پیشنهادات جلسه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر شد ، از اعلام زمان آغاز کلاس های حضوری تا شرایط حذف درس

به گزارش درگ فایل، صورت جلسه معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی شامل پیشنهادات ارائه شده به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد.

پیشنهادات جلسه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر شد ، از اعلام زمان آغاز کلاس های حضوری تا شرایط حذف درس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، صورت جلسه معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور شامل پیشنهادات ارائه شده به ستاد ملی مبارزه با کرونا به توضیح زیر است:

با آرزوی فراهم آوردن فرصت حداکثر بهره برداری معنوی از ماه پرفیض شعبان و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و امید بهره مند شدن از عنایات خاص الهی در ماه های عزیز پیرو بخش نامه شماره 126/500/د مورخ نوزدهم فرودین ماه در مورد فرایند های آموزشی ترم جاری موارد ذیل را مشروط به کنترل اپیدمی کرونا و مساعد بودن شرایط سلامت در کشور و براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با لحاظ نمودن کلیه پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری لازم به استحضار می رسد:

1-براساس بند 1 بخشنامه د/500/126 مورخ نوزدهم فروردین ماه فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با اولویت دانشجویان مقطع دکترای تخصصی PHD و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد براساس برنامه ریزی های گروه های آموزشی بدون وقفه صورت می پذیرد.

2-آموزش های الکترونیک برای کلیه رشته/ مقاطع در اردیبهشت ماه ادامه داشته و ضروری است حداکثر برنامه ریزی لازم جهت ارتقا آموزش های غیرحضوری به عمل آید.

3-در صورت تایید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارایه کلاس های حضوری برای دروس باقی مانده و یا کلاس های برطرف اشکال دروسی که به صورت مجازی برگزار شده است پس از تعطیلات عید فطر خواهد بود و انتها ترم جاری آخر تیر ماه و بازه زمانی برگزاری آزمون های انتها ترم از اول لغایت 15 مرداد ماه خواهد بود. در موارد خاص و با تصویب شورای آموزش دانشگاه/دانشکده امکان تمدید محدوده زمانی های اعلام شده می باشد.

تبصره: در صورت تصویب زمان بازگشایی دانشگاه ها توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمام برنامه زمان بندی پیشنهادی برآن اساس اصلاح خواهد شد.

4-در مورد واحد های کارآموزی، دانشگاهها/ دانشکده های علوم پزشکی ترتیبی اتخاذ نمایند تا با استفاده حداکثری از ظرفیت کلینیک های ویژه در ساعات عصر و هم چنین حضور کارآموزان در فیلد های بالینی در قالب کشیک های شبانه بازه زمانی دروه های یک ماهه کارآموزی را حداکثر تا بیست روز کوتاه نمایند ارائه دروس نظری دوره کارآموزی به صورت مجازی و در ماه های اردیبهشت و خرداد فرصت مناسب برای حضور کارآموزان در فیلد های بالینی در تابستان را بیشتر فراهم خواهد کرد. گفتنی است این الگو برای دوره های متناظر در سایر رشته های دارای دوره های کارآموزی نیز قابل تعمیم است.

5-برای آن دسته از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی که واجد شرایط شرکت در آزمون علوم پایه اسفند ماه بوده و در ترم جاری مشغول به تحصیل شده اند ادامه دوره براساس سوابق تحصیلی بوده و گذراندن آزمون علوم پایه در این دوره ضروری نیست ولیکن دانشجویانی که حد نصاب لازم برای ادامه دوره را نداشته و یا تمایل به بهره مندی از مزایای نمره و رتبه آزمون علوم پایه را دارند می توانند در دوره بعدی این آزمون شرکت نمایند. نمره ارزیابی و محاسبه حد نصاب قبولی براساس سوابق تحصیلی با انجام محاسبات آماری لازم توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی و مدلسازی نمرات دانشجویان دوره های گذشته انجام خواهد شد.

بدیهی است افرادی که حد نصاب لازم براساس سوابق تحصیلی را کسب ننمایند الزاما باید در اولین آزمون علوم پایه شرکت و در صورت عدم کسب نمره قبولی، دروس گذرانده مورد قبول واقع خواهد شد و لیکن تا شرکت مجدد آزمون و کسب نمره قبولی حق ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

6-برای دانشجویان پزشکی که واحد شرایط لازم برای شرکت در آزمون پیش کارورزی اسفند ماه بوده و دوره را آغاز کرده اند شرکت در آزمون پیش کارورزی ضروری نیست و نمره پیش کارورزی براساس سوابق تحصیلی محاسبه ولحاظ می گردد لیکن دانشجویانی که مایل به استفاده ازمزایای نمره و رتبه این آزمون هستند می توانند در دوره آینده آزمون پیش کارورزی شرکت نمایند برای آن دسته از دانشجویانی که براساس سوابق تحصیلی وارد دوره کارورزی می شوند گذراندن پیروز آزمون صلاحیت بالینی درانتها دوره کارورزی شرط فراغت از تحصیل خواهد بود. دانشجویانی که تا به امروز دوره کارورزی را آغاز نکرده اند ملزم به شرکت در اولین آزمون پیش کارورزی می باشند و چنانچه ایشان از این تایخ به بعد وارد دوره کارورزی شوند در صورت عدم قبولی در اولین آزمون حق ادامه تحصیل تا کسب نمره قبولی در آزمون مذکور را نداشته و لیکن مدت دوره کارورزی گذرانده شده مورد قبول واقع خواهد شد.

تبصره: تمامی دانشجویانی که در این مدلسازی حد نصاب لازم را کسب نکرده اند و براساس بند فوق به صورت مشروط وارد دوره کارورزی شده اند باید تعهد بدهند که در صورت عدم قبولی در اولین آزمون پیش کارورزی هیچ گونه درخواستی مبنی بر ادامه دوره تا زمان کسب نمره قبولی در آزمون را نداشته باشند.

7-دانشجویانی که در ترم جاری (تا انتها شهریور 1399) ملزم به شرکت در آزون های جامع علوم پایه پیش کارورزی و جامع داروسازی (180 واحدی) می باشند در صورت مرددوی جزو تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون محسوب نمی گردد.

8-برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی به صورت فشرده با تصویب شورای آموزش دانشگاه بلامانع است.

9-امکان حذف دروس و یا کل ترم با درخواست دانشجو تا حداکثر یک هفته قبل از آغاز امتحانات انتها ترم بلامانع بوده و در این صورت ترم مذکور جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نمی گردد.

10-در صورت درخواست دانشجو مبنی بر اعلام ناتمام حداکثر دو درس از واحد های ترم جاری مشروط به گذراندن دروس مذکور در اولین ترمی که این دروس ارایه می گردد و ارایه نمره قبولی جهت درج در کارنامه بلامانع است در غیر این صورت دروس مذکور حذف و دانشجو ملزم به اخذ مجدد این واحد ها می باشد.

11-برای دانشجویان ترم آخر که در آستانه فراغت از تحصیل می باشند، در صورت موافقت شورای آموزش دانشگاه براساس بند 7 بخش نامه شماره 126/500/د مورخ 19/1/1399 و با استفاده از بند 10 بخش نامه مذکور اقدام گردد.

12 برای آن دسته از دانشجویانی سال آخر که براساس بند 11 امکان فرغت از تحصیل فراهم نمی گردد و برای سایر مواردی که دانشگاه تشخیص می دهد می تواند تا سقف 6 واحد ترم تابستانی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مجازی ارایه گردد.

13-کلیه دستیاران رشته های تخصصی واجد شرایط شرکت در آزمون ارتقای سالیانه با رعایت سایر مقررات (در صورت کسب حد نصاب لازم در ارزیابی درون دانشگاهی و نمره اخلاق حرفه ای) مجازمی باشند با در نظر دریافت سنوات آموزشی، به صورت مشروط به سال بالاتر ارتقا پیدا کرده و از شرایط آموزش سال بالاتر برخوردار گرددند این گروه از دستیاران درچهلمین دوره آزمون های ارتقا و گواهینامه تخصصی به صورت دو ارتقا همزمان در آزمون شرکت خواهد کرد اقدامات آموزشی پس از آن با رعایت مقررات صورت خواهد پذیرفت.

تبصره: داوطلبینی که در آزمون امسال متقاضی دو ارتقا همزمان پیش از سال ماقبل آخر بوده اند کسب حد نصاب منطبق بر بند 13 معادل یک ارتقا در نظر گرفته خواهد شد، اما معاونت آموزشی وزارت تا قبل از تاریخ ارتقا سال بعد ساز و کار متمرکزی پیش بینی خواهد کرد تا ایشان در یک ارزیابی دیگری شرکت کرده و در صورت قبولی معادل ارتقا دوم ایشان در نظر گرفته گردد.

14-دستیارانی که با رعایت مقررات در امسال مشمول شرکت در دو ارتقا همزمان سال ما قبل آخر و گواهی نامه بوده اند نیز صرفا ملزم به شرکت در آزمون گواهی نامه امسال بوده و در صورت کسب حد نصاب قبولی گواهی نامه واجد شرایط قبولی سال ما قبل آخر نیز شناخته میگردند در صورت عدم کسب قبولی در آزمون گواهی نامه با این گروه از دستیاران نیز به مانند افراد مشمول بند 13 رفتار شده و به صورت مشروط آموزش ایشان در سال بالاتر ادامه خواهد یافت.

15-شرط ارایه انتها نامه قبل از معرفی به آزمون گواهی نامه و دانشنامه در سال تحصیلی 99-98 حذف می گردد. بدیهی است ارایه انتها نامه حداکثر تا 6 ماه بعد از فارغ التحصیلی الزامی خواهد بود که ساز و کار تضمینی آن توسط دانشگاه ها تدوین می گردد.

16-از معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها و دانشکده ها درخواست می گردد کلیه مصوبات شورای آموزشی و اقدامات کلی و یا موردی که در مورد پفراینده آموزشی دانشجویان براساس بخش نامه ای ابلاغی این معاونت با توجه به شرایط پیش آمده صورت می گیرد را علاوه بر اینکه درپفراینده تحصیلی دانشجو منعکس می گردد به جهت جلوگیری از هر گونه اختلال در فرایند فراغت ازتحصیل دانشجو به این معاونت نیز منعکس نمایند.

17-انتظار دارد با توجه به کوتاه بودن زمان ارایه دروس به صورت حضوری، حداکثر استفاده از فرصت های موجود به عمل آمده و آموزش اعم از حضوری و مجازی از ساعت 7 صبح الی 8 بعدازظهر ارایه گردد.

در این راستا توصیه می گردد از تعطیلات رسمی و غیررسمی نیز جهت ارایه آموزش ها استفاده و در صورت امکان کلاس ها به صورت برخط نیز برای آن دسته از دانشجویانی که امکان حضور در کلاس ها را ندارند فراهم گردد.

18-با توجه به بخش نامه شماره 1770/100 مورخ 25اسفندماه در مورد لحاظ نمودن امتیازات مورد نظر برای اعضای محترم هیئت علمی و دستیارانی که در زمان بحران بیماری کرونا با حضور در فیلد های آموزشی/ درمانی/ تشخیص همکاری لازم را به عمل آورده اند گواهی ساعات حضور و همکاری ایشان با همکاری مدیران محترم گروه های آموزشی از هم اکنون صادر و معاونین محترم آموزشی نظارت کافی بر این امر را اعمال نمایند در ضمن ضروری است براساس بخشنامه فوق الذکر پیگیری و اقدامات لازم از جانب روسای محترم دانشگاهها/ دانشکده ها برای پرداختن حق و حقوق اعلام شده همکاران و دستیاران محترم به عمل آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 386

به "پیشنهادات جلسه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر شد ، از اعلام زمان آغاز کلاس های حضوری تا شرایط حذف درس" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشنهادات جلسه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر شد ، از اعلام زمان آغاز کلاس های حضوری تا شرایط حذف درس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادات جلسه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر شد ، از اعلام زمان آغاز کلاس های حضوری تا شرایط حذف درس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید