نحوه حضور در آزمایشگاه ها و برگزاری جلسات دفاع برای دانشجویان دانشگاه یاسوج اعلام شد

به گزارش درگ فایل، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج طی اطلاعیه ای نحوه حضور دانشجویان دکتری در آزمایشگاه ها و برگزاری جلسات دفاع از سرانجام نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را اعلام کرد.

نحوه حضور در آزمایشگاه ها و برگزاری جلسات دفاع برای دانشجویان دانشگاه یاسوج اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج طی اطلاعیه ای نحوه حضور دانشجویان دکتری در آزمایشگاه ها و برگزاری جلسات دفاع از انتها نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را گفت.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

نظر به شیوع بیماری کرونا در ماه های اخیر و اهمیت سلامتی اعضای محترم هیئت علمی، سایر کارکنان دانشگاه و دانشجویان مقاطع مختلف و با عنایت به امکان حضور دانشجویان مقطع دکتری صرفاً جهت انجام فعالیت های پژوهشی تجربی بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، احراز شرایط و یا رعایت موارد زیر جهت حضور در محیط های آزمایشگاهی موارد زیر ضروری است.

پیرامون حضور در محیط دانشگاه

-امکان اختصاص فقط یک آزمایشگاه جهت فعالیت های پژوهشی هر دانشجوی دکتری در هر روز (روز و ساعت حضور و شیفت بندی حضور دانشجویان در صورت لزوم به عهده مدیر گروه زیر نظر معاونت پژوهشی دانشکده می باشد.)

-عدم امکان استفاده از خوابگاه و سلف سرویس با توجه به احتمال زیاد شیوع بیماری کرونا در محیط خوابگاه و سالن غذاخوری. کلیه خوابگاه ها و سلف سرویس دانشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.

ارائه گواهی سلامت در خصوص بیماری کرونا از مراکز درمانی معتبر مجهز مجاز به انجام تست کرونا (با هزینه شخصی)

-ارائه دلایل ضرورت حضور توسط دانشجو به استاد راهنما و پذیرش مسئولیت رعایت مسائل بهداشتی شخصی بر اساس دستورالعمل های بهداشتی و تبعات محتمل

-نامه توجیهی استاد با دلایل متقن به مدیر گروه مبنی بر ضرورت حضور دانشجوی دکتری در آزمایشگاه و پذیرش مسولیت نظارت بر رفتار دانشجو از نظر آسیب پذیری در روبرو با بیماری کرونا (با عنایت به مساعدت های که از طرف وزارت عتف در حذف ترم نیمسال 982 بدون احتساب سنوات، افزایش بدون شهریه سنوات مجاز و احتساب شهریه نیمسال های حذف شده جهت ترم های آینده و.. جهت حفظ سنوات مجاز دانشجویان نظر گرفته است.)

-تایید ضرورت حضور توسط مدیر گروه و رئیس دانشکده با دلایل متقن با توجه به مساعدت های ذکر شده در نامه بیست بندی وزارت عتف (موارد ذکر شده در بند 2) و ارسال به حوزه معاونت پژوهشی جهت تأیید نهایی و معرفی دانشجو به حراست دانشگاه جهت صدور مجوز تردد.

-در صورت موافقت عدم امکان تردد در سطح دانشگاه به جز در محیط آزمایشگاه و دفتر استاد راهنما

نکته: در انتها دانشجویان عزیز با توجه به اولویت سلامت آنان برای دانشگاه، به جز در موارد ضروری همانند رشته هایی که با موجودات زنده سروکار دارند و انجام آزمایش و تحقیق تابع شرایط فصلی می باشند (رشته های زیست شناسی، کشاورزی و ...) که در صورت عدم انجام پژوهش، صدمات جبران ناپذیری ایجاد می کند نظیر بعضی از رشته های کشاورزی که تحقیقات آن ها بر مبنای فرایند حیاتی موجودات زنده گیاهی یا جانوری پایدار است و یا به علت فصل کشت ناچار به ادامه فعالیت های پژوهشی می باشند، تا رفع شدن خطر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا نسبت به حضور در محیط دانشگاه تعجیل ننمایند.

لازم به ذکر است دانشجویانی که با رعایت ترتیبات فوق حضور پیدا می کند از سایز مزایا مانند حذف ترم بدون احتساب سنوات و شهریه و ... محروم می شوند.

دفاع از انتها نامه های ارشد و رساله های دکتری:

امکان دفاع از انتها نامه های کارشناسی ارشد و دکتری به شیوه نیمه حضوری به تشخیص استاد، مدیرگروه و دانشکده برای دانشجویانی که امکان دفاع آن ها از نظر کمیته انتها نامه داوران مورد تأیید بوده و دلایل متقن برای ضرورت دفاع از انتها نامه داشته باشند، امکان پذیر است.

تبصره 1: نیمه حضوری به معنای حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج (عضو کمیته دفاع)، دانشجو و نماینده مدیر پژوهش طبق پروتکل های بهداشتی مناسب با نظارت معاونت پژوهشی دانشکده و مشارکت مجازی اساتید راهنما، مشاور و داور خارج از دانشگاه است.

الزامات دفاع های فوق:

1- دانشجو موظف است که جلسه دفاع را به طور کامل از ابتدا تا انتها ضبط نموده و فایل مربوطه را روی CD در اختیار کارشناس امور انتها نامه ها و رساله ها تحویل نمایند.

2-تأیید کیفیت برگزاری جلسه دفاع به عهده معاونت پژوهشی دانشکده و نماینده مدیریت پژوهشی دانشگاه در جلسه دفاع می باشد.

نکته: در انتها دانشکده ها با در نظر دریافت شرایط فوق نسبت به درخواست برگزاری جلسات دفاع با معرفی کامل اعضای کمیته دفاع (با ذکر حضور یا مشارکت مجازی)، دانشجو (نوع حضور) و پیشنهاد نماینده مدیر پژوهشی دانشگاه، مستندات لازم به مدیریت پژوهشی ارسال تا هماهنگی لازم با مدیریت IT جهت تهیه بستر مجازی برگزاری جلسه دفاع صورت پذیرد.

در انتها مجددا تاکید می شود امکان اسکان دانشجوی متقاضی دفاع و استفاده از خوابگاه و سایر امکانات رفاهی به خاطر مسائل بهداشتی فعلا مهیا نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 372

به "نحوه حضور در آزمایشگاه ها و برگزاری جلسات دفاع برای دانشجویان دانشگاه یاسوج اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه حضور در آزمایشگاه ها و برگزاری جلسات دفاع برای دانشجویان دانشگاه یاسوج اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید