واکسیناسیون کرونایی بیش از 6 درصدی جمعیت آذربایجان شرقی

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون کرونایی بیش از شش درصدی کل جمعیت آذربایجان شرقی اطلاع داد.

واکسیناسیون کرونایی بیش از 6 درصدی جمعیت آذربایجان شرقی

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگوی خبری در مورد شرایط کرونایی استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی طی 10 روز گذشته، شرایط کرونایی تقریبا ثابتی داشته است اما این شرایط ثابت هنوز شیب بالای کاهش فرایند بیماری را نشان نمی دهد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: طی این روزها، تعداد فوتی ها به اندازه روزانه 10 تا 14 فوتی رسیده و از مجموع آزمایش هایی که انجام می گیرد، 25 درصد موارد مثبت هستند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به وسیله مردم جهت تداوم شرایط کاهشی، ادامه داد: تا به امروز واکسیناسیون کرونایی استان در گروه های پرخطر انجام گرفته که شامل جمعیت بالای 70 سال، بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه ای، جانبازان، کادر بهداشت و درمان، پزشکان بخش خصوصی و کارکنان شاغل در مطب ها و کلینیک ها می گردد.

خیاط زاده با بیان این که واکسیناسیون گروه های پرخطر قطعا باعث کنترل فرایند بیماری می گردد، اظهار کرد: سعی نموده ایم تا با واکسیناسیون افراد، زنجیره انتقال بیماری قطع گردد.

وی گفت: پیرو این که در روزهای آینده، واکسن های نو سهمیه استان ارسال می گردد، واکسیناسیون افراد 65 سال و حتی 60 سال به بالا را شروع خواهیم کرد تا یک گروه پرخطر دیگر استان در مقابل بیماری کرونا پوشش داده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1151

به "واکسیناسیون کرونایی بیش از 6 درصدی جمعیت آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کرونایی بیش از 6 درصدی جمعیت آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید