دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر تنها بمانند

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور جلسه تنظیم بازار و کالا های اساسی عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید، با اشاره به مسایل مطرح شده در جلسه در مورد خشکسالی و دغدغه دامداران گفت: دولت نمی تواند نسبت به مسایل و مسائل دامداران به نام تولیدکنندگان عظیم کشور بی تفاوت باشد.

دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر تنها بمانند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شیر و لبنیات امروز بخش مهمی از سفره مردم و سبد خانوار را تشکیل می دهد، توضیح داد: دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر در فشارهای ناشی از خشکسالی تنها بمانند.

براساس اعلام پایگاه معاون اول رئیس جمهور،جهانگیری اضافه کرد: کوشش خواهیم کرد جلسه ای با حضور دستگاه های ذیربط برای آنالیز مسائل دامداران برگزار کنیم و تدابیری را بیندیشیم که هم دغدغه دامداران به حداقل برسد و هم مردم و مصرف کنندگان شیر و لبنیات تحت فشار قرار نگیرند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش های وزارت صنعت، معدن وتجارت در مورد اندازه ذخایر کالاهای اساسی گفت: اندازه ذخایر کالاهای اساسی باید همیشه اطمینان بخش باشد و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با تامین به موقع کالاهای مذکور نباید اجازه دهند که اندازه این ذخایر کاهش پیدا کند.

جهانگیری با قدردانی از بانک مرکزی به خاطر کوشش در جهت تأمین ارز مورد احتیاج کالاهای اساسی در سال های اخیر گفت: وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظارت و کنترل دقیقی بر تأمین کالاهای اساسی و موجودی این کالاها داشته باشند تا برای مردم دغدغه ای در مورد تأمین این اقلام به وجود نیابد.

در این جلسه که وزرای دادگستری و صنعت، معدن تجارت، رییس سازمان غذا و دارو و رییس سازمان تعزیرات حکومتی هم حضور داشتند، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گزارشی از اندازه ذخایر کالاهای اساسی و فرایند واردات این اقلام ارائه کرد.

در این نشست بعلاوه در مورد مسایل و مسائل دامداران نظیر خشکسالی و تأمین علوفه بحث و گفتگو شد و مقرر شد این موضوع به صورت جامع در جلسه ای جداگانه آنالیز شود و پس از ارائه پیشنهادات دستگاه های ذیربط، تصمیمات لازم برای حل این مسایل اتخاذ شود.

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1175

به "دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر تنها بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر تنها بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید