چگونه کارت گرافیک را به پاور کامپیوتر وصل کنیم؟

به گزارش درگ فایل، اسمبل کردن کیس برای کاربران تازه کار می تواند کار ترسناک و خیلی سختی به نظر برسد. اما واقعیت این است که آماده کردن یک کیس آنقدرها هم سخت و پیچیده نیست. با وجود اینکه انتخاب قطعات مناسب و وصل کردن آن ها به یکدیگر تا حدی سخت است، اما در این میان درست وصل کردن کابل ها هم اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید یک کیس اسمبل کنید و در خصوص وصل کردن کارت گرافیک به پاور کامپیوتر برای شما سوال ایجاد شده، این مطلب را از دست ندهید.

چگونه کارت گرافیک را به پاور کامپیوتر وصل کنیم؟

با تمام کابل های پاور کامپیوتر آشنا شوید

کابل های مورداحتیاج

اولین چیزی که باید بدانید این است که کارت گرافیک برای تامین انرژی از کابل PCIe استفاده می نماید که این کابل به پاور کامپیوتر وصل می گردد. به همین دلیل هم کارت گرافیک و هم پاوربانک دارای کانکتورهای PCIe هستند. یک کابل استاندارد PCIe دارای 6 پین است که البته در کنار آن معمولا کانکتور 2 پین آویزان هم دیده می گردد که در مجموع 8 پین را در اختیار شما قرار می دهد. در پاورهای غیرماژولار، این کابل ها به بدنه متصل هستند و نمی توانید آن ها را جدا کنید. اما در پاورهای غیر ماژولار، به راحتی قادر به جدا کردن کابل ها هستید. به همین دلیل خرید پاورهای ماژولار منطقی تر است زیرا راحت تر می توانید کابل های استفاده نشده را کنار بگذارید یا اینکه حتی از کابل های کوتاه تری بهره ببرید.

بیشتر پاورهای موجود در بازار، با کابل های علامت گذاری شده ارائه می شوند تا به راحتی تفاوت کابل های PCIe را در برابر کابل های EPS مناسب پردازنده، تشخیص دهید. در این میان باید تاکید کنیم که پردازنده و کارت گرافیک از کابل های متفاوتی برای تامین انرژی استفاده می نمایند. ضمناً کانکتور این کابل ها هم تفاوت دارد تا امکان استفاده اشتباهی از آن ها وجود نداشته باشد.

چگونه کارت گرافیک را به پاور کامپیوتر وصل کنیم؟

بعد از اینکه از اهمیت کابل ها خبردار شدید، حالا وقت آن است که به چگونگی وصل کردن کارت گرافیک به پاوربانک بپردازیم.

اول از همه باید کانکتورهای PCIe را در پاور کامپیوتر پیدا کنید. در مرحله بعدی باید با در نظر گرفتن شکل پین ها، کابل های موردنظر را به پاور نصب کنید. در سمت مقابل کارت گرافیک شما با توجه به انرژی مورداحتیاج، به کابل 6 پین یا 8 پین احتیاج یا حتی 12 پین مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه کابل های استاندارد از نوع 6 یا 8 پین هستند، برای پین های بیشتر می توانید از رابط ها بهره ببرید. دقت کنید که این کابل ها به طور کامل در کانکتورها قرار بگیرند تا در ادامه با مسئله ای روبرو نشوید.

بیشتر کارت گرافیک های نو، برای تامین انرژی به بیش از یک کابل PCIe احتیاج دارند و با دقت به کانکتورهای کارت گرافیک موردنظر می توانید از این موضوع خبردار شوید. بنابراین قبل از اسمبل کردن کیس، از دسترسی به تعداد مناسبی از این کابل ها مطمئن شوید.

کانکتور نو 12VHPWR چیست؟

تقریبا تمام کارت گرافیک های نو انویدیا دارای کانکتور 12VHPWR هستند ولی تعداد بسیار کمی از پاورها از چنین مشخصه ای بهره می برند. اما در این زمینه لازم نیست نگران باشید زیرا بیشتر این مدل کارت گرافیک ها همراه با رابط برای استفاده از کابل های PCIe قدیمی و معمولی عرضه می شوند و حتی اگر چنین رابطی نداشته باشند، به راحتی می توانید آن ها را بخرید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، وصل کردن کارت گرافیک به پاور به سادگی انجام می گردد. البته اگر از کارت های گرافیک سری 40 انویدیا استفاده می کنید که دارای کانکتور 12VHPWR هستند، می توانید با استفاده از یک رابط، کابل های قدیمی PCIe را به آن ها وصل کنید. خوشبختانه در خبرنگاران در کنار فروش انواع کارت گرافیک و پاور، می توانید از بین انواع کابل های PCIe و رابط های آن ها هم دست به انتخاب بزنید.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1726

به "چگونه کارت گرافیک را به پاور کامپیوتر وصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کارت گرافیک را به پاور کامپیوتر وصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید