اسکوچیچ به صنعت نفت بی مهری کرد، تیم ملی به ریکانی لطمه زد

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال صنعت نفت در حالی نیم فصل نخست لیگ برتر را به خاتمه رساند که حتی صدرنشینی را هم تجربه کرد ولی با آغاز نیم فصل دوم فرایند نزولی را در پیش گرفت و در حال حاضر تا رده دوازدهم جدول سقوط نموده است. این اتفاق با افت محسوس عملکرد طالب ریکانی کاپیتان نفتی ها همزمان بود؛ بازیکنی که در جابجایی زمستانی از تیم استقلال تهران هم پیشنهاد داشت اما در نهایت در آبادان ماندنی شد.

اسکوچیچ به صنعت نفت بی مهری کرد، تیم ملی به ریکانی لطمه زد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آلونک بیشتر بدانید.

خبرنگاران برای آنالیز دلایل افت تیم صنعت نفت با سیروس پورموسوی سرمربی صنعت نفت تبادل نظر نموده است که مشروح این تبادل نظر در ادامه می آید:

* خبرنگاران - برنامه صنعت نفت در مدت زمان تعطیلی لیگ چیست؟

- سیروس پورموسوی: اردوی دو هفته ای را در تهران برگزار می کنیم که این اردو از روز یکشنبه شروع شده است. برای اینکه از شرایط مسابقه دور نشویم، با دو یا سه تیم لیگ رجحان بازی تدارکاتی خواهیم داشت. یکی از این تیم ها سپاهان است که روز پانزدهم (تیر) با آنها روبرو می شویم.

* چرا صنعت نفت در نیم فصل دوم تا این اندازه افت کرد و نتوانست نتایج خوب نیم فصل نخست را تکرار کند؟

- پیش بینی می کردیم که اگر تیم در جابجایی زمستانی تقویت نگردد، به مشکل می خوریم. تیم ما ابتدای فصل هم مشکل داشت. 10-11 هفته ابتدایی لیگ بسیار فشرده بود و مصدومیت های زیاد بازیکنان، گریبان گیر شد. امیدمان به این بود که در نیم فصل بازیکن بگیریم که آن هم نشد. بازی آخر با استقلال را در غیاب پنج بازیکن مصدوم برگزار کردیم. خدا را شکر این تعطیلات لیگ از راه رسید تا برخی از بازیکنان مصدوم فرصت بازگشت داشته باشند. البته چند بازیکن هم رباط صلیبی پاره نموده اند و دیگر به این فصل نمی رسند.

* رباط پای کدام بازیکنان پاره شده است؟

- اهل شاخه، زبیدی و زهیوی بازیکنانی هستند که این فصل را از دست داده اند.

* در یک مقطع حتی صنعت نفت صدرنشین لیگ برتر هم شد. تصورش را می کردید با این مسائل تا رده دوازدهم سقوط کنید؟

- اصلاً فکرش را هم نمی کردیم. امید داشتیم جزو تیم های مدعی باشیم و یا حداقل در میانه جدول قرار بگیریم. الان هفت بازی باقی مانده است و امیدمان زیاد است. اشتباهات داوری به ما خیلی لطمه زد بخصوص در بازی با استقلال. طبق اعلام یکی از برنامه های صداوسیما، 6 یا 7 امتیاز از صنعت نفت به خاطر اشتباهات داوری گرفته شد و ما بیشترین ضربه را از این اشتباهات خوردیم.

* شاید برای خیلی ها این سئوال ایجاد شده باشد که چرا طالب ریکانی کاپیتان صنعت نفت در نیم فصل دوم به یکباره افت کرد و از آن بازیکن آماده در نیم فصل اول فاصله گرفت؟

- طبیعی بود که طالب زیر فشارها اذیت می گردد. او پیشنهاداتی داشت. به علاوه، کاپیتان تیم بود و باید مسائل تیم را به باشگاه منتقل می کرد. تمرکز این بازیکن بر هم خورده بود بخصوص در بحث پیشنهاداتی که وجود داشت. در تیم هایی که پول وجود ندارد، انگیزه پوشیدن پیراهن تیم ملی و دعوت به این تیم به بازیکن یاری می نماید اما وقتی حتی صنعت نفت صدرنشین جدول بود و طالب عملکردی عالی داشت، بازهم به تیم ملی دعوت نشد. این مسئله بیشترین لطمه را به او زد. طالب انتظار داشت به تیم ملی دعوت گردد بخصوص اینکه برخی از بازیکنانی که به این تیم دعوت شدند یا جزو نفرات اصلی باشگاه خود نبودند و یا تیمشان انتهای جدول بود.

طالب ریکانی

* دلیل این امر می تواند شناخت دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی از طالب ریکانی به واسطه کار کردن در این تیم در فصل گذشته بوده باشد؟

- زمانی که اسکوچیچ در صنعت نفت بود از طالب استفاده نمی کرد. آن طالب فصل گذشته با این طالب فرق می نماید. ما این بازیکن را یک خط جلوتر آوردیم و جزو نفرات موثر تیم و لیگ برتر بود.

* آیا با اسکوچیچ در این مورد صحبت داشتید؟

- الان نزدیک بازی تیم ملی هستیم و شاید نباید به این مباحث اشاره نمود. اسکوچیچ زمانی که در صنعت نفت بود به این باشگاه بی مهری کرد. برای بحث نحوه جدایی اش از صنعت نفت هم گلایه مند بود. شاید به خاطر همین بود که با برخی از مربیان لیگ حتی دو یا سه جلسه برگزار کرد اما با ما هیچ جلسه ای نداشت. در حالی که وقتی من سال گذشته در تیم پارس جنوبی بودم، اسکوچیچ جلساتی برگزار می کرد. اسکوچیچ باید فارغ از مباحث مدیریتی که در صنعت نفت برایش اتفاق افتاده بود، با ما مهربان تر برخورد می کرد. گلایه ما از اسکوچیچ همین است وگرنه انتخاب لیست تیم ملی سلیقه ای است.

* آیا با شرایطی که در صنعت نفت تجربه کردید، از قطع همکاری با تیم جوانان و بازگشت به کار در رده باشگاهی پشیمان نیستید؟

- خیر، خیلی خوشحالم که با یک تیم ملی کار کردم. از آن تیمی که ما زیر نظر داشتیم حدود 18 بازیکن در لیگ برتر و لیگ دسته اول بازی می نمایند. همان موقع گفته بودم نسل جدیدی را به فوتبال معرفی می کنم. این بازیکنانی که گفتم در تیم های صنعت نفت، نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، ملوان و سایر باشگاه ها بازی می نمایند. زمان جدایی ام از تیم جوانان بحث این بود که به تیم های پایه توجه نمی گردد. باید برای رده های پایه برنامه ریزی کرد.

* این روزها تیم ملی ایران خودش را آماده دیدارهای انتخابی جام جهانی می نماید در حالی که مسابقه محبت آمیز نداشته است. آیا این مسئله می تواند به تیم ملی ضربه بزند؟

- یادم می آید وقتی کارلوس کی روش هم در تیم ملی بود، اعتقاد زیادی به بازی محبت آمیز نداشت ولی به نظر من، این بازی ها مهم است. اگر یک یا دو مسابقه تدارکاتی انجام می دادیم خوب بود.

* تیم ملی ایران می تواند به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و همچنین به جام ملت های 2023 آسیا صعود کند؟

- کار سختی است اما دور از دسترس نیست. تدارکات خوبی برای تیم ملی دیده نشد ولی با پتانسیلی که خود ملی پوشان دارند، به صعود امیدواریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1113

به "اسکوچیچ به صنعت نفت بی مهری کرد، تیم ملی به ریکانی لطمه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوچیچ به صنعت نفت بی مهری کرد، تیم ملی به ریکانی لطمه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید