خبرنگاران ادارات مشهد در شرایط زرد با حضور دو سوم کارکنان باید فعالیت نمایند

به گزارش درگ فایل، مشهد- خبرنگاران- فرماندار مشهد گفت: در شرایط زرد کرونایی تمامی کارکنان دستگاههای خدمات رسان ضروری باید در محل کار خود حضور داشته باشند اما سایر ادارات و نهادها باید با حضور دو سوم کارکنان و دورکاری یک سوم آنان فعالیت نمایند.

خبرنگاران ادارات مشهد در شرایط زرد با حضور دو سوم کارکنان باید فعالیت نمایند

محمد هاشمی شنبه شب در جمع خبرنگاران اضافه کرد: شرایط شهر مشهد از روز گذشته بر اساس نرم افزار ماسک، زرد اعلام شده است و اعمال محدودیت های کرونایی بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با شرایط فرایند بیماری کووید 19 در شهرهای مختلف معین شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت مشاغل بر اساس چهار گروه شغلی در شرایط های مختلف کرونایی معین شده است ادامه داد: گروه شغلی یک که خدمات ضروری را ارائه می نمایند در هر شرایط کرونایی فعال هستند که 45 هزار نفر در مشهد در گروه شغلی یک قرار دارند.

فرماندار مشهد تعداد کسبه استان خراسان رضوی را 230 هزار نفر مطرح نمود و گفت: 45 هزار نفر از این تعداد در شهرستان مشهد فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: در شرایط زرد گروههای شغلی یک، 2 و سه اجازه فعالیت دارند اما فعالیت گروه شغلی چهار نظیر باشگاههای وزشی، مدارس، خوابگاهها، دانشگاهها، چایخانه ها، شهربازی، مراکز تفریحی و آبی و استخرهای سرپوشیده با ممنوعیت و محدودیت همراه است.

هاشمی ادامه داد: بر اساس گزارش منتشره تعداد جان باختگان ناشی از کرونا طی 24 ساعت گذشته در مشهد یک نفر بوده و تعداد بستری شده های جدید در این شهر نیز 10 نفر و تعداد کل بستری شدگان 87 نفر می باشد.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 87 جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان مشهد با 592 مصوبه برگزار شده که بیش از 91 درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

فرماندار مشهد اضافه کرد: مشاغل آسیب دیده در مشهد از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 19 هزار و 255 فقره درخواست تسهیلات کرونایی داشته اند که تا به امروز 12 هزار و 833 فقره از آنها به بانکها معرفی شده اند.

وی ادامه داد: سهم شهرستان مشهد از تسهیلات کرونایی 616 میلیارد تومان بوده که 410 میلیارد تومان آن تا به امروز پرداخت شده و 31 هزار شغل تثبیت شده است.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز یک میلیون و 411 هزار و 731 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تا به امروز جان 57 هزار و 889 نفر را در کشورمان گرفته است. تا به امروز یک میلیون و 202 هزار و 893 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 102 میلیون و 714 هزار و 636 نفر را بیمار نموده و جان 2 میلیون و 218 هزار و 7151 نفر را در 230 کشور گرفته است. 74 میلیون و 422 هزار و 481 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در دنیا تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با 447 هزار و 459 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در دنیا به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا صندلی شانزدهم را در میان کشورهای دنیا دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 883

به "خبرنگاران ادارات مشهد در شرایط زرد با حضور دو سوم کارکنان باید فعالیت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادارات مشهد در شرایط زرد با حضور دو سوم کارکنان باید فعالیت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید