ستوده: شرایط برای برگزاری مسابقات لیگ برتر وجود ندارد، تصمیم گیرندگان تصور کنند خودشان و خانواده های شان قرار است بازی کنند

به گزارش درگ فایل، پزشک تیم فوتبال استقلال معتقد است فوتبال ایران نمی تواند پروتکل های لازم فیفا را برای برگزاری مسابقات لحاظ کند.

ستوده: شرایط برای برگزاری مسابقات لیگ برتر وجود ندارد، تصمیم گیرندگان تصور کنند خودشان و خانواده های شان قرار است بازی کنند

به گزارش خبرنگاران، دکتر کاوه ستوده در گفت وگو با رادیو تهران، درباره احتمال از سرگیری تمرینات و مسابقات لیگ برتر گفت: من هم این موضوع را شنیده و در رسانه ها دنبال کرده ام. از این تصمیم خیلی تعجب کردم که در این شرایط بازی ها قرار است برگزار گردد. من که خودم با این بیماری دست و پنجه نرم کرده و 15 روز بستری بودم، می گویم که الان بستر لازم را برای برگزاری مسابقات نمی بینم و برای این موضوع هم دلیل دارم، شرایط فوتبال ما مثل دیگر کشورها نیست ما هنوز در بحث قرنطینه و آزمایش ها مشکل داریم.

وی ادامه داد: ارزش جان آدم ها خیلی مهم است، الان که تصمیمی برای از سرگیری مسابقات گرفته شده، خیلی نگران هستم، چون حس می کنم آمادگی برای آغاز لیگ وجود ندارد. تصمیم گیرندگان باید تصور کنند که خودشان و خانواده شان هم قرار است، بازی کنند. ما طبق پروتکل فیفا باید هتل و هواپیمای اختصاصی داشته باشیم اما آیا می توانیم از هواداران بخواهیم کنار بازیکنان حاضر نشوند؟ آلمان و پرتغال این کارها را انجام داده اند آیا ماهم می توانیم مثل آنها این کار را بکنیم؟

پزشک تیم فوتبال استقلال راجع به شرایط بازیکنان این تیم مطرح نمود: آخرین روزی که تمرین گروهی داشتیم به 14 اسفند بر می گردد، این یعنی ما 71 روز تمرین گروهی نداشته ایم. الان می خواهند 3 هفته تمرین و بدنسازی بگذارند و 5 روز یکبار تیم ها بازی کنند. ما یک بازی عقب افتاده داریم و بلافاصله بازی های لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهد شد. این موضوع غیر از کرونا 100 در صد منجر به آسیب های مفصلی و فیزیکی می گردد. با این کار فقط داریم صورت مسأله را پاک می کنیم.

وی ادامه داد: به کسانی که این تصمیم را می گیرند می گویم یکی از فرزندان شان را همراه تیم ها بفرستند. من 15 روز با کرونا دست و پنجه نرم کردم. آنها اسم کرونا را شنیده اند ولی من با پوست و استخوانم احساس کردم. نمی توانم این بیماری را توصیف کنم ولی یکی از بدترین تجربه های زندگی من بوده است. تمام استخوان ها و عضلات درد می گیرد. البته من بدترین نوع کرونا را داشتم و اصلا هوشیار نبودم.

دکتر ستوده شرح داد: ما در مقام تصمیم گیری نیستیم ولی می توانیم هشدار بدهیم تا وجدان مان راضی باشد. الان ما بازی عقب افتاده با فولاد داریم و می خواهیم از مهرآباد به اهواز برویم، چه تضمینی وجود دارد که هواداران در فرودگاه حضور پیدا نکنند؟ در شهرستان ها مردم علاقه مند هستند باید فکر بازیکنان هم باشیم چون سرمایه های این کشور هستند و خودشان خانواده دارند.

وی در انتها گفت: ما فوتبالی ها دوست داریم بازی ها برگزار گردد و رقابت و هیجان وجود داشته باشد ولی باید قیمت هر چیز را دید. من از لحاظ پزشکی مطمئن هستم که نمی توانیم پروتکل فیفا را با این زیرساخت ها در لیگ برتر و لیگ یک انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 424

به "ستوده: شرایط برای برگزاری مسابقات لیگ برتر وجود ندارد، تصمیم گیرندگان تصور کنند خودشان و خانواده های شان قرار است بازی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستوده: شرایط برای برگزاری مسابقات لیگ برتر وجود ندارد، تصمیم گیرندگان تصور کنند خودشان و خانواده های شان قرار است بازی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید