مسیرهای ریلی خطرناک، اما دیدنی دنیا را بشناسید

به گزارش درگ فایل، مسیرهای ریلی معمولا در همه دنیا به عنوان کم خطرترین راه های مسافرت محسوب می شوند. اما در میان آنها هم مسیرهایی وجود دارد که علاوه بر زیبایی بصری، خطرناک هم هستند.

مسیرهای ریلی خطرناک، اما دیدنی دنیا را بشناسید

پرشیب ترین خط ریلی دنیا واقع در سوئیس، مسافران خودش را از ساحل به بالای رشته کوه های آلپ می برد. مهندسان سعی نموده اند درصد بروز حادثه را در شیب 47.7 تقریبا به صفر برسانند، ولی همین احتمال این خط را تبدیل به یکی از خطوط خطرناک اما تماشای دنیا نموده است. در ادامه به چند جهت ریلی دیگر هم اشاره خواهیم کرد.

آرژانتین سالتا به لاپولوریلا

این جهت یکی از طولانی ترین جهتهای ریلی در آمریکای جنوبی است. قطار در هفته یکبار جهت شانزده ساعته از شهر سالتا، آرژانتین را طی می نماید. این جهت در ابتدا برای دلایل مالی طراحی و ساخته شد، اما بعد از مدتی تبدیل به یکی از جاذبه های جهانگردی شد و حالا به نفع جهانگردان سفر انجام می دهد. جهتی که قطار از آن عبور می نماید، شامل 9 پل، 21 تونل و سیزده پل بلند از روی دره است. مقصد شهر لاپولوریلا در ارتفاع 4220 متر بالاتر از دریا است. در برخی از قسمت های جهت بهتر است که به پایین پل نگاه نکنید، قطار از میان ابرها راه خودش را باز می نماید. برای کاهش خطرات معمولا قسمت زیادی از جهت بین این دو شهر از طریق اتوبوس انجام می گردد.

آمریکا و کانادا، گذرگاه سفید و جاده یوکان

این جهت بندر آلاسکا را که این روزها مقصد محبوب بیشتر کشتی های کروز است، به شهرهای کاراکاس و مرکز استان شمالی یوکان کانادا، شهر وایت هورس متصل می سازد. این خط ریلی در سال 1990 در پی خاتمه یافتن مسابقه یافتن طلا در این منطقه به خاتمه رسید. ازآنجایی که این خط ریلی از آلاسکا آغاز می گردد، جهت دارای شیب زیاد به همراه چرخش های ناگهانی در صخره ها است. دره و تونل زیادی در طول جهت منتظر ملاقات شما هستند.

اکوادور، بینی شیطان

خط ریلی بینی شیطان بین دو شهر آلاسی و پالمیرا کشیده شده است. بیشتر جهت قطار لرزش های شدیدی دارد ولی در جهت، قسمت هایی وجود دارد که می توانید به قسمت سقف باز قطار بروید و از آتش فشان اکوادور تماشا نمایید. متاسفانه زمان این قسمت محدود است، اما اگر دوست دارید، می توانید یک بار دیگر با ماشین های مخصوص به قسمت بازگردید و با سقف باز کنار آتشفشان بروید. خط بینی شیطان، قسمتی از جهت طولانی شیب دار اعصاب خوردکن در طول اکوادور است.

آمریکا، جهت چرخشی جرج تاون

این جهت بین دو شهر جرج تاون و سیلور پالم کشیده شده است. پیچ های شدید به دور کوه، ارتفاع بالا و زمین های کوهستانی زیبا همگی باعث شده اند که راه آهن بیشتر از مسافرین دو شهر، جهانگرد با خود حمل کند. قطار در طول جهت تا مقصد، 200 متر از سطح دریا بالاتر می رود.

نروز، فلامسابانا

جهت 20 کیلومتری بین دو شهر فلام و میردال، در خط اسلو به برگین، شیب تند و سقوط ارتفاعی به میزان 200 متر دارد. علاوه بر این در طول جهت، پیچ های شدیدی وجود دارد. پیچ هایی که اگر شما یک لیوان به بیرون پرت کنید، ممکن است از پنجره دیگر وارد قطار گردد. قطارهای مخصوصی در این خط تردد می کنند، همه قطارها دارای ترمزهای چندگانه هستند تا بتوانند سراشیبی را بدون حادثه پایین بروند.

تایلند، جهت مرگ

جهت ریلی این خط، میان بانکوک و میانمار، به قدری ترسناک است که درون مایه فیلم پلی روی رودخانه کوای، ساخته دیوید لین و فیلم مرد قطاری ساخته کولی فاریث شد. بخش به جای مانده از ریل ها، تبدیل به جهت تماشای برا جهانگردان شده است. قطار از کنار دره و صخره ها عبور می نماید و پل های لرزان به آن یاری می نماید که جهت خودش را از روی رودخانه ها ادامه دهد.

آمریکا، چاما به کامبرس

این جهت در طول تابستان مسافران را از میان کوه های راکی و شهر چاما به ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا و شهر کامبرس می رساند. این جهت بالاترین ارتفاع را در میان خط ریلی آمریکا دارد. مسافران قبل از رسیدن به مقصد خودشان از داخل تونل های طولانی، دره های و پل های زیادی عبور می کنند که در کنار خطرناک بودن، جذابیت خاصی دارند.

سوئیس، برینا اکسپرس

مهندسان سازنده این خط بین دو شهر چار و تیرانو روزی فکرش را نمی کردند که جهتی که ساختنش کابوس شده بود، تبدیل به یک مقصد جهانگردی گردد. در تابستان به مسافران و جهانگردان اجازه داده می گردد تا سوار بر یک واگن برقی مخصوص شوند و از منظره ها کوه های آلپ تماشا کنند. این جهت بلندترین خط ریلی کوه های آلپ است.

استرالیا، کوراندا

این جهت در سال 1891 تکمیل شد و مابین دو شهر کوراندا و کایرنز واقع شده است. مدت زمان حرکت یک ساعت و 45 دقیقه است. قطار از میان جنگل ها، پل های بلند، دریاچه مرجانی، آبشار و 15 تونل عبور می نماید. تماشای های این جهت ان قدر زیاد است که چشم بر روی هم نخواهید گذاشت.

هند، پل پامبن

شهر رمسارام، در جزیره پامین، از طریق پل به خود هند وصل می گردد. این شهر دارای بزرگ ترین زیارتگاه هندوها است. این جهت نفس گیر، مسافران زیادی را از هند خارج می نماید و به جزیره می برد. پل از روی دریا مخاطره بزرگ برای این سفر است. پل در سال 1914 ساخته و به اتمام رسید.

دورتر از شمال اسکاتلند

ریلی را تصور کنید که از میان تپه های برف عبور می نماید و در طول سال، روزها و هفته ها برف روی آن می نشیند. این قسمت از راه آهن اسکاتلند، برای اکتشافات الماس و فلزات سنگین احداث شده بود، اما در این روزها فقط جهانگردان هستند که سرمای اسکاتلند را تحمل می کنند و از جهت عبور می کنند.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1403

به "مسیرهای ریلی خطرناک، اما دیدنی دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیرهای ریلی خطرناک، اما دیدنی دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید