طراحی معماری خانه پیش ساخته از گروه Archiblox

به گزارش درگ فایل، گروه معماری استرالیائی Archiblox اخیراً پروژه ساخت و مونتاژ خانه پیش ساخته به مساحت 106 متر مربع را به اتمام رسانده است. این خانه که در اطراف شهر سیدنی و بر بالای صخره های مجاور ساحل Avalon واقع شده است Prefab نام دارد.

گروه Archiblox به طور تخصصی در حیطه ساخت و ساز خانه پیش ساخته و مدولار فعالیت می نماید و در این پروژه نیز هدف طراحی خانه ای با حداقل تأثیر بر روی اکوسیستم و چشم انداز اطراف و در کم ترین زمان ممکن بود. به همین دلیل برای این پروژه نیز از فناوری خانه های پیش ساخته استفاده شد و ظرف مدت 6 هفته اجرای آن به اتمام رسید.

طراحی معماری خانه پیش ساخته از گروه Archiblox

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پلان مستطیل شکل این خانه در جهت شرقی، غربی قرار گرفته است تا بتواند حداکثر بهره را از تهویه طبیعی به وجود آمده بر اثر بادهای اقیانوسی ببرد.

نمای شمالی و کشیده خانه با پنجره هایی بزرگ بر روی آن علاوه بر این که چشم اندازهای بی نظیری از ساحل را در معرض دید قرار می دهد، نور طبیعی زیادی نیز برای فضاهای داخلی فراهم می نماید. هم چنین گیاهانی که بر روی بام به کار گرفته شده اند (بام سبز) به هماهنگی بیشتر خانه با محیط اطراف یاری می نمایند.

علاوه بر آن به دلیل وجود جریان های آب طبیعی در سایت این پروژه، با قرار دادن خانه بر روی پایه هایی بالاتر از زمین، از اثرات مخرب فرسایش خاک بر روی خانه جلوگیری نموده اند.

ورودی اصلی به کریدوری باز می گردد که فضاهای عمومی خانه را (نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه) که در قسمت شرقی قرار دارند، از فضاهای خصوصی تر (اتاق خواب اصلی و اتاق خواب مهمان) که در قسمت غربی قرار دارند جدا می نماید. هم چنین سرویس بهداشتی در فضایی مابین این دو قسمت واقع شده است.

با توجه به درخواست کارفرمای خانه، حمام به سبک حمام های ژاپنی با پنجره هایی رو به محیط بیرون و با استفاده از چوب در بعضی قسمت ها طراحی شد. هم چنین بر روی پشت بام مخزنی برای جمع آوری آب باران در نظر گرفته شد که بخشی از آب مصرفی ساکنین خانه از این طریق تأمین گردد.

در فضاهای داخلی، دو رنگ نارنجی و آبی تیره رنگ های شاخص هستند که اشاره به سه نماد آب، خاک و آسمان دارند.

در ادامه عکس هایی از بخش های مختلف و پلان های این خانه را مشاهده می کنید.

منبع: دیزاین مترز
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 67

به "طراحی معماری خانه پیش ساخته از گروه Archiblox" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی معماری خانه پیش ساخته از گروه Archiblox"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید