یک استقلالی رکورد یک پرسپولیسی را می شکند؟

به گزارش درگ فایل، سجاد شهباززاده مهاجم 31 ساله تیم فوتبال سپاهان اصفهان در خاتمه هفته هجدهم با 16 گل زده در صدر جدول گلزنان برتر این مسابقات واقع شده است و این در حالی است که فاصله وی تا نزدیک ترین تعقیب کننده اش که گادوین منشا باشد، 6 گل است. این فاصله زیاد نشان از شانس بالای شهباززاده برای رسیدن به عنوان آقای گلی در لیگ بیستم دارد.

یک استقلالی رکورد یک پرسپولیسی را می شکند؟

شهباززاده در پایان هفته هجدهم لیگ برتر 16 بار پیروز به گلزنی شده و این در حالی است که فصل گذشته شیخ دیاباته مهاجم تیم استقلال با 15 گل آقای گل شد و شهباززاده در هفته هجدهم تعداد گل های خود را از بهترین گلزن فصل گذشته بیشتر کرد.

شهباززاده که بهترین سال فوتبال خود را سپری می کند و اخیراً نیز به تیم ملی دعوت شده است، چنانچه با همین فرایند به گلزنی های خود ادامه دهد می تواند نه تنها آقای گل لیگ بیستم شود، بلکه رکورد مهاجم سابق تیم های فولاد، نفت، پرسپولیس و… را بعد از 10 سال در لیگ برتر جابه جا نماید. رکوردی که یک مهاجم در فصل دهم لیگ برتر با پیراهن فولاد به جا گذاشته است.

تا به امروز 19 دوره از لیگ برتر را پشت سر گذاشته ایم و 18 بازیکن آقای گلی این مسابقات را به دست آورده اند. رضا عنایتی 3 بار (یک بار با ابومسلم و 2 بار با استقلال)، مهدی طارمی دو بار با پرسپولیس و کریم انصاری فرد نیز دو بار با تیم های سایپا و تراکتور طعم آقای گلی را چشیده است. در 3 فصل ششم، هفتم و هجدهم نیز دو بازیکن به صورت مشترک آقای گل شده اند.

بیشترین تعداد گلی که یک بازیکن در یک فصل از این مسابقات زده است، 24 گل است که این رکورد در اختیار رضا نوروزی قرار گرفته است. نوروزی در فصل 90-89 با پیراهن فولاد با 24 گل آقای گل شد تا رکورد بیشترین تعداد گل در یک فصل به نام او باشد. رکوردی که به نظر می رسد شهباززاده برای شکست آن خیز برداشته باشد.

شهباززاده که در 18 بازی 16 گل به ثمر رسانده است، در صورت ادامه این فرایند ممکن است بتواند از تعداد 24 گل در یک فصل عبور کرده و بعد از 10 سال این رکورد را به نام خود جابه جا کند.

رضا عنایتی، ادموند بزیک، علی دایی، مهدی رجب زاده و دنیل اولروم (مشترک)، محسن خلیلی و هادی اصغری (مشترک)، آرش برهانی، عماد رضا، رضا نوروزی، کریم انصاری فرد، سید جلال رافخایی، ادینیو، مهدی طارمی، علی علیپور، کی روش استنلی و شیمبا (مشترک)، و شیخ دیاباته 18 بازیکنی هستند که در 19 دوره قبلی لیگ برتر به آقای گلی رسیده اند.

سپاهان که در پایان هفته هجدهم لیگ برتر در صدر جدول رده بندی قرار گرفته است، در هفته نوزدهم میهمان سایپا است که این بازی از ساعت 16:30 روز دوشنبه 16 فروردین در تهران برگزار می شود.

شهباززاده که سابقه حضور در تیم سایپا را هم دارد و با همین تیم در فوتبال ایران چهره شد، این فرصت را دارد تا با گلزنی برابر سایپا که با 18 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته است، بر شمار گل های خود در این فصل اضافه کند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 995

به "یک استقلالی رکورد یک پرسپولیسی را می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استقلالی رکورد یک پرسپولیسی را می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید