راهنمای خرید خودرو از 1 تا 2 میلیارد تومان

به گزارش درگ فایل، با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟ روزگاری نه چندان دور در بازار خودروی کشور، امکان خرید لوکس ترین و خاص ترین خودروهای روز دنیا را با حدود 1 میلیارد تومان وجود داشت. تعداد خودروهای بالای این بازه قیمت هم بسیار نادر و معدود بود و خودروهای مرتبط با قشر میانهِ رو به بالا را می شد با حدود 100 تا 150 میلیون تومان خریداری کرد.

راهنمای خرید خودرو از 1 تا 2 میلیارد تومان

بسیاری از فراوریات بنز و بی ام دبلیو که امروز مبالغی بالای 2 یا 3 میلیارد را به خود اختصاص داده اند، قیمتی حدود 200 تا 300 میلیون داشتند. اما امروزه متأسفانه به همه آن قیمت ها حداقل یک صفر اضافه شده است. به همین ترتیب، خرید خودرو تا 2 میلیارد هرچند برای عمده اقشار جامعه دور از فکر است، اما لیست فراوریاتی خاص و لاکچری را در خود جای نمی دهد. این شرایط که دلایل ایجاد آن بر کسی پوشیده نیست، به نظر قصد تغییر ندارد و اگر تغییری هم حاصل گردد، معمولا مربوط به افزایش قیمت ها خواهد شد.

طبق آخرین تحولات قیمتی در بازار خودرو، شاهد افزایشی به نسبت چشمگیری طی 3 ماهه پاییز 1400 بودیم. بر همین اساس اکنون راهنمای خرید خودروی یک تا دو میلیارد را به روز نموده و در اختیار شما قرار می دهیم.

در این مواقع، استفاده از هدایت کامل و جامع که به انتخاب شما یاری کند، بسیار کارآمد و را ه گشا است. ما در خبرنگاران کوشش کردیم تا با انتشار راهنماهای خودروی مختلف، در این روزهایی که قیمت گرفتن خودرو کاری بسیار سخت است، به سوال چه ماشینی بخرم؟ پاسخ روشنی بدهیم.

در راهنمای خرید برترین خودروها تا 2 میلیارد تومان سعی نموده ایم برترین خودروهای صفر و یا کم کارکرد موجود در این بازه قیمتی را به شما معرفی کنیم و اساسا به سوال با دو میلیارد چه ماشینی بخرم پاسخ دهیم.

لیست برترین خودروهای بین 1 تا 2 میلیارد تومان

این روزها خودروهای موجود در بازه قیمتی 1 تا 2 میلیارد تومان، نسخه های چند سال کارکرد نیمه لوکس اروپایی، ژاپنی و کره ای هستند یا بعضی نسخه های صفر کیلومتر به اصطلاح لوکس چینی. اینکه بگوییم این خودروها ارزش دربرابر خرید مناسبی دارند یا نه، باید با حقیقت موجود در بازار سنجید. البته گاهی بعضی از خودروها تنها به علت محبوبیت در بازار قیمت بالایی دارند. درحالی که در حقیقت نمی توان برای آنها مزیت خاصی را متناسب با قیمتش مطرح نمود.

این محبوبیت می تواند به علت طراحی بدنه، کشور فراوری کننده یا امکانات رفاهی باشد. شاهد هم به علت داشتن بازار خرید و فروش مناسب. اما این علت هرچه که هست، گاهی قانع کننده نیست و از نظر کارشناسان توجه منطقی ندارد. در این راهنمای خرید با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟ سعی کردیم چنین مواردی را که قیمت بالای غیرمنطقی در مقایسه با رقبا دارند، حذف کنیم و به معرفی مواردی بپردازیم که ارزنده تر از خودروهای هم رده و هم قیمت خود هستند.

با یک میلیارد و پانصد میلیون چه ماشینی بخرم؟

برای خرید ماشین تا 1/5 میلیارد تنها شاهد خودروهای صفر کیلومتر چینی و معدود مونتاژی های اروپایی یا کره ای هستیم. چری تیگو 8، پژو 2008، فیدلیتی پرایم، دانگ فنگ دیگنیتی، کی ام سی k7، اس دبلیو ام G01F، کیا سراتو مونتاژ و سانگ یانگ تیوولی مونتاژ تیپ سولار در بین صفر کیلومترهای این بازه قیمتی است.

در این بین باید سانگ یانگ را به علت طراحی ضعیف تر، اس دبلیو ام را به علت خدمات پس از فروش نامشخص، دیگنیتی را به علت ضعف موتور و چری تیگو 8 را به علت قدمت کمتر در بازار و کیا سراتو را به علت مونتاژ ضعیف سایپا حذف کردیم. 2 مورد به جای مانده را با هم آنالیز می کنیم تا ببینیم با یک و نیم میلیارد چه ماشینی می گردد خرید.

1. فیدلیتی پرایم

یکی از برترین خودروهای بین 1 تا 2 میلیارد تومان فیدلیتی پرایم است. فیدلیتی دومین محصول تازه بهمن موتور است که پس از دیگنیتی به بازار معرفی گردید. این کراس اوور فول سایز یا شاسی بلند سایز میانه که در چین با نام جتور X70S شناخته می گردد، محصول 2018 چری است و در اواسط 1400 به ایران راه یافت. این خودرو در نسخه های 5 و 7 نفره عرضه می گردد و بهمن موتور آن را با برندسازی شخصی تنها عنوان فیدلیتی پرایم عرضه می نماید.

فیدلیتی پرایم از موتور توربوشارژ 4T15C که در چری آریزو 6 و چری تیگو 7 استفاده شده بود، بهره می برد. موتور 1.65 لیتری 4 سیلندر خطی توربوشارژ با 155 اسب بخار قدرت و 203 نیوتن متر گشتاور که در فیدلیتی با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراه شده است. حاصل همکاری این موتور و گیربکس در فیدلیتی پرایم 7 نفره با 1575 کیلوگرم وزن، معادل شتاب صفر تا صد 11.9 ثانیه، سقف سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است. نسخه 5 نفره و 7 نفره این خودرو حدود 60 میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، 2 حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور جلو، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور، رادار تغییرلاین، توزیع نیرو ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز یاریی، ترمز پارک برقی، اتو هلد، فرمان دی کات برقی با قابلیت تنظیم 2 حالته و حساس به سرعت، مانیتور بزرگ ایستاده، نویگیشن، دوربین جلو، عقب و 360 درجه، صفحه کیلومتر دیجیتال، 4 ایربگ، کیلس استارت، جایگاه راننده و سرنشین کناری با قابلیت تنظیم برقی و گرم کن، آینه جانبی برقی مجهز به گرم کن و سانروف و سقف پانارومیک بخشی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو هستند.

از مزایای فیدلیتی پرایم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طراحی بدنه به روز
  • طراحی کابین مجذوب کننده
  • امکانات رفاهی خوب و قابل قبول
  • کابین بزرگ و جادار

البته نباید ضعف تک دیفرانسیل بودن این خودرو را نادیده گرفت. با همه این تفاسیر، فیدلیتی پرایم یکی از گزینه های برترین ماشین تا یک میلیارد و دویست است. اگر به خرید ماشین تا 1/5 میلیارد به صورت صفر هستید، فیدلیتی پرایم می تواند گزینه مد نظرتان باشد.

2. کی ام سی K7

دومین خودرو در لیست با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم از محصولات تازه جک است، در سال 2020 و با عنوان جک X7 وارد بازار چین شد. البته کرمان موتور آن را در سال 1400 و با عنوان کی ام سی K7 راهی بازار کرد. این کراس اوور سایز بزرگ یا شاسی بلند سایز میانه چینی از به روزترین و تازهترین محصولات این کشور است که در ایران هم توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است.

این خودرو از موتور مشترکی با جک S5 نیوفیس بهره می برد. موتور توربوشارژ 4 سیلندر 16 سوپاپ 4GC1 با حجم 1.5 لیتر و سقف قدرت 151 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر است. این موتور را یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراهی می نماید. حاصل همکاری این دو در این کراس اوور 1735 کیلوگرمی معادل شتاب صفر تا صد 11.9 ثانیه و سقف سرعت 160 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت K7 در سیکل ترکیبی 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

این خودرو که از طراحی به روز و مجذوب کننده و کابینی مدرن و چشم نواز بهره می برد، امکاناتی مانند اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سانروف، کیلس استارت، سنسور نور، آینه های جانبی جمع شونده برقی، آینه مرکزی الکتروکرومیک، کروز کنترل، پشت آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی، تهویه مطبوع دوگانه، تصفیه هوای کابین، درب صندوق عقب برقی، دی لایت، روکش چرمی جایگاه ها، حافظه تنظیم جایگاه، ماساژور جایگاه، صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی، سیستم صوتی Infinity، 10 بلندگو، پخش فرمت MP5، سیستم ناوبری GPS، بلوتوث، 4 کیسه هوا و سیستم های یاریی ABS - EBD - ESC - HAC - HDC - BAS - TCS را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می دهد.

مزایای کی ام سی k7 عبارت است از:

  • طراحی مجذوب کننده
  • امکانات متعدد
  • اتاق بزرگ و جادار با طراحی خوب
  • صندوق بار بزرگ

این خودرو مانند رقیبانش ضعف تک دیفرانسیل بودن را به دوش می کشد که برای بعضی خریداران و هواداران آفرود سواری ضعف بزرگی به شمار می رود.

در هر صورت کی ام سی K7 نیز یکی دیگر از گزینه های خرید ماشین تا 1/5 میلیارد به صورت صفر است که می تواند برای بعضی خریداران مجذوب کننده باشد.

تازهترین آگهی های کی ام سی K7

در بین کارنموده ها با یک میلیارد و نیم چه ماشینی بخرم؟

برای خرید برترین خودرو تا 1.5 میلیارد تومان در بین کارنموده های بازار، انتخاب های متعددی در بین اروپایی ها، ژاپنی ها و کره ای ها دیده می گردد. البته اغلب آن ها مربوط به کره ای ها می گردد. تویوتا پریوس 2017، رنو کپچر 2017، سیتروئن C3 2019، نیسان جوک اسکای پک 2017، میتسوبی شی لنسر 2018، دی اس 5LS 2016، کیا کارنز 2016، سوناتا هیبرید 2017 تیپ 3 (GLS Plus)، هیوندای النترا 2018، تلیسمان E3 2017، کیا اپتیما جی تی لاین 4 سیلندر 2016، میتسوبیشی ASX 2018، پژو 508 جی تی لاین 2017، ام جی GS 2016، مزدا 3 تازه صندوقدار، هیوندای سوناتا 2015 و سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم 2018 در این فهست قرار می گیرد. نسخه های قدیمی تر کیا اسپورتیج، موهاوی و سورنتو، هوندا آکورد، هیوندای توسان، آزرا و سانتافه نیز در این بازه قیمتی هستند.

در این بین نسخه های پیش از 2015، به علت عمر زیاد و افزایش هزینه و دردسرهای نگهداری توصیه نمی گردد. در بین نسخه های تازهتر تالیسمان، النترا، اپتیما، سوناتا هیبرید و ام جی خودروهای مناسب تری به نظر می رسد. از بین این چند خودرو انتخاب ما دو خودروی زیر خواهد بود.

3. هیوندای سوناتا هیبرید 2017 تیپ 3 (GLS PLUS)

یکی دیگر از گزینه های خرید برترین ماشین تا 1/5 میلیارد تومان، هیوندای سوناتا هیبرید تیپ جی ال اس پلاس است. این خودرو که در واقع نسخه هیبرید سوناتا LF است و مربوط به نسل هفتم سوناتا می گردد، با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر با سقف قدرت 156 اسب بخار و سقف گشتاور 193نیوتن متر، در کنار یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 51 اسب بخار و حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر در ایران عرضه شده است. مجموع قدرت این دو موتور 193 اسب بخار است که به وسیله گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد. شتاب صفر تا صد هیوندای سوناتا هیبرید 9.3 ثانیه، حداکثر سرعتش 192 کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

نسخه فول سوناتا هیبریدی یعنی GLS+ امکاناتی در سطح یک خودروی لوکس دارد و موارد مانند سردکن جایگاه های جلو، 6 ایربگ و رادار نقطه کور، رینگ 17 اینچی، مانیتور 8 اینچی مرکزی، گرمکن غربیلک فرمان و جایگاه های جلو و عقب، روکش چرمی غربیلک فرمان و دسته دنده، سانروف پاناروما، حافظه جایگاه، تغییر زاویه چراغ های جلو، سنسور پارک جلو و سنسور باران، تریم داخلی چرمی لوکس و شارژر وایرلس را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می دهد. بعضی تزیینات لوکس داخلی این خودرو کابین آن را مجذوب کننده و چشم نواز نموده است و گزینه ای برای پاسخ به سؤال با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟ است.

مزایای سوناتا هیبرید 2017 عبارت است از:

  • ایمنی بالا
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • امکانات رفاهی متعدد
  • بازار دست دوم پررونق
  • مصرف سوخت اقتصادی

البته نباید پیچیدگی های فنی این خودرو و دردسرهای آن در مسئله تعمیرات و تأمین قطعات را نادیده گرفت. اما با این حال، باز هم این خودرو یکی از گزینه های خوب ماشین 2 میلیاردی بازار است.

پیشتر در مطلب آنالیز و مقایسه انواع هیوندای سوناتا به آنالیز انواع مدل های این خودرو و تفاوت شان پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

4. رنو تلیسمان E3 مدل 2017

در ادامه لیست با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم به عضوی از خانواده رنو می پردازیم. رنو تلیسمان سدان سایز میانه نیمه لوکس این کمپانی فرانسوی است که از زبان طراحی تازه رنو بهره می برد و از محصولات رنو پس از آغاز مشارکت با نیسان است. این خودرو در سال 2016 در دو تیپ وارد ایران شد.

این خودرو از یک موتور 1.6 لیتر توربوشارژ با سقف قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر بهره می برد. این پیشرانه می تواند تلیسمان را به سرعت 237 کیلومتر، شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه برساند. رنو تلیسمان با جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه عرضه شده است. مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی، به ترتیب 5.6 لیتر در 100 کیلومتر است که به نسبت چنین خودروی قدرتمندی، کاملاً اقتصادی به شمار می رود.

رنو تلیسمان با برخورداری از امکاناتی همانند سیستم صوتی پریمیوم BOSE با صفحه LCD فول تاچ 8.7 اینچی، جایگاه چرمی با گرمکن، سردکن، ماساژور و حافظه، هد آپ دیسپلی تاشو (نمایش دهنده اطلاعات خودرو روی شیشه جلو)، دوربین دنده عقب و … بهره می برد.

این خودرو که مجذوب کنندهیت های بسیاری در بازار ایران دارد و محبوبیت قابل توجهی دارد از مزایایی مانند موارد زیر بهره می برد:

  • کیفیت ساخت بالا
  • دوام فنی قابل توجه
  • امکانات رفاهی متعدد
  • طراحی بدنه زیبا
  • بازده فنی مناسب

نباید فراموش کرد که رنو تلیسمان در حال حاضر هزینه تعمیرات و تأمین قطعات بالایی دارد؛ به خصوص که خودرو نسبت به بنزین های داخلی بسیار حساس است. تلیسمان تعلیق به نسبت خشکی دارد و در ردیف عقب در بخش سر کمی با کمبود فضا روبرو است.

با این حال، این خودرو هم یکی از برترین گزینه های خرید ماشین تا 1.5 میلیارد تومان (یا 2 میلیارد) است که می تواند علاقمندان به سدان را در این بازه قیمتی راضی کند.

تازهترین آگهی های رنو تلیسمان

با 2 میلیارد چه ماشین صفری بخرم؟

برای خرید ماشین تا 2 میلیارد خودروهای صفر متعددی را در بازار شاهد نیستیم؛ ضمن اینکه صفر کیلومترها عموماً فراوری 2018 هستند، ولی مورد استفاده قرار نگرفته اند. تعدادی از خودروهای مونتاژ داخل ممکن است با مدل های بالاتر در نسخه صفر کیلومتر در بازار موجود باشند.

سوزوکی گرند ویتارا 2.4 لیتر اتوماتیک فراوری 97، هیوندای توسان 2 لیتر دو دیفرانسیل 2018، سانگ یانگ تیوولی توربو اسپشیال 1400، رنو کولیوس 2016، هیوندای النترا 2018، نیسان جوک اسپرت 2017، بورگارد BX7 2017 و هیوندای سوناتا هیبرید 2017 تیپ 3 از جمله خودروهای صفر کیلومتر این بازه قیمتی هستند. در این بین ما دو خودروی زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

5. هیوندای النترا 2018 دو لیتری

در ادامه پاسخ به سوال با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم باید به شما هیوندای النترا 2018 را معرفی کنیم. النترا که قدمت حضور آن در ایران بسیار طولانی است، در بین کاربران کشور محبوبیت بسیاری دارد و از پرفروش ترین های هیوندای در ایران است (در مطلب آنالیز و مقایسه انواع هیوندای النترا به آنالیز کامل مدل های آن پرداختیم) و می توان آن را گزینه ای جدی برای خرید خودرو از 1 میلیارد تا 2 میلیارد دانست. این خودرو به خاطر مونتاژ در داخل، با معضل تأمین قطعات و تعمیرات کمتری روبرو می گردد.

نسخه 2018 این خودرو مربوط به نسل ششم آن می گردد که در سال 2015 معرفی گردید. بنابراین طراحی به روز و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی متعددی بهره می برد. نسخه های وارداتی نسل ششم النترا در سال های 2017 و 2018 به وسیله کرمان موتور و آسان موتور وارد ایران شد.

النترا 2 لیتری به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز است. موتور این خودرو قادر به فراوری 152 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور است. سقف سرعت این خودرو با وزن 1335 کیلوگرم 205 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن 9.6 ثانیه و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

6 ایربگ و سیستم های AB ،DBE ،SBA ،SCT ،CSE و MSV ، مانیتور 5 اینچی، سنسور باران، جلو، عقب و فشار باد تایر، رادار نقطه کور، سانروف و … تنها بخشی از امکانات و تجهیزات این خودرو محسوب می گردد.

مزایای این خودرو را باید در موارد زیر خلاصه کرد:

  • بازار دست دوم
  • امکانات رفاهی خوب
  • فرمان پذیری
  • طراحی زیبا

ناگفته نماند که هیوندای النترا به نسبت سواری خشکی دارد و این یک از معایب آن محسوب می گردد. اما با این حال، هیوندای النترا می تواند یکی از گزینه های جدی خرید ماشین تا 2 میلیارد باشد.

6. کیا اپتیما 4 سیلندر جی تی لاین 2017

گزینه بعدی در لیست با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم کیا اپتیما است. کیا اپتیما 4 سیلندر 2017 مربوط به نسل 4 این سدان میان سایز نیمه لوکس کیا می گردد. این خودرو در 2 تیپ ساده و جی تی لاین در ایران عرضه شد که نسخه جی تی آن تیپ فول محسوب می گردد.

این خودرو از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با 176 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور، در کنار گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با شفت لاک بهره می برد. حاصل همکاری این دو سقف سرعت 208 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

اتوپارک، 3 حالت رانندگی، حافظه فرمان، 7 ایربگ، سیستم صوتی Harman Kardon با 10 خروجی صدا، دوربین جانبی، دوربین 360 درجه، جایگاه برقی راننده با 12 حالت تنظیم و حافظه و گرمکن، جایگاه برقی سرنشین جلو با 10 حالت تنظیم و حافظه و گرم کن، صندوق هوشمند، پرده جانبی عقب، حافظه آینه، شارژر وایرلس، سقف جیر، رادارهای تصادف عقب و جلو، نقطه کور، تغییر لاین و ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، گرمکن جایگاه های عقب، گرمکن فرمان و کیت GT که شامل روکش جایگاه ها با دوخت رنگی، پنل آلومینیومی کنسول وسط و نشان GT بر روکش ها و فرمان دی کات می گردد، بهره می برد.

مزایای این خودرو عبارت است از:

  • کیفیت ساخت
  • بازار دست دوم
  • پایداری در سرعت های بالا
  • سواری به نسبت نرم

شاید بتوان گفت که تنها نقطه ضعف بزرگ کیا اپتیما شتاب گیری اولیه ضعیف آن است و در باقی موارد به خوبی عمل نموده است. در هر صورت اگر در پی پاسخی برای سوال با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم هستید، کیا اپتیما هم می تواند گزینه مطلوبی برایتان باشد.

تازهترین آگهی های کیا اپتیما

در بین کارنموده ها با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟

در بین گزینه های ماشین 2 میلیاردی خودروهای مجذوب کننده و به روز متعدد کارنموده را در بازار شاهد هستیم. خودروهایی که محبوبیت بسیاری دارند و عموماً از بازار خرید و فروش خوبی بهره می برند.

کیا سورنتو 2016 جی تی لاین 4 سیلندر، تویوتا C-HR هیبرید 2018، هیوندای توسان 2 لیتری دو دیفرانسیل 2018، هیوندای سانتافه 2016 دو دیفرانسیل، تویوتا راوفور 2016 دو دیفرانسیل و هوندا CR-V تورینگ 2016 از جمله این خودروها هستند، اما در این میان پیشنهاد ما دو خودروی زیر است:

7. رنو کولیوس 2018

کولیوس نسل دوم در سال 2017 وارد بازار جهانی شد و نگین خودرو این کراس اوور مجذوب کننده را در همان سال وارد ایران کرد. این خودرو موردی دیگری است برای پاسخ به پرسش با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟

رنو کولیوس از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی با 174 اسب بخار قدرت و 223 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. بعلاوه یک گیربکس CVT ایکس ترونیک در کنار این موتور دیده می گردد. این خودروی 2 دیفرانسیل 3 حالته، قادر است به سقف سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر دست یابد.

این خودرو با وزن 1607 کیلوگرم، به امکانات و تجهیزاتی مانند 6 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش در سربالایی، سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل و سیستم های ایمنی ترمز همانند EBD و ABS، مانیتور 8.7 اینچی لمسی مجهز به 13 بلندگو و سیستم صوتی حرفه ای و سیستم ناوبری GPS، دی لایت، چراغ های مه شکن با قابلیت روشن شدن هنگام چرخش فرمان، سنسور پارک، دوربین 360 درجه به همراه دوربین دید عقب، سانروف برقی پانوراما، آینه داخلی الکتروکرومیک، فرمان با روکش چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه خروجی هوا برای سرنشینان عقب، ترمز پارک الکترونیکی، روکش های چرمی جایگاه ها، جایگاه های برقی جلو مجهز به گرمکن، خروجی 12 ولت برق برای سرنشینان عقب و بعلاوه سنسور نور و برف پاکن مجهز است.

از مزایای رنو کولیوس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت ساخت
  • سیستم 3 حالته رانندگی
  • کابین بزرگ و جادار
  • طراحی ظاهری مجذوب کننده

برای کولیوس نمی توان عیب خاصی بیان کرد. فقط عملکرد غیراسپرت گیربکس آن شاید برای بعضی یک عیب باشد. به طور کلی، موردی دیگری است برای پاسخ به پرسش با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟ و البته که گزینه خوبی نیز هست.

8. تویوتا کمری هیبرید XLE 2015

نسخه هیبریدی کمری که برای اولین بار در دو تیپ EL و XLE به بازار ایران راه یافت، مانند همه کمری های دیگر بازار بسیار در ایران محبوب است. تیپ XLE را که نسخه فول این خودرو است، می توان از سراگزوزهای کرومی، دی لایت های LED در سپر جلو و رینگ های کرومی اش تشخیص داد.

در این خودرو از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی استفاده شده است. ترکیب خروجی این دو موتور به 200 اسب بخار می رسد که به یاری یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد. مصرف سوخت ترکیبی این مدل برابر 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، حداکثر سرعت آن 186 کیلومتر بر ساعت و بعلاوه شتاب صفر تا صد آن 7.8 ثانیه است.

سیستم های ترمز و کنترل ABS, EBD, BAS, VSC, TRC, و VDIM، جمعاً 9 کیسه هوا در نسخه فول، برف پاک کن تناوبی، آینه های بغل برقی، تهویه مطبوع دو کاناله، فرمان هیدرولیک، ترمز پارک (پدالی) ،گرمکن شیشه عقب تایمردار، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، جایگاه راننده برقی به همراه (تنظیم ارتفاع)، چراغ مه شکن جلو و سنسور عقب از جمله امکانات و تجهیزات این خودرو است.

مزایای این خودرو عبارت است از:

  • کیفیت ساخت بالا
  • دوام فنی خوب
  • فضای جادار کابین
  • مصرف سوخت
  • تعلیق و سواری نرم
  • شتاب قابل توجه

این خودرو البته دارای پیچیدگی های فنی است که در بحث تعمیرات ممکن است دردسرساز باشد. تویوتا کمری هیبرید یکی از گزینه های خوب خرید ماشین تا دو میلیارد است و آخرین گزینه در لیست با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟

تازهترین آگهی های تویوتا کمری

خرید خودرو از 1 تا 2 میلیارد تومان؛ آخر چی بخریم؟

آنچه در این راهنما ارائه شد، لیستی از خودروهای صفر کیلومتر و کارنموده ارزنده در بازه قیمتی 1 تا 2 میلیارد بود. همانطور که دیدید، خودروهای بسیار دیگری را می توان در این لیست قرار داد، اما ملاک انتخاب ما، ارزش دربرابر خرید، بازده فنی مناسب، سن خودرو و دوام کیفی آنها بوده است تا به پرسش با 2 میلیارد چه ماشینی بخرم؟ پاسخ مناسب داده باشیم.

اگر به نظرتان خودروهای موجود در این بازه قیمتی ارزش خرید ندارند و شما نمی خواهید که این مبلغ را برای این خودروها خرج کنید، پیشنهاد می کنیم که مطلب راهنمای خرید خودرو از 700 میلیون تا یک میلیارد تومان را که با عنوان با یک میلیارد تومان چه ماشینی بخریم؟ منتشر شده است، مطالعه کنید. از طرف دیگر، اگر این توان اقتصادی را دارید که مبلغ بیشتری برای این بازه قیمتی پرداخت کنید، شاید بهتر باشد که مطلب با 3 میلیارد چه ماشینی بخرم؟ را مطالعه کنید.

در هر صورت امیدواریم که این راهنمای خودرو برترین خودروها تا 2 میلیارد تومان توانسته باشد که اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد و به پرسش شما درباره با دو میلیارد چه ماشینی بخرم پاسخ داده باشد.

نظر شما درباره این خودروها چیست؟ آیا به نظرتان خودروهای دیگری هم در این بازه قیمتی هستند که ارزش خرید داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1531

به "راهنمای خرید خودرو از 1 تا 2 میلیارد تومان" امتیاز دهید

4 کاربر به "راهنمای خرید خودرو از 1 تا 2 میلیارد تومان" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودرو از 1 تا 2 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید