نتفلیکس و آلفابت باید هزینه زیرساخت اینترنت در اروپا را بپردازند (تور اروپا)

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، هدف این پیشنهاد سهیم کردن شرکت هایی مانند نتفلکیس و آلفابت در هزینه های توسعه زیرساخت اینترنت در اروپا است.

نتفلیکس و آلفابت باید هزینه زیرساخت اینترنت در اروپا را بپردازند (تور اروپا)

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این پیشنهادات بخشی از برنامه منظره سهم عادلانه بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است که احتمالاً شرکت های بزرگ فناوری که پخش آنلاین ویدئو و دیگر سرویس های پر مصرف داده را وادار می نماید برای ترافیک اینترنتی که ایجاد می نمایند، مبلغی بپردازند.

در پیش نویس این پیشنهاد ذکر شده شرکت ها می توانند به صندوقی یاری نمایند که هزینه های احداث شبکه های اینترنت 5G و زیرساخت فیبر را جبران می نماید. بعلاوه این پیش نویس به ایجاد یک سیستم اجباری برای پرداخت های مستقیم از سوی شرکت های بزرگ فناوری به اپراتورهای مخابراتی یاری می نماید.

یکی از سوالات کمیسیون اتحادیه اروپا از شرکت ها آن است که آیا باید آستانه ای برای مشخص یک مؤسسه به عنوان فراوری نماینده بزرگ ترافیک اینترنت در نظر گرفته گردد یا خیر. این امر مشابه قوانین اتحادیه اروپا است که بعضی از شرکت های فناوری را دروازه بان و پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ در رقابت های اخیر و قوانین محتوای آنلاین خود مشخص نموده است.

البته راه زیادی مانده تا این پیشنهاد تأیید گردد، هرچند هم اکنون جنجال های زیادی ایجاد نموده است. رگولاتور ارتباطات الکترونیک اتحادیه اروپا در اکتبر 2022 میلادی بیان کرد هیچ شواهدی مبنی بر آنکه نتفلیکس یا یوتیوب باید در سرمایه گذاری برای زیرساخت اینترنت سهیم شوند، وجود ندارد. بعلاوه این رگولاتور بیان کرد چنین اقدامی به اکو سیستم اینترنت آسیب جدی می رساند.

شرکت های مخابراتی از مدت ها قبل مشغول لابی گری هستند تا شرکت های فناوری را وادار نمایند در فرایند پر هزینه احداث زیر ساخت اینترنت همکاری نمایند. این درحالی است که بسیاری از شرکت های فناوری و قانون گذاران بیم آن دارند که چنین اقدامی قوانین بی طرفی نت را تحت تأثیر قرار دهد و در نهایت دسترسی عادلانه به اینترنت را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1630

به "نتفلیکس و آلفابت باید هزینه زیرساخت اینترنت در اروپا را بپردازند (تور اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتفلیکس و آلفابت باید هزینه زیرساخت اینترنت در اروپا را بپردازند (تور اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید