جنگل زدایی عامل افزایش انتقال بیماری ها از حیوان به انسان

به گزارش درگ فایل، آنالیز ها نشان می دهد که جنگل زدایی می تواند عامل گسترش عفونت ها و آلودگی ها از حیوانات به انسان باشد.

جنگل زدایی عامل افزایش انتقال بیماری ها از حیوان به انسان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، نتایج آنالیز ها حاکی از آن است که از بین رفتن زیستگاه های جنگلی تماس میان بشر و نخستی سانانِ غیرانسان را افزایش داده و بنابر این شرایط برای انتقال بیماری ها از حیوانات با انسان همچون کووید-19 فراهم می گردد.

در مطالعات آمده است که جنگل زدایی احتمال انتقال بیماری از حیوان به انسان را افزایش می دهد. در این آنالیز بعضی از فاکتورهایی که موجب تماس و ارتباط بیشتر بین بشر و نخستی سانان غیرانسان می شوند، شناسایی شده است.

کارشناسان تاکید کردند تداوم از بین رفتن زیستگاه های جنگلی به منظور کشاورزی یا سکونت انسان موجب خواهد شد تا تماس میان انسان ها و نخستی سانان غیرانسان بیشتر گردد. در نتیجه احتمال انتقال بیماری از این نخستی سانان به بشر افزایش می یابد.

بیماری کووید-19 ناشی از شیوع کروناویروس نمونه ای از ویروسی است که از حیوان به انسان منتقل شده است.

آنالیز ها نشان می دهد بیش از نیمی از تمامی عوامل بیماری زا در انسان، منشاء حیوانی دارند به این مفهوم که ابتدا در حیوانات ظاهر شده و سپس به انسان منتقل می شوند.

فاکتورهای متعددی وجود دارد که احتمال گسترش پاتوژن ها به انسان را افزایش می دهد. بخش کشاورزی در دنیا گسترده شده، تغییرات اقلیمی اکولوژی را دگرگون نموده، زیستگاه ها تغییر نموده اند، تنوع زیستی کاهش یافته و در نهایت تماس انسان با حیات وحش بیشتر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 383

به "جنگل زدایی عامل افزایش انتقال بیماری ها از حیوان به انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل زدایی عامل افزایش انتقال بیماری ها از حیوان به انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید