دلایل بسیار مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر!

به گزارش درگ فایل، عفونت گوش اغلب گوش میانی را درگیر می نماید و معمولاً پس از آنفولانزا یا سینوزیت رخ می دهد. علائم عفونت گوش ممکن است به طور ناگهانی ظاهر گردد که این علائم عبارتند از تب، سنگینی در سر، وزوز گوش و سرگیجه.

دلایل بسیار مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر!

رخی افراد بیشتر اوقات احساس سرگیجه و سنگینی در سر خود دارند که عوامل متفاوتی در پس آن واقع شده است.

دلایل زیادی برای سرگیجه و سنگینی مداوم سر وجود دارد که در این گزارش بعضی از شرایط پاتولوژیک که علائم آن شامل احساس سبکی سر همراه با سنگینی است را شرح خواهیم داد:

1. آلرژی: آلرژی فصلی علائم زیادی مانند سنگینی سر، عطسه، خارش چشم و خستگی ایجاد می نماید و هر یک از این علائم ممکن است به خصوص در هنگام گرفتگی بینی و سینوزیت باعث سرگیجه گردد.

2. سردرد سینوسی: سردرد سینوسی به علت تجمع مایع در سینوس ها در اثر عفونت باعث احساس سنگینی در سر به خصوص در ناحیه پیشانی و زیر چشم می گردد که در بعضی نیز این سردرد با علائمی مانند سرگیجه، خستگی و سطح انرژی پایین همراه است.

3. عفونت گوش: عفونت گوش اغلب گوش میانی را درگیر می نماید و معمولاً پس از آنفولانزا یا سینوزیت رخ می دهد. علائم عفونت گوش ممکن است به طور ناگهانی ظاهر گردد که این علائم عبارتند از تب، سنگینی در سر، وزوز گوش و سرگیجه.

4. میگرن: میگرن یک اختلال عصبی است که با ایجاد احساس سنگینی در سربا علائم دیگری مانند سرگیجه، حساسیت به نور، استفراغ و شنیدن صدا های غیرعادی همراه است.

5. فشار خون بالا: فشار خون بالا، به خصوص به طور ناگهانی، می تواند باعث احساس سنگینی، سردرد و سرگیجه گردد.

6. بعضی افراد پس از صرف غذا احساس سنگینی سر و سرگیجه می نمایند: پس از صرف غذا، به دلایل متعددی مانند خوردن قند یا پرخوری، مسمومیت غذایی یا حساسیت به بعضی از مواد غذایی این علائم ممکن است ایجاد گردد.

اگر احساس سرگیجه و سنگینی در سر شما برای مدت طولانی ادامه دارد، به شما توصیه می کنیم برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1576

به "دلایل بسیار مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر!" امتیاز دهید

1 کاربر به "دلایل بسیار مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل بسیار مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید