گوشی ماژولار فیرفون 4 با 5 سال ضمانت معرفی گردید

به گزارش درگ فایل، مهم ترین مزیت گوشی های شرکت فیرفون راحت بودن تعمیر و تعویض قطعات آن ها است و ساعاتی قبل فیرفون 4 رسما رونمایی شد. این گوشی مانند نسل های قبلی مبتنی بر طراحی ماژولار است ولی حالا از سخت افزارهای بهتر بهره می برد، 5 سال ضمانت دارد و حداقل دو نسخه نو اندروید را دریافت خواهد نمود. این گوشی با قیمت پایه 579 یورو از تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) راهی بازار می گردد.

گوشی ماژولار فیرفون 4 با 5 سال ضمانت معرفی گردید

اگرچه تعمیر گوشی های نو روزبه روز سخت تر می گردد، ولی گوشی های فیرفون خوشبختانه این کار را بسیار ساده می نمایند. این شرکت می گوید فیرفون 4 تا انتهای 2025 از پشتیبانی نرم افزاری بهره مند خواهد شد ولی قصد دارند پشتیبانی از آن را تا سال 2027 ادامه دهند. این یعنی احتمال ارائه اندروید 15 در سال 2024 برای این گوشی وجود دارد.

برخلاف نسل های قبلی که از نظر سخت افزاری حرف زیادی برای گفتن نداشتند، فیرفون 4 روی هم رفته یک گوشی میان رده قدرتمند محسوب می گردد. قلب تپنده آن اسنپدراگون 750G است که در کنار آن 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش به وسیله کارت microSD واقع شده است. انرژی آن از طرف باتری 3905 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد و مقدار نمایشگر LCD آن هم به 6.3 اینچ می رسد.

در پنل پشتی آن دو دوربین 48 مگاپیکسلی دیده می گردد و کاربران برای ثبت عکس های سلفی باید از دوربین 25 مگاپیکسلی استفاده نمایند. یکی از ضعف های این گوشی نسبت به نسل های قبلی، فقدان جک هدفون است. مدیران این شرکت می گویند این تصمیم برای پشتیبانی از گواهی IP54 گرفته شده که این یعنی به طور بسیار محدود می تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند.

فیرفون در کنار این گوشی، 8 ماژول مربوط به نمایشگر، باتری، پنل پشتی، پورت USB-C، اسپیکر، اسپیکر مکالمه، دوربین های اصلی و دوربین سلفی راهی بازار می نماید. تمام خریداران بدون احتیاج به مراجعه به تعمیرگاه می توانند این قطعات را به راحتی و فقط با پیچ گوشتی تعویض نمایند. این شرکت می گوید این قطعات تا حداقل 2027 در دسترس کاربران می مانند.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، مقرون به صرفه ترین مدل فیرفون 4 با قیمت 579 یورو راهی بازار می گردد که از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. مدل 8/256 گیگابایتی هم با قیمت 649 یورو به دست کاربران می رسد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1242

به "گوشی ماژولار فیرفون 4 با 5 سال ضمانت معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی ماژولار فیرفون 4 با 5 سال ضمانت معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید