم گزارش درباره نواقص و کاستی هایی که مجموعاً در ساختار زندانبانی ما و فرایند آن وجود دارد آسیب شناسی صورت پذیرفته و خلاء هایی که وجود دارد مورد احصا قرار گرفته و راهکار هایی پیشنهاد شده است.

شجاعی به همین دلیل افزود: کاری که در حال حاضر قرار است در کمیسیون انجام گردد، گزارشی از این موضوع است که به رئیس مجلس تقدیم خواهد شد (با توجه به اینکه ایشان هم به این موضوع ورود داشتند) و در پی این موضوع در صحن کمیسیون مطرح خواهد شد و بعد در مورد اینکه آیا این گزارش در صحن مجلس قرائت گردد تصمیم گیری خواهد شد.

وی بعلاوه در مورد مهدی هاشمی و شرایط وی گفت: با توجه به بازرسی که از زندان اوین صورت پذیرفت، ما متوجه شدیم که در کیفیت اجرای حکم وی اشکالاتی وجود دارد و در حال حاضر موضوع اجرای حکم ایشان در کمیسیون اصل نود مجلس در حال آنالیز است.

شجاعی در ادامه اعلام کرد: به محض اینکه آنالیز ها تکمیل شد موضوع اعلام خواهد شد، اما چیزی که مسلم است اینکه اجرای حکم وی به خوبی و به درستی صورت نمی پذیرد و ما مشغول آنالیز هستیم که آیا کسانی هستند که در اجرای حکم ایشان مرتکب تخلف شده باشند که اگر این رخ داده باشد طبیعتا باید با متخلفان برخورد لازم صورت پذیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که به هر حال همه باید در برابر قانون باید مساوی باشند و عدالت و مساوات برای همه زندانیان مد نظر قرار گرفته باشد بنابراین اگر احراز گردد که در اجرای حکم ایشان تبعیض اجرا شده و شرایط خاصی دیده می گردد، حتماً کمیسیون اصل 90 مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد و متخلفین را به مراجع ذیصلاح معرفی می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1206

به "جزئیات گزارش مجلس درباره زندان اوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گزارش مجلس درباره زندان اوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید