ورود سرمایه گذاران خارجی به منطقه آزاد انزلی

به گزارش درگ فایل، حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی، در آیین امضای قرارداد ساخت سه پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین، گفت: در دولت سیزدهم چند راهبرد اساسی در حوزه منطقه ها آزاد و ویژه مالی وجود دارد که یکی از آن ها جهانی سازی این منطقه ها است و در این زمینه پنج سیاست مهم تعریف شده که تقویت زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و داخلی 2 راهبرد مهم آن محسوب می گردد.

ورود سرمایه گذاران خارجی به منطقه آزاد انزلی

وی اضافه نمود: تقویت زیرساخت های سخت افزاری اقتصاد بین الملل منطقه ها آزاد و ویژه مالی از جمله زیرساخت های حوزه لجستیک است و دوم جذب سرمایه گذاری خارجی و تعریف بسته هایی برای سرمایه گذاری بوده تا سرمایه گذاران خارجی مستقیماً یا با مشارکت شرکای داخلی شان سرمایه های خود را به منطقه ها آزاد بیاورند.

عبدالملکی با بیان اینکه این موارد سه نمونه از 700 بسته سرمایه گذاری است که برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی در منطقه ها آزاد تهیه شده است، گفت: به موازات این طرح سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد در حال اجرا بوده و استقبال خوبی از طرف سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ها آزاد ایران، بهشت سرمایه گذاری است، اضافه نمود: منطقه ها آزاد و ویژه مالی به عنوان اعضای تیم اقتصاد بین الملل جایگاه خودشان را در اقتصاد جهانی بازیابی می نمایند و منطقه آزاد انزلی نیز در آینده نزدیک در حوزه خزر جایگاه ویژه تری ایجاد خواهد نمود.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی با تقدیر از شرکت داخلی و سرمایه گذار خارجی برای ورود به این پروژه، گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی بدانند که هر کسی در منطقه ها آزاد در حوزه لجستیک سرمایه گذاری کند در آینده نزدیک طلا برداشت خواهد نمود.

به گزارش ایرنا، این قرارداد در 8 ماده، 2 بند و در دو نسخه تنظیم و عصر امروز (شنبه 26 فروردین) در محل دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد به امضای طرفین رسید.

سرمایه گذاری در ساخت، اجاره و بهره برداری و انتقال 3 پست اسکله و پسکرانه آن به روش B.O.L.T واقع در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با مشارکت سرمایه گذار خارجی به ارزش 50 میلیون دلار از موضوعات این قرارداد است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1694

به "ورود سرمایه گذاران خارجی به منطقه آزاد انزلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ورود سرمایه گذاران خارجی به منطقه آزاد انزلی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سرمایه گذاران خارجی به منطقه آزاد انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید