انواع کیک ، 100 طرز تهیه کیک ساده و کافی شاپی

به گزارش درگ فایل، بلد بودن طرز تهیه انواع کیک به شما یاری می نماید تا به راحتی به جای خرید کیک، انواع کیک ساده و مجلسی را به روش قنادی برای مراسمی مثل تولد و مهمانی در خانه تهیه کنید. در این مقاله از در ما فهرست کیک های خانگی ایرانی و فرنگی شیک و مجلسی را برای شما آماده نموده ایم. فیلم طرز تهیه کیک های خونگی متنوع را هم در این مقاله می توانید دیدن کنید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص تهیه انواع کیک خانگی به روش قنادی پاسخ خواهیم داد.

انواع کیک ، 100 طرز تهیه کیک ساده و کافی شاپی

انواع کیک خانگی، مجلسی و شیک

کیک ها پای ثابت مهمانی ها، دورهمی ها و مناسبت های مختلف مثل تولد، عقد، نامزدی و ولنتاین و … هستند و به همین دلیل هم تنوع زیادی دارند تا برای هر سلیقه و مناسبت، مناسب باشند.

در لیست انواع کیک، کیک های ساده، شکلاتی، کیک خیس، کیک های میوه ای، چیز کیک، کیک خامه ای، کیک های کافی شاپی مثل کیک هویج و … به چشم می خورند. این مقاله یک لیست منتخب از طرز تهیه انواع کیک خوشمزه و نو است. اگر دوست دارید تهیه انواع کیک های خوشمزه را یاد بگیرید، بهتر است نگاهی به روش پخت انواع کیک های مختلف بیندازید.

ضمناً شما برای درست کردن انواع کیک به مواد مختلفی مثل ، ، ، ، ، ، نمک، ، ، ، ، ، ، ، ،، و … نیاز پیدا خواهید کرد. این مواد را می توانید به روش های خرید یا اینترنتی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

انواع کیک بروانی

براونی یکی از انواع کیک و شیرینی شکلاتی نسبتا خیس است که بافت نرم و فوق العاده لذیذی دارد. در ادامه می توانید با طرز تهیه انواع کیک براونی آشنا شوید.

کیک براونی شکلاتی

کیک براونی شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین انواع کیک های خیس براونی است که به راحتی و با کمترین مواد می توانید در خانه درست کنید. برای آماده کردن سس کیک براونی باید سفیده های تخم مرغ، شکلات تلخ یا شیری یا 70% که به آب شده را با کره آب شده مخلوط کنید. وانیل و شکر را هم با هم مخلوط کنید و به ترکیب شکلات و کره اضافه کنید و هم بزنید.

تخم مرغ ها را به صورت جداگانه هم بزنید و به این ترکیب اضافه کنید. پودر بادام و مغز مورد علاقه تان را هم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس شکلات و کره را به روش بن ماری آب شده را به مایه تخم مرغ اضافه کنید.

بیکینگ پودر، آرد، پودر قهوه و پودر کاکائو را هم با هم مخلوط کنید و کم کم روی مایه تخم مرغی الک کنید که گوله نشود. حین الک کردن مرتب مایه را با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. مراقب باشید مایه براونی را زیاد هم نزنید چون در این صورت کیک براونی شما خشک می شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این کیک براونی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک براونی خرما و گردو

یکی دیگر از انواع کیک خانگی ساده، کیک براونی خرما است که در میان گزینه های لیست انواع کیک های براونی طعم فوق العاده ای دارد. بعلاوه از میان براونی های موجود، براونی خرما و گردو یکی از محبوب ترین هاست چون علاوه بر طرز تهیه راحت، سرشار از خواص مفید است و حسابی می توانید از طعم آن لذت ببرید.

کیک براونی خرما و گردو، هم به عنوان یک عصرانه پاییزی بسیار لذیذ است. می توانید به جای گردو از مغزهای دیگر هم برای درست کردن این مدل براونی با خرما بهره ببرید. برای درست کردن کیک خرمای خانگی، ابتدا پوست خرماها را جدا کنید. هسته ها را بیرون آورید و خرماها را له کنید. مغز گردو را خرد کنید. بهتر است مغز گردو را له نکنید تا زیر دندان بیایند.

شکلات تخته ای را هم روی بخار آب ذوب کنید. یا اینکه شکلات را در یک ظرف بگذارید و ظرف را روی بخار آب در حال جوشیدن قرار دهید تا دما و بخار آب به روش بن ماری، شکلات را ذوب کند. در این روش مراقب باشید آب به داخل ظرف نرود.

در یک ظرف دیگر، شکر و وانیل را بریزید و تخم مرغ ها را اضافه کنید. همه را با چنگال یا همزن به هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. کره ذوب شده به روش بن ماری را به تخم مرغ ها بیفزایید. آرد، شکلات و پودر هل را اضافه کنید. خرمای له شده و گردوی خرد شده را به این مخلوط اضافه کنید و به هم بزنید. مایه کیک براونی خرما و گردوی شما آماده است.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این کیک خوشمزه براونی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک براونی پرتقال و بادام

درست کردن این مدل کیک براونی با پرتقال و بادام که در لیست کیک های خوشمزه خانگی واقع شده است بسیار راحت است. اگر برای درست کردن این کیک براونی پرتقالی، به شکلات تخته ای پرتقالی دسترسی ندارید، می توانید از شکلات تخته ای عادی و مقداری عصاره یا شربت پرتقال بهره ببرید.

برای درست کردن این مدل کیک خوشمزه خانگی، ابتدا کره را در یک قابلمه کوچک بیندازید و اجازه دهید ذوب شود. سپس شکلات را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا کاملاً آب شود. عصاره پرتقال را به این ترکیب اضافه کنید و بعد از اینکه ترکیب شدند، حرارت را خاموش کنید و سس شکلاتی را کنار بگذارید.

تخم مرغ و شکر را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و خوب یا یاری همزن بزنید تا کاملاً کرم رنگ و سبک شود. همان طور که در حال مخلوط کردن مواد با همزن هستید، سس شکلاتی که آماده نموده اید را به ترکیب تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. این کار را به آرامی و در چند نوبت انجام دهید تا همه سس ها با تخم مرغ ها ترکیب شوند.

سپس مواد را داخل یک کاسه بریزید و ترکیب الک شده آرد و نمک را به تدریج به آن اضافه کنید. حین اضافه کردن آرد، مواد کیک را به آرامی هم بزنید تا کاملاً ترکیب و یکدست شود. سپس پوست پرتقال رنده شده شده را به مایه کیک اضافه کنید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این براونی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک ردولوت

کیک های ردولوت به دسته ای از کیک ها، چیز کیک، کاپ کیک یا پنکیک هایی گفته می شوند که حداقل یک لایه قرمز یا زرشکی رنگ دارند. این کیک ها به خاطر ظاهر مجذوب نمایندهی که دارند، برای مرنامی مثل ولنتاین هم بسیار محبوب هستند و جزو کیک های لایه ای به حساب می آیند.

کیک براونی ردولوت قرمز

براونی ردولوت یکی از انواع کیک های خوشمزه کافی شاپی است که در لیست انواع کیک براونی هم قرار می گیرد. کیک براونی ردولوت یکی از خوش رنگ ترین کیک های عصرانه است و به خاطر رنگ سرخ و مزه خوشایندش، همواره برای روز عاشقانه ولنتاین و شب یلدا هم محبوب است.

طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، مثل طرز تهیه انواع دیگر کیک براونی زیاد سخت نیست و می توان آن را به راحتی در خانه و به عنوان یا تهیه کرد.

برای تهیه براونی ردولوت قرمز، ابتدا کره را در تابه ای بریزید و روی گاز قرار دهید تا آب شود. حرارت گاز را ملایم کنید و چند دقیقه بعد، شکلات تخته ای را خرد کنید و به تابه اضافه کنید. این مواد را باهم ترکیب کنید تا کره و شکلات به خورد هم بروند.

سپس کره و شکلات حل شده را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. مواد خنک شده را در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا در مواد ترکیب شود.

برای مطالعه ادامه مراحل دستور پخت این کیک خوشمزه ردولوتی روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک ردولوت مجلسی

طرز تهیه انواع کیک ردولوت شباهت زیادی به سایر کیک های قنادی و کافی شاپی دارد. در طرز تهیه انواع کیک ردولوت خوشمزه که در لیست انواع کیک تولد و ولنتاین و مرنام عقد هم واقع شده است، باید از رنگ قرمز خوراکی بهره ببرید تا کیک شما به رنگ قرمز مخملی دربیاید.

برای تهیه کیک ردولوت خوشمزه و مجلسی یا کیک مخمل قرمز باید فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود و در این فاصله ابتدا باتر میلک را درست کنید. برای درست کردن باتر میلک، یک لیوان فرانسوی دسته دار شیر پرچرب که به دمای محیط رسیده است را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش یا آبلیمو مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه بگذارید تا استراحت کند.

در یک کاسه بزرگ پودر کاکائو، آرد، نمک، شکر و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را 2 تا سه بار الک کنید. در یک کاسه بزرگ دیگر روغن مایع، باتر میلک، دو عدد تخم مرغ، رنگ خوراکی قرمز، سرکه سفید و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. حالا محتوای هر دو ظرف را با هم در غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا یک مایه خمیری یکدست و صاف به دست بیاید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک ردولوت قرمز و خاص می توانید به مقاله مراجعه کنید.

چیز کیک ردولوت با پایه کیک

چیز کیک ردولوت هم جزو کیک های زیبا و مجذوب نماینده است که به خاطر رنگ قرمز آن، برای مناسبت های عاشقانه مثل روز ولنتاین و روز عشق گزینه مناسبی است. چیز کیک ردولوت هم با پایه بیسکوییت و هم پایه کیک درست می شود و این به سلیقه شما بستگی دارد.

برای تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک، مواد را از 30 دقیقه قبل در دمای محیط بگذارید. فر را روشن و روی دمای 160 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف تقریبا بزرگ، شکر و پنیر خامه ای را به مدت 2 تا 3 دقیقه با همزن برقی کاملا بزنید تا بافت نرم پیدا کند.

سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد را بزنید تا مایه مخلوط و یکدست شوند. خامه ساده، خامه ترش و وانیل را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و دوباره با همزن حدود 2 تا 3 دقیقه مواد را به هم بزنید، وقتی مواد مایه لایه پنیری چیز کیک ردولوت را آماده کردید، دیواره و کف یک قالب کمربندی با قطر حدود 23 سانتی متر را چرب کنید. قالب را در سینی فر قرار دهید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

انواع کیک ولنتاین و سالگرد ازدواج یا آشنایی

برای مناسبت های عاشقانه و رمانتیک مثل ولنتاین، سالگرد ازدواج و سالگرد آشنایی، کیک ها، چیزکیک ها، کاپ کیک و جار کیک های مختلفی را می توانید خودتان در خانه تهیه کنید. در ادامه چند مدل از انواع کیک ولنتاین و سالگرد ازدواج یا آشنایی را به شما معرفی نموده ایم و روش تهیه آنها را برای شما آورده ایم.

کاپ کیک ردولوت

کاپ کیک ردولوت یکی از مجذوب نماینده ترین انواع کیک ها است که به علت رنگ قرمز و خوشمزه ای که دارد، برای روز ولنتاین هم بسیار مناسب است. در طرز تهیه انواع کاپ کیک ردولوت از رنگ قرمز برای رنگ بخشیدن به این کیک خوشمزه استفاده می شود.

برای تهیه کاپ کیک ردولوت، پودر کیک آماده، تخم مرغ، آب و روغن مایع را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید و سپس برای حدود 6 دقیقه با همزن بزنید. در این مرحله حتما فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا برای تهیه کاپ کیک گرم شود.

در این مرحله باید کاغذهای مخصوص کاپ کیک را داخل قالب کاپ کیک قرار دهید. سپس 2/3 قالب ها را با مایه کاپ کیک ردولوت پر کنید تا کیک فضای کافی برای پف کردن داشته باشد. قالب های کاپ کیک را برای مدت 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کاپ کیک ردولوت خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

سابله کیک

سابله کیک درواقع همان بیسکو کیک یا کیک عددی و کیک حروف است که برای مناسبت هایی مثل مهمانی ها، جشن تولد، هدیه های کودک، سالگرد آشنایی و ازدواج و حتی ولنتاین یک انتخاب عالی است.

شما می توانید به جای شمع تولد یا سالگرد ازدواج و آشنایی، کیکی را با عدد تولد یا مطابق سال ازدواجتان درست کنید. البته سابله کیک ها فقط شامل عدد نمی شوند، می توانید از حروف هم در طرز تهیه سابله کیک بهره ببرید و حسابی هم دستتان باز است که روی آن را با طرح های دلخواه تزیین کنید و ترکیبی هم که برای تهیه کیک به کار می برید، به خودتان بستگی دارد. در این میان سابله کیک قلبی از انواع بسیار پرطرفدار سابله برای سالگرد ازدواج و ولنتاین است.

برای درست کردن سابله کیک ابتدا در یک کاسه، آرد، کنجاله بادام و نمک را با هم الک کنید و کنار بگذارید. در کاسه دیگر کره و پودر قند را به مدت 2 دقیقه از طریق همزن برقی با هم بزنید. تخم مرغ، وانیل و عصاره بادام را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

آرد، کنجاله بادام و نمک را که از قبل الک نموده بودید، اضافه کنید و با سرعت کم بزنید تا مخلوط شوند. خمیر به دست آمده را به نصف تقسیم نموده و بسته بندی کنید. خمیرها را حداقل 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

حالا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب را آماده کنید و داخل آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سطح کار را آردپاشی کنید. یکی از گلوله های خمیر را با وردنه به ضخامت تقریبا کمتر از 1 سانتی متر (0/5 سانتی متر) برسانید. الگوی حرف، عدد یا شکل قلب (اگر سابله کیک را برای سالگرد ازدواج، نامزدی یا به عنوان کیک و شیرینی ولنتاین درست می کنید) را روی خمیر قرار دهید و دور تا دور آن را با یک چاقو برش دهید. این کار را برای خمیر دوم هم انجام دهید.

برای مطالعه ادامه مراحل روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

جار کیک ردولوت

جار کیک یکی از خوشمزه ترین و مجذوب نماینده ترین انواع کیک کافی شاپی است که این نام بیشتر از اینکه به شکل و طعم کیک مربوط باشد، با نوع سرو کردن آن ارتباط دارد؛ یک شیشه کیک قرمز و مجذوب نماینده با ترکیبی از انواع میوه ها و شکلاتهای خرد شده که می توانید آن را به عنوان سورپرایز مجذوب نماینده و کادوی خوشمزه برای ولنتاین به دوستان و همسر خودتان هدیه دهید.

برای درست کردن جار کیک قرمز، در یک کاسه بزرگ آرد، شکر، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کنید. روغن گیاهی، دوغ، تخم مرغ و عصاره وانیل و رنگ قرمز را ترکیب کنید و مواد را با همزن بزنید.

سپس مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید و مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اگر به دوغ شیرین دسترسی ندارید می توانید از ترکیب ماست و آب که کاملا زده شده، بهره ببرید. سپس مایه کیک را داخل قالب کیک بریزید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه جار کیک ردولوت قرمز و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک طرح دار قلبی

کیک طرح دار قلبی یک نوع کیک خاص و شیک است که می توانید آن را برای روز ولنتاین یا به مناسبت سالگرد ازدواج و حتی به عنوان هدیه ولنتاین هم آماده کنید. درست کردن این کیک در خانه بسیار راحت است اما به دقت و حوصله زیادی نیاز دارد.

برای درست کردن این کیک رمانتیک باید ابتدا کرم مخصوص کشیدن قلب روی کیک را آماده کنید. برای این کار باید کره را از یک ساعت قبل در دمای آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود. سپس آن را با پودر قند الک شده ترکیب کنید و آنقدر با همزن بزنید تا یکدست شوند.

سپس سفیده تخم مرغ یک عدد تخم مرغ را با دقت از زرده آن جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را در چند مرحله به ترکیب کره و پودر قند زده شده اضافه کنید. مواد را با همزن برقی مخلوط کنید.

در ادامه آرد را الک کنید و به سایر مواد اضافه کنید. مواد را با همزن مخلوط کنید. حالا کرم را به دو قسمت تقسیم کنید. به یکی از ظرف ها مقداری رنگ صورتی اضافه کنید و در ظرف دیگر چند قطره رنگ قرمز بریزید. سپس کرم ها را هم بزنید.

برای آموزش ادامه مراحل برای ولنتاین یا سالگرد ازدواج و آشنایی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

جار کیک شکلاتی

جار شکلاتی هم یکی دیگر از انواع کیک خانگی به روش کافی شاپ است که بعد از پخت داخل شیشه های مربایی قرار می گیرد و از همین رو در لیست کیک هایی است که برای هدیه دادن و بعلاوه پذیرایی از مهمان بسیار مناسب است. در طرز تهیه انواع جار کیک شکلاتی می توانید کیک را با خامه، شکلات و انواع میوه تزیین کنید.

برای تهیه جار کیک شکلاتی در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. در یک ظرف دیگر، روغن نباتی، شیر کره ای، تخم مرغ و عصاره وانیل را بریزید و یا یکدیگر مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. مواد خشک داخل کاسه را به مواد خیس، اضافه کنید و آنقدر مخلوط کنید تا مایه جار کیک شکلاتی یکدست شود.

مایه جار کیک را در قالب بریزید. ترجیحا یک قالب بزرگ انتخاب کنید تا در نهایت، یک لایه کیک نازک ایجاد شود. کیک را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. در این مدت، دما و پخت کیک را کنترل کنید تا کیک شما خشک یا سوخته نشود.

برای خواندن مراحل طرز تهیه جار کیک شکلاتی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

چیز کیک قلبی

چیز کیک قلبی یکی از مجذوب نماینده ترین انواع کیک خوشمزه برای مناسبت های عاشقانه مثل روز ولنتاین، سالگرد آشنایی، سالگرد ازدواج و حتی مهمانی ها و دورهمی ها است. این چیز کیک قلبی شکل معمولا به صورت یخچالی و بدون فر درست می شود و طعم بسیار لذیذی هم دارد. چیز کیک قلبی را به عنوان کادوی ولنتاین هم می توانید هدیه بدهید.

کیک یخچالی چیز کیک قلبی به صورت لایه لایه ای، درست می شود. هر لایه که درست کردید، لایه بعد را اضافه کنید. این دسر کیک خوشمزه، هم طعم لذیذی دارد و هم زیبا است.

برای تهیه این کیک برای مناسبت های عاشقانه، مواد یخچالی مورد نیاز را از 30 دقیقه قبل از آغاز به آشپزی از یخچال بیرون بیاورید و در آشپزخانه بگذارید تا به دمای محیط برسند. کره باید در دمای محیط نرم شود. سپس بیسکویت ها را خرد نموده و با غذاساز یا آسیاب پودر کنید.

کره ذوب شده در دمای محیط را با پودر بیسکویت مخلوط کنید و هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. اما زیاد آن را ورز ندهید تا به روغن دادن نیفتد. کف قالب را با کمی روغن یا کره، چرب کنید.

مخلوط بیسکویت و کره را کف ظرف بریزید و با پشت قاشق، روی آن را صاف کنید. با پشت لیوان یا یک ظرف مسطح، روی مخلوط بیسکویت فشار دهید تا کاملا منسجم شده و به کف قالب بچسبد. سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا بیشتر خودش را بگیرد.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

کیک قلبی اسفنجی

کیک قلبی اسفنجی یکی از مجذوب نماینده ترین انواع کیک برای روز ولنتاین است که می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید و به عنوان یک هدیه ولنتاینی سورپرایزی هم کادو بدهید.

برای تهیه کیک قلبی باید سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را در یک ظرف خشک و تمیز بریزید و با همزن مخلوط کنید تا پف کند و حجم آن چند برابر شود. در این مرحله باید فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

سپس در یک ظرف تمیز و خشک به صورت جداگانه زرده تخم مرغ را با شکر و روغن ترکیب کنید و خوب با همزن هم بزنید تا کشدار و یکدست شوند. بعد آب جوش را در چند مرحله به ترکیب زرده های تخم مرغ اضافه کنید. سپس مواد را با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

آرد، بیکینگ پودر و وانیل را ترکیب و 2 بار الک کنید. سپس آن ها را همراه با سفیده تخم مرغ در چند مرحله به ترکیب زرده و شکر اضافه کنید. مواد را با لیسک و در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید و همه مواد کیک را به طور کامل با هم مخلوط کنید.

سپس یک قالب قلبی تهیه کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. مایه کیک را در قالب قلبی بریزید. اگر به کاغذ روغنی دسترسی ندارید، حتما کف و دیواره های قالب را با روغن مایع کمی چرب کنید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک این مقاله کلیک کنید.

پاپسیکلز کیک (کیک چوبی)

پاپسیکلزها از انواع کیک هستند که مثل بستنی چوبی سرو می شوند و ظاهر زیبایی دارند. روی این کیک ها با روکش شکلاتی یا گاناش های مختلف پوشیده شده است. پاپس کیک ها برای هدیه دادن بسیار مورد استقبال قرار می گیرند و از برترین هدیه ها برای ولنتاین و تولد بچه ها یا حتی در مهمانی ها به حساب می آیند.

برای درست کردن پاپسیکلز به عنوان یک کیک چوبی خوشمزه ولنتاینی، آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را سه مرتبه الک کنید و کنار بگذارید. در یک ظرف مناسب، تخم مرغ ها را بشکنید و با همزن بزنید. نیازی به جدا کردن سفیده و زرده نیست. تا حدی تخم مرغ ها را بزنید که سفید رنگ شوند.

وانیل را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. سپس شکر را اضافه کنید. در ادامه، کره و روغن را اضافه کنید. شیر را به مخلوط اضافه نموده و 2 دقیقه هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را که از قبل الک نموده بودید به مایه کیک چوبی پاپسیکلز مگنوم اضافه کنید و با همزن بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه پاپسیکلز کیک یا کیک چوبی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک خیس

کیک های خیس از خوشمزه ترین انواع کیک هستند که به علت بافت نرم و ظاهر اشتهابرانگیزی که دارند، بسیار پرطرفدار هستند. معمولاً طرز تهیه انواع کیک خیس با کیک های معمولی و ساده فرق دارد. در ادامه می توانید با طرز تهیه انواع کیک خیس آشنا شوید.

کیک خیس خرمالو و گردو

داشتن یک دستور پخت کیک خیس همواره ضروری است. در فصل خرمالو درست کردن انواع دسر خوشمزه مثل یک کیک خرمالوی خیس خوشمزه با شیر و گردو و بافت نرم و خیس و اسفنجی کافی شاپی ایده هیجان انگیزی است. این کیک خوشمزه طعم فوق العاده دلچسبی دارد.

برای تهیه کیک خیس خانگی و ساده با خرمالو و گردو، ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. 3 یا 4 عدد خرمالوی درشت و گوشتی را بشورید و پوست آن ها را بگیرید. خرمالوها را پوره کنید. برای پوره کردن خرمالو می توانید از گوشتکوب برقی یا اگر ندارید از گوشتکوب دستی بهره ببرید.

سپس آرد، بیکینگ پودر، نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و همه را با هم الک کنید. سپس دارچین را اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ های هم دمای محیط را بشکنید و هم بزنید. تخم مرغ ها که یکدست شدند، شکر و وانیل را اضافه کنید.

این مخلوط را هم بزنید تا در نهایت یک مایه با بافت کرمی درست شود. به این مایه کرمی پوره خرمالو را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. روغن مایع را هم اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه هم زدن مایه کیک را ادامه دهید.

جهت خواندن ادامه مراحل درست کردن کیک خیس خرمالو می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک خیس پرتقالی شکلاتی

کیک های خیس با طعم های مختلف طرفدارهای خاص خود را دارند، اما در فصل پاییز و زمستان، تهیه کیک خیس پرتقالی لطف دیگری دارد.

برای تهیه کیک خیس پرتقالی شکلاتی، آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کنید و جدا بگذارید. کره ذوب شده و شکر را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید. کره را می توانید روی بخار آب و به روش بن ماری، ذوب کنید و تا وقتی شکر در آن حل می شود روی بخار بگیرید.

قسمت پوست نارنجی یک پرتقال را رنده کنید و به شکر و کره اضافه کنید و دوباره تا جایی به هم بزنید که عطر پرتقال را حس کنید. بعد تخم مرغ ها را در سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و هر بار با همزن به هم بزنید. سپس آرد، بیکینگ پودر و کاکائو را که از قبل الک نموده اید، در سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و به هم بزنید. در نهایت آب پرتقال را اضافه کنید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این کیک خیس با طعم پرتقال می توانید به مقاله مراجعه کنید و فیلم طرز تهیه این کیک را هم دیدن کنید.

کیک خیس شکلاتی جنگل سیاه (کیک بلک فارست)

کیک شکلاتی جنگل سیاه یا کیک بلک فارست، یک کیک معروف قنادی با بافت خیس و نرم شکلاتی و روکش خامه و شربت گیلاس شیرین است که طعم فوق العاده ای دارد. شما می توانید این کیک پر از طعم و رنگ را برای مهمانی ها و دورهمی هایتان درست کنید و لذت ببرید.

برای درست کردن کیک شکلاتی ابتدا مواد خشک یعنی پودر کاکائو، شکر، بیکینگ پودر و نمک را درون یک کاسه بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. با استفاده از همزن، تخم مرغ، روغن، خامه، دوغ و عصاره وانیل را هم بزنید.

سپس مواد خشک کیک را به این ترکیب اضافه کنید. در این مرحله باید آب داغ یا قهوه و یا شیر کاکائوی داغ را به مواد کیک اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند.

بعد از آماده کردن مایه کیک شکلاتی، باید مواد کیک را به مقدار مساوی داخل 3 قالبی که از قبل چرب کردید، بریزید. کیک ها را برای مدت 20 تا 25 دقیقه در طبقه میانه فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

برای خواندن ادامه مراحل درست کردن کیک شکلاتی جنگل سیاه می توانید مقاله را بخوانید.

کیک خیس موز و گردویی

کیک خیس موزی به خاطر بافت نرم و در عین حال منسجم و بعلاوه طعم و عطر بی نظیر میوه موز به همراه شیر موز نیازی به خامه کشی ندارد و همین مسئله روند پخت و آماده سازی کیک را بسیار آسان می نماید.

برای درست کردن کیک خیس موز و گردو، ابتدا فر را روشن کنید و در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در این فاصله مایه کیک را آماده کنید. تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید. این کار را به مدت 10 دقیقه با همزن دستی یا برقی روی دور میانه انجام دهید. سپس شیر موز و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود.

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و 3 بار الک کنید. ترکیب آرد و بیکینگ پودر الک شده را به تدریج به مایه کیک اضافه کنید و حین اضافه کردن با لیسک مرتب مایه کیک را هم بزنید تا آرد گوله نشود. موز و گردوی خرد شده را هم به عنوان فیلینگ کیک به مایه کیک خیس موزی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این کیک خیس خوش عطر خانگی روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک خیس شکلاتی بی بی

اگر اهل تهران و یا شهرهای اطراف تهران باشید حتما نام کیک شکلاتی بی بی را زیاده شنیده اید. یک کیک خوشمزه شکلاتی که اگر عاشق طعم شکلات باشید برترین انتخاب برای خرید کیک تولد و مهمانی یا برای مصرف خودتان است. اگر هم اهل تهران نیستید بد نیست طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی را بلد باشید چون یک کیک عالی و خوشمزه برای تولد و مهمانی و دورهمی ها محسوب می شود که اتفاقا طرز تهیه آن هم چندان سخت نیست.

کیک بی بی در واقع یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین انواع کیک خیس است. برای تهیه کیک بی بی در خانه، ابتدا فر را روشن و در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم و گرم کنید. آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و سپس یک بار الک کنید. قالب کیک که بهتر است حدود 20 سانتی متر قطر داشته باشد را با کره چرب کنید (یک روش هم این است که کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید).

در یک کاسه کره نرم شده در دمای اتاق و شکر را با هم مخلوط و هم بزنید. حدود 5 دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا یک مایه پفکی و کرم مانند به دست بیاورید. تخم مرغ ها را یکی یکی در مایه کره و شکر بشکنید و هر تخم مرغ شکسته شده را با کره و شکر به مدت یک دقیقه به آرامی هم بزنید.

بعد از اضافه کردن آخرین تخم مرغ، وانیل را هم اضافه کنید. شیر را هم اضافه کنید و با سایر مواد هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مخلوط آرد کیک را کم کم به این ترکیب اضافه کنید و همزمان با دور آهسته همزن هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل درست کردن کیک شکلاتی بی بی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک خیس دبل چاکلت کافی شاپی

کیک های خیس با شکلات فراوان طرفدارهای خاص خودشان را دارند. این کیک ها با بافت نرم و کمی چسبناک، توی دهان آب می شوند و می توانید از ذره ذره آن لذت ببرید. درواقع یک کیک خیس شکلاتی با گاناش شکلاتی مثل یک تیر و دو نشان برای عشاق شکلات است. تازه می تو انید روی آن را هم با میوه های دلخواه تزیین کنید.

در این میان کیک خیس دبل چاکلت از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار کافی شاپی و قنادی است که بافت نرم و کمی چسبناکی دارد و در دهان آب می شود.

در دستور کیک دبل چاکلت ابتدا فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در یک ظرف مناسب، آرد، بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را 3 مرتبه الک کنید. همه مواد را به همراه پودر کاکائو مخلوط کنید. زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا از هم، در دو ظرف بریزید.

زرده ها را با همزن به مدت 5 دقیقه بزنید. وانیل و نصف شکر را به آرامی و در چند مرحله اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، بزنید. مخلوطی که به دست می آید باید غلیظ، کشدار و یکدست باشد و نسبت به اول، حجمش دو برابر شده باشد. شیر و روغن را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و دوباره به هم بزنید.

آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را به مایه کیک اضافه و با هم به خوبی مخلوط کنید. در ظرفی که سفیده تخم مرغ را گذاشته بودید، بقیه شکر و نمک را بریزید و با همزن تا حدی بزنید که کاملا غلیظ شود و وقتی ظرف را برمی گردانید، مواد داخل آن نریزد.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این کیک خیس با شکلات دوبل می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک تولد

خرید کیک تولد معمولا مرسوم تر از درست کردن کیک تولد در خانه است اما اغراق نیست اگر بگوییم درست کردن انواع کیک تولد خانگی شور و اشتیاق بیشتری نسبت به خریدن آن دارد. هر چند که طرز تهیه انواع کیک تولد کمی سخت تر از سایر کیک ها است و نیاز به تزیین بیشتری دارد، اما مطمئن باشید شما از پس آن برمی آیید. در ادامه می توانید با طرز تهیه انواع کیک تولد خانگی با بافت خوشمزه و لذیذ آشنا شوید.

کیک تولد خامه ای شیک و مجلسی

به جای خرید کیک خامه ای برای تولد خودتان آن را در خانه درست کنید. لذتی که درست کردن کیک خوشمزه تولد و تزیین آن درست مطابق با سلیقه خودتان دارد، با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. درست کردن کیک تولد در خانه آن قدرها که به نظر می رسد کار سختی نیست.

اگر از یک فرمول مناسب پیروی کنید و برای تزیین کیک نیز مقداری خانه و شکلات و ترافل های رنگی تهیه کنید، مطمئن باشید کیک تولد شما خوشمزه ترین و زیباترین کیکی خواهد شد که تا به حال خورده اید.

برای آماده کردن کیک تولد خانگی، ابتدا شکر و کره نرم شده را از طریق همزن برقی و با سرعت میانه به خوبی بزنید تا سبک و یکدست شوند. بعد از اینکه کره و شکر خوب ترکیب شدند، تخم مرغ ها را به صورت جداگانه اضافه کنید و هر بار با اضافه کردن تخم مرغ، ترکیب مایه کیک را خوب به صورت دورانی و در جهت عقربه های ساعت هم بزنید و تخم مرغ بعدی را اضافه کنید و سپس وانیل را اضافه کنید و ترکیب را خوب هم بزنید.

در ادامه، آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و دو بار الک کنید. سپس شیر را به ترکیب تخم مرغ ها اضافه کنید و با یاری همزن برقی و سرعت پایین هم بزنید. بعد آرد را کم کم به این ترکیب اضافه کنید و را تا زمانی که با هم ترکیب شوند، مخلوط کنید.

تمام مراحل هم زدن مایه کیک باید در جهت عقربه های ساعت باشد. مایه کیک را زیاد هم نزنید چون کیک خشک می شود و بافت نرم و لطیفی نخواهد داشت.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک تولد خامه ای می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک تولد توت فرنگی خامه ای

هیچ کس دست رد به سینه یک کیک تولد با طعم توت فرنگی نمی زند؛ چه کیک توت فرنگی ساده و اسفنجی باشد و چه کیک توت فرنگی خامه ای که به خصوص برای مرنام جشن تولد هم یک انتخاب بسیار مناسب است.

برای تهیه این کیک تولد خانگی در یک کاسه میانه آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و دو یا سه بار الک کنید. در یک ظرف جداگانه خامه، کره و شکر را با همزن برقی یا دستی با سرعت میانه هم بزنید تا سبک شود و یک مایه پف نموده به دست بیاورید.

به این مایه سفیده تخم مرغ و عصاره وانیل را هم اضافه کنید و با سرعت میانه حدود یک دقیقه دیگر هم بزنید. اگر از همزن برقی استفاده می کنید آن را روی سرعت میانه تنظیم کنید و 1/3 مخلوط آرد را که قبلا آماده نموده بودید به مایه بالا به تدریج اضافه کنید و همزمان هم بزنید.

نصف باتر میلک را هم اضافه کنید و هم بزنید. این کار را به ترتیب تکرار کنید تا مخلوط آرد و باتر میلک تمام شوند. مایه آماده شده کیک را در قالب کیک بریزید و یکدست پهن کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک خوشمزه توت فرنگی برای تولد می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک نامارتیزی

کیک نامارتیزی به علت ظاهر زیبا و اشتهاآوری که دارد یکی از انواع کیک تولد خوشمزه و مورد علاقه بچه ها است. در طرز تهیه انواع کیک نامارتیزی باید بعد از آماده کردن این کیک خوشمزه آن را با شکلات و نامارتیزهای رنگارنگ تزیین کنید.

برای درست کردن کیک نامارتیری برای تولد، در یک قابلمه، شکر و نصف مقدار کره بریزید و مواد را به هم بزنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا کره و شکر با گرمای آب ذوب شوند. حدود 5 تا 7 دقیقه زمان نیاز دارید، سپس حرارت را خاموش کنید و قابلمه را بردارید تا محلول از دما بیفتد و خنک شود.

به ظرفی که آرد و بیکینگ پودر الک شده را در آن ریخته بودید، پودر کاکائو را اضافه کنید و به هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در یک کاسه جداگانه، تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال به هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا مخلوط شوند و لختگی آن ها از بین برود.

تخم مرغ ها را به آرد اضافه کنید. سپس محلول شکر، آب و کره را که کاملا خنک شده است، به ترکیب آردی اضافه کنید. همه مواد را به هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. بعد از این که مایه کیک نامارتیزی آماده شد، آن را در قالبی که آماده نموده بودید، بریزید و در طبقه وسط فر قرار دهید.

جهت خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه کیک نامارتیزی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک تولد شکلاتی خیس

یکی از انواع کیک خیس که به عنوان کیک تولد خانگی می توانید درست کنید کیک تولد شکلاتی با بافت خیس است که جزو انواع کیک خوشمزه کافی شاپی هم محسوب می شود.

برای درست کردن این کیک تولد شکلاتی با بافت خیس، ابتدا تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و با همزن برقی یا دستی آنقدر هم بزنید تا حجیم شده و پف نمایند. حالا شکر و وانیل را به این ترکیب اضافه نموده و به مدت 5 تا 6 دقیقه با همزن بزنید تا یک مایه کرمی رنگ و کشدار درست شود.

سپس شیر را که از قبل به دمای محیط رسیده به مخلوط اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه دیگر با دور تند همزن بزنید. روغن مایع را به مخلوط مواد اضافه کنید و با دور کند همزن تقریبا 30 ثانیه هم بزنید تا روغن به خورد مواد برود و این مخلوط بافت صاف و یکدستی پیدا کند.

آرد را در یک ظرف جداگانه 2 بار الک کنید تا سبک شود. بیکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و یکبار دیگر با هم الک کنید تا بافت آرد یکدست و صاف شود و نمک، بیکینگ پودر و پودر کاکائو در مایه کیک گوله نشوند.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک تولد شکلاتی خیس می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک ساچر شکلاتی اتریشی

کیک ساچر که در لیست کیک های اتریشی واقع شده است، یکی از خوشمزه ترین کیک های تولد است که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. در طرز تهیه انواع کیک ساچر شکلاتی اتریشی باید از سس ساچر مخصوص استفاده شود.

برای درست کردن کیک ساچر برای تولد، شکلات و کره را در تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا با هم حل و مخلوط شوند. وقتی آخرین تکه شکلات آب شد، حرارت را قطع کنید و اجازه دهید مواد از دما بیفتند.

زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید. در یک ظرف مناسب، یا ظرف همزن برقی ایستاده، زرده ها را با پودر قند به مدت 5 دقیقه به هم بزنید تا خامی و نرم و کشدار شوند. مخلوط شکلات و کره را به تخم مرغ ها اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و همزمان با همزن، بزنید. در یک ظرف دیگر، سفیده تخم مرغ ها را با نمک به هم بزنید تا روی آن حباب تشکیل شود و سفت و خامه ای شود.

شکر را اضافه کنید و آن قدر به هم بزنید که دانه های شکر در سفیده ها حل شوند. سفیده ها را به آرامی به شکلات اضافه کنید. این کار را به آرامی و طی چند مرحله انجام دهید. وقتی مواد به طور کامل مخلوط شد، آرد و نشاسته را اضافه کنید. (حتما آرد را 2 یا 3 مرتبه الک کنید) مخلوط را آرام به هم بزنید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک ساچر می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک دو رنگ

کیک های دو رنگ جزو انواع کیک های مجذوب نماینده با طعم های ترکیبی هستند که بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. معمولا کیک های دو رنگ، طعم ساده یا وانیلی و شکلاتی دارند و لی دستتان باز است تا رنگ های متنوع و مواد مختلفی را در آن به کار ببرید.

کیک دو رنگ زبرا یا مرمری

کیک دو رنگ، کیک مرمری یا زبرا کیک که در زبان آلمانی به آن Marmorkuchen می گویند (marble cake در انگلیسی)، یکی از کیک های اسفنجی سنتی کشور آلمان است که اولین بار در قرن نوزدهم میلادی پخته شده است. تکنیک این کیک ایجاد جلوه ای مرمری با دو رنگ مختلف خمیر کیک در کنار هم است.

ادویه های مختلف، کشمش، مویز، پودر کاکائو و حتی پودر قهوه برای ایجاد خمیر با رنگ تیره تر جهت ایجاد شکل مرمر استفاده می شود. مهاجران آلمانی که قبل از جنگ داخلی به آمریکا رفته بودند، سنت کیک مرمر را هم با خود به آمریکا بردند تا این کیک را جهانی نمایند.

برای تهیه کیک دو رنگ، ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. در یک کاسه میانه، آرد کیک، مخلوط وانیل، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید. در یک کاسه بزرگ تر، با همزن برقی کره، شکر، تخم مرغ و عصاره بادام را برای چند دقیقه مخلوط کنید تا مخلوط به رنگ زرد روشن درآید. نصف شیر و نصف مخلوط آرد الک شده را اضافه کنید و هم بزنید.

سپس به جامانده شیر و آرد را بزنید. هم زدن را آنقدر ادامه دهید تا خمیر یکدست و خامه ای شود. در طول هم زدن حتما خمیرهایی که به کناره کاسه می چسبند را جدا کنید و روی بقیه خمیر بریزد و هم بزنید.

کاسه میانهی را که برای آرد الک شده استفاده کردید، بشویید و خشک کنید چون به زودی دوباره به آن نیاز خواهید داشت. در یک کاسه کوچک، پودر کاکائو و 1/3 پیمانه آب بسیار داغ را با هم مخلوط کنید تا پودر کاکائو حل و یکدست شود.

برای خواندن ادامه مراحل درست کردن کیک دو رنگ مرمری می توانید روی لینک کلیک کنید.

کیک ماربل

کیک ماربل یا همان کیک دو رنگ وانیلی و شکلاتی به علت ترکیب طعم ها و رنگ ها هم ظاهر مجذوب نمایندهی دارد و هم طعم آن نسبت به انواع کیک تک رنگ بسیار خوشمزه تر است.

برای درست کردن کیک ماربل دو رنگ، آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه الک کنید و کنار بگذارید. کره را با سرعت زیاد همزن بزنید تا سبک و خامه ای شود، بعد از حدود 1 تا 2 دقیقه شکر دانه ریز را به کره اضافه کنید.

مواد را با یاری سرعت زیاد همزن برای 4 تا 5 دقیقه خوب بزنید. کناره های ظرف را با لیسک تمیز نموده و تخم مرغ ها را به ترکیب کیک اضافه کنید و با سرعت کم همزن آغاز به مخلوط کردن مواد کنید.

بعد از اینکه کمی تخم مرغ ها ترکیب شدند، زرده های تخم مرغ را یکی یکی به مایه کیک اضافه کنید. سپس عصاره وانیل را داخل مواد بریزید و سرعت همزن را زیاد کنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این کیک دو رنگ با دو طعم وانیلی و شکلاتی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک شیر

شیر در طرز تهیه بعضی کیک ها، جزو جدانشدنی مایه کیک به شمار میرود. اگر چه انواع کیک را با آب، شیر یا ماست می توانید درست کنید اما استفاده از شیر باعث لطیف و ترد شدن بافت کیک می شود و به همین دلیل، انواع کیک با شیر، بسیار خوشمزه هستند و بافتی نرم و لطیف دارند.

کیک شیر ساده

طرز تهیه کیک شیر بدون فر به سادگی و با داشتن بعضی از ساده ترین مواد اولیه پخت کیک، امکان پذیر است. این کیک شیر قابلمه ای را به راحتی می توانید به عنوان یک دسر با شیر در قابلمه و روی اجاق گاز تهیه کنید.

اگر روش درست کردن کیک شیر بدون فر و با طعم وانیل را بلد باشید در هر شرایطی می توانید این شیرینی خوشمزه را درست نموده و با انواع و اقسام مواد اولیه تزیین کنید.

برای تهیه کیک شیر با پف زیاد باید ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و شکر، وانیل و بعلاوه، پودر هل را به آن اضافه کنید. سپس، این مواد را با همزن برقی روی دور تند برای مدت 7 تا 10 دقیقه به خوبی هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که ترکیب تخم مرغ با دیگر مواد به صورت کشدار در آید و کرم رنگ شود.

شیر و کره را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. این ترکیب را به طور مداوم و تا زمانی هم بزنید که کره کاملا ذوب شود. مراقب باشید مخلوط شیر و کره نجوشد.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

کیک سه شیر (کیک ترس لچس)

کیک سه شیر یا ترس لچس با بافت اسفنجی بی نظیرش اصالت اسپانیایی و مکزیکی دارد. کیک سه شیر که یک نوع کیک اسفنجی بسیار لذیذ و مشهور کافی شاپی است که به خاطر به کار رفتن سه نوع شیر در ترکیب آن بافتی بسیار لذیذ و دلچسب دارد.

برای پخت کیک سه شیر، ابتدا باید کره را از یخچال بیرون بگذارید تا نرم شود. وقتی کره به دمای اتاق رسید و نرم شد آن را خوب هم بزنید تا لطیف و یکدست شود. سپس شکر و وانیل را به کره زده شده اضافه کنید و باز هم بزنید

شکر و وانیل که با کره ترکیب شدند تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هر بار این مایه را خوب هم بزنید تا تمام مواد کاملا با هم ترکیب شوند. در ادامه آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط و 3 بار الک کنید. سپس مخلوط آرد الک شده را در سه مرحله به مایه تخم مرغی اضافه کنید و هر بار در حدی با همزن هم بزنید که آرد کاملا مخلوط شود.

در نهایت یک قالب 35 در 25 را با مقداری روغن مایع چرب و آردپاشی کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید. سطح کار را صاف کنید. قالب کیک را در طبقه وسط فر به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار دهید.

برای خواندن جزییات و ادامه مراحل طرز تهیه کیک سه شیر به روش کافی شاپی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک اسفنجی با خرما و شیر

خرما و شیر یک ترکیب عالی برای تهیه انواع کیک اسفنجی ساده و خانگی است. مخصوصا برای فصل زمستان و برای تقویت سیستم ایمنی بدن. برای درست کردن این کیک اسفنجی با شیر، شیر را در مخلوط کن بریزید و خرماها را به آرامی اضافه کنید. به این مخلوط شیر خرما می گویند. مخلوط را از مخلوط کن خارج کنید و این بار تخم مرغ، شکر و کره را به مدت 2 تا 3 دقیقه در مخلوط کن، به هم بزنید تا کف فراوری شود.

آرد، دارچین، بیکینگ پودر و جوش شیرین را در 3 تا 4 مرحله به مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را به هم بزنید تا یکدست شود. به مخلوط به دست آمده، مقداری مغز گردو خرد شده اضافه کنید و با کاردک به هم بزنید. نیازی به مخلوط کن نیست. حالا قالبتان را چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بگذارید. مایه کیک را در قالب بریزید و قالب را به مدت 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک اسفنجی خرما و شیر می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک ماست

کیک هایی که ماست جزو جدانشدنی آنها یا به عنوان ماده پایه در آنها به کار می رود، بسیار ترد و خوشمزه هستند. از انواع ماست ساده می توانید در تهیه کیک خانگی بهره ببرید.

کیک ماست و لیمو

کیک ماست و لیمو یکی از کیک های اصالتا فرانسوی است که برای عصرانه یا میان وعده با انواع نوشیدنی ها سرو می شود. در این کیک از عصاره لیمو برای طعم و عطر بیشتر کیک استفاده شده و روی کیک هم با مواد دلخواه تزیین و سرو می شود.

برای تهیه کیک ماست و لیمو، آرد سفید قنادی و بیکینگ پودر را با هم مخلوط نموده و 3 بار با الک ریز، الک کنید تا کاملا لطیف شده و دانه های آن جدا شود. این مخلوط را کنار بگذارید. تخم مرغ ها را در یک کاسه نسبتا بزرگ بشکنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و با قاشق یک دور هم بزنید تا موقع استفاده از همزن، شکرها بیرون نپاشند. تخم مرغ ها را با مدت 7 دقیقه با همزن دور تند بزنید. در حین زدن، چند بار مواد را دورگیری کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که یک مایه کرم رنگ، حجیم و پوک به دست بیاید، طوری که وقتی کاسه را برمی گردانید، مواد نریزد.

در ادامه ماست پرچرب را اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه دیگر مواد را هم بزنید تا یکدست شود. بعد نوبت به اضافه کردن آبلیموی تازه و روغن است. این مواد را هم اضافه نموده و به مدت 30 ثانیه دیگر هم بزنید تا یک مایه روان داشته باشید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

کیک سیب و ماست

طرز تهیه کیک سیب و ماست بسیار آسان است و می توان آن را هم داخل فر و هم بدون فر درست کرد. این کیک بین المللی در تمام نقاط جهان شناخته شده است و می تواند به عنوان یک میان وعده عالی و مقوی آن را میل کنید.

برای تهیه کیک سیب و ماست باید ابتدا تخم مرغ ها را همراه با شکر در کاسه مناسبی بریزید و حدود 10 دقیقه با استفاده همزن برقی روی دور تند هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که این ترکیب کاملا سفید و غلیظ شود.

سپس وانیل را به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید. تخم مرغ های اطراف کاسه را با لیسک به سمت داخل ظرف راهنمایی کنید تا همه مواد به وانیل آغشته شوند. به این ترتیب، می توانید از رفع شدن بوی زهم تخم مرغ کاملا مطمئن شوید.

در ادامه ماست و روغن مایع را هم به تدریج به مواد داخل کاسه اضافه کنید. این مواد را با استفاده از لیسک به صورت دورانی فقط به مقدار ای هم بزنید که با هم ترکیب شوند.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

کیک ماست فرانسوی

اگر در پی یک دستور ساده برای تهیه یک کیک قنادی هستید، ما به شما کیک ماست فرانسوی را پیشنهاد می دهیم. این کیک به خاطر استفاده از ماست به جای شیر به عنوان ماده اصلی آن، بافت بسیار ترد و پفکی دارد و می توانید به راحتی در خانه درست کنید.

برای درست کردم این کیک فرانسوی با ماست، در یک کاسه، تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال، کمی هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شده و سفیده تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. سپس شکر را به آن اضافه کنید و با چنگال یک دور هم بزنید. با همزن برقی به مدت حدود 7 تا 8 دقیقه مخلوط شکر و تخم مرغ را هم بزنید تا رنگ مخلوط، کرمی و بافت آن پوک و حجم دار شود.

سپس روغن را به ترکیب تخم مرغی اضافه کنید و دوباره با همزن برقی، به مدت 15 ثانیه، آنها را بزنید تا کاملا مواد به خورد هم بروند. سپس رنده قسمت سبز رنگ پوست لیمو (زست لیمو) و ماست یونانی را اضافه کنید. 15 ثانیه دیگر هم، مواد را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شده و مخلوط به دست آمده، یکدست شود.

در ادامه آرد و بیکینگ پودر الک شده را طی 3 مرحله و به صورت کنترل شده به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. هر بار که این مواد خشک را اضافه می کنید، با لیسک مواد را به صورت دورانی و در جهت عقربه های ساعت به آرامی هم بزنید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

کیک ماست ساده اسفنجی

یکی از برترین کیک هایی که در لیست کیک های اسفنجی واقع شده است، کیک ماست ساده اسفنجی است. این کیک را هم مثل سایر انواع کیک اسفنجی را در پلوپز، قابلمه یا تابه هم درست کنید.

برای تهیه کیک اسفنجی ساده با ماست، باید با همزن تخم مرغ ها را حدود 5 دقیقه همراه با وانیل و شکر هم بزنید تا غلیظ شوند و رنگ شان تغییر کند. در واقع، این ترکیب را باید تا زمانی هم بزنید که به یک ماده کش دار و کرم رنگ تبدیل شود.

سپس روغن مایع و ماست پر چرب را به تدریج به ظرف حاوی ترکیب تخم مرغ، شکر و وانیل اضافه کنید. در طول اضافه نمودن مواد، با استفاده از همزن این ترکیب را مرتب هم بزنید تا یک مخلوط کاملا یکدست و لطیف ایجاد شود. لیموترش تازه را بشویید و خشک کنید. سپس، با استفاده از رنده ریز به مقدار یک قاشق مرباخوری از پوست سبز رنگ لیموترش را رنده و زست لیمو تهیه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک ماست اسفنجی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک میوه ای

چشیدن طعم انواع میوه ها یا عصاره آنها در کیک، بسیار دلپذیر است. در هر فصلی از سال که باشید می توانید با میوه های سال، کیک دلخواه خود را درست کنید. کیک های میوه ها معمولا با برش های میوه تازه، عصاره یا پوره آنها تهیه و طعم دار می شوند.

کیک گلابی

کیک گلابی از انواع کیک های ساده و محبوب جهانست که با استفاده از چاشنی ها و مواد مختلف در طرز تهیه آن می توان، طعم های بی نظیری را به آن اضافه نمود. کیک گلابی فرانسوی بسیار محبوب و بیشتر شبیه شیرینی گلت است.

کیک گلابی ساده و کیک گلابی برگردان جزو پرطرفدارترین انواع کیک با گلابی هستند. برای تهیه کیک با گلابی خوشمزه، ابتدا باید گلابی های ورقه شده را به دارچین و شکر آغشته نموده و بعد مایه کیک را درست کنید.

برای تهیه مایه اصلی کیک گلابی با ماست، تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. سپس با همزن برقی آن را بزنید در حدی که رنگ آن کرمی، پفی و حجیم و سبک شود. روغن مایع را اضافه کنید و دوباره به مدت 1 دقیقه با همزن مواد را بزنید.

ماست را به مایه کیک گلابی بیفزایید و 1 دقیقه بزنید و در آخر نوبت به اضافه کردن شیر است. بعد از اضافه نمودن شیر هم، مایه کیک را به مدت یک دقیقه با همزن بزنید تا همه مواد یکدست شوند و گلوله ای در آن نباشد. سپس آرد و بیکینگ پودر را که از قبل الک نموده بودید، به تدریج اضافه نموده و بعد از هر بار اضافه نمودن، با لیسک مخلوط کنید تا وقتی که منسجم شود. قالب را به مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزد.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک برگردان موز

کیک برگردان موز یکی از خوشمزه ترین و متفاوت ترین انواع کیک است که طعم بسیار لذیذی نسبت به انواع کیک ساده دارد. در طرز تهیه کیک برگردان موز تنها باید به چند نکته ساده توجه کنید و ببینید که کیک شما چقدر طعم متفاوت و خوشمزه ای به خود می گیرد.

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک برگردان موز باید پودر شکر را با تخم مرغ داخل کاسه همزن بریزید. سپس عصاره وانیل را نیز به آن ها اضافه کنید و همه مواد را برای مدت 5 دقیقه با دور تند همزن مخلوط کنید. مواد را آنقدر بزنید تا بافت آن کشدار و روشن شود.

حالا باید باید کره نرم شده، ماست و شیر را به سایر مواد اضافه کنید. سپس دوباره مواد را با همزن ترکیب نمایید و برای مدت 30 ثانیه بزنید تا کاملا یکدست شوند. بعد از این که همه مواد تر را با هم ترکیب کردید، باید مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را ترکیب کنید و سپس مواد را 2 بار الک کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک انار

تا به حال در خانه کیک انار درست نموده اید؟ اصلاً می دانید طرز تهیه کیک انار خانگی چگونه است؟ کیک انار یکی از انواع کیک پرطرفدار و خوشمزه پاییزی است که به روش های متفاوتی طبخ می شود. به طور معمول برای درست کردن کیک انار از دانه های انار شیرین و آب انار استفاده می شود و سس انار هم طعم بی نظیری به این کیک می بخشد.

در ابتدا برای تهیه کیک انار باید تخم مرغ ها را در یک کاسه بریزید. سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. حالا با استفاده از همزن برقی برای 5 تا 10 دقیقه این ترکیب را میکس کنید تا تخم مرغ ها سفید و کش دار شوند.

سپس روغن مایع و آب انار را به آن اضافه کنید. مایه کیک را با استفاده از دور تند همزن ترکیب کنید تا آب انار و روغن کاملاً با مایه تخم مرغی مخلوط شوند. در یک کاسه دیگر، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید. این ترکیب را به آرامی به سایر مواد کیک اضافه کنید و مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

برای مطالعه ادامه مراحل به روش های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

کیک گیلاس

کیک گیلاس یکی از انواع کیک میوه پرطرفدار است. کیک اسفنجی پایه انواع کیک های شکلاتی و خامه ای و میوه ای هم هست. طرز تهیه و تزیین کیک اسفنجی ساده گیلاس یا آلبالو در منزل کار سختی نیست.

برای درست کردن کیک گیلاس، در یک کاسه آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را الک کنید و همه را با هم مخلوط کنید. کره که در دمای اتاق نرم شده و شکر را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی یا برقی با سرعت میانه بزنید تا مایه نرم و یکدستی حاصل شود. سرعت همزن را کم کنید و تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید. همین که مواد با هم ترکیب شوند کافی است. وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله بعد باید آرد و باترمیلک را اضافه کنید. آرد را کم کم و در سه مرحله و باتر میلک را در دو مرحله اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن هر کدام با سرعت کم مواد را هم بزنید تا مایه کیک گوله نشود. برای اضافه کردن آرد و باترمیلک به این ترتیب عمل کنید: آرد، باترمیلک، آرد، باترمیلک، آرد. یعنی با آرد آغاز کنید و با آرد هم تمام کنید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک گیلاس ساده می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک هویج و گردو

کیک هویج از آن دسته کیک های کافی شاپی است که شما می توانید به جای خرید کیک از بیرون، آن را به عنوان یک کیک خوشمزه در خانه در فر و بدون فر آماده کنید. در طرز تهیه انواع کیک هویج می توانید از هویج رنده شده و مغز گردوی خرد شده بهره ببرید.

برای درست کردن این کیک میوه ای ساده و خوشمزه، دو قالب نچسب برای کیک در نظر بگیرد و روی هر دو مقداری روغن اسپری کنید. می توانید کف هر دو قالب را هم با کاغذ روغنی مخصوص پخت کیک و شیرینی بپوشانید.

در ادامه، آرد را 2 بار الک کنید. سپس در یک ظرف بزرگ آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین، زنجبیل، پودر جوز هندی و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. طعم کیک هویج و دارچین و زنجبیل عالی می شود.

در یک ظرف بزرگ دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید. سپس روغن مایع، مغز گردوی خرد شده، شکر قهوه ای، سس سیب، شکر سفید دانه ریز و عصاره وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس هویج های رنده شده را هم اضافه کنید و باز هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. مواد خشک کیک را به تدریج به مواد تر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک مایه یکدست حاصل شود.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک هویج خوشمزه می توانید به مقالهمراجعه کنید.

کیک سیب و گردو و دارچین

کیک سیب و دارچین همان طور که از نامش پیداست یک کیک سالم و مقوی است که در هر فصل سال که باشید، می چسبد. این کیک را می توانید با سیب های زرد و قرمز آبدار درست کنید و ترکیب آن با گردو و دارچین، باعث تقویت بدن می شود. برای تهیه انواع کیک سیب بهتر است از میوه تازه سیب به جای کمپوت بهره ببرید.

طرز تهیه کیک سیب و گردو و دارچین آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و بزنید تا سبک شود و حجم بگیرد.

بعد کره آب شده و شیر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. مواد خشک شامل آرد، دارچین و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید. این مخلوط را با مایه تخم مرغ مخلوط کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید. سیب و گردو را هم اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. می توانید سیب ها را به جای مکعبی خرد کردن، رنده کنید.

قالب کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایه کیک را در قالب بریزید. قالب را در فر که گرم شده بگذارید و 30 الی 45 دقیقه زمان بدهید تا کیک بپزد. در دقیقه 30 با نوک چنگال یا خلال دندان وسط کیک را تست کنید، اگر مایه کیک به آن نچسبید کیک آماده است و اگر چسبید 15 دقیقه دیگر صبر کنید.

جهت خواندن ادامه جزییات و مراحل طرز تهیه کیک سیب و دارچین خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک خانگی خوشمزه است که مخصوصاً برای روزهای پاییز و زمستان بسیار مناسب است. در طرز تهیه کیک کدو حلوایی می توانید از دارچین، وانیل و پودر هل برای عطر و طعم بخشیدن به این کیک خوشمزه بهره ببرید.

برای درست کردن کیک کدو حلوایی بعد از شستن کدو، پوست آن را بگیرید و به صورت قطعات مربعی خرد کنید. کدوها را در یک قابلمه با مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بپزند و نرم شوند. سپس آنها را پوره کنید.

پوره را در ظرف مناسب بریزید و تخم مرغ ها را اضافه کنید و به خوبی به هم بزنید تا مخلوط شوند. کره را که به دمای محیط رسیده است، اضافه کنید. شکر، خامه و وانیل را به مخلوط بیفزایید و خوب به هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

در یک ظرف جدا، بقیه مواد را، شامل آرد، بیکینگ پودر، دارچین، پودر هل و نمک را الک کنید. این مواد را در چند مرحله به پوره اضافه کنید و هر بار به هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک کدو حلوایی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک لبو

کیک لبو آنقدر خوشرنگ و اشتهاآور است که هر کسی دوست دارد طعم خوشمزه این کیک را بچشد. برای لبو از لبو برای رنگ دادن به کیک استفاده می شود. این کیک خانگی از انواع کیک های ردولوت هم محسوب می شود که بدون رنگ و به صورت طبیعی تهیه می شود.

برای تهیه کیک پاییزی با لبو، کره را با شکر و پوست لیموی رنده شده مخلوط کنید و با همزن به هم بزنید. طوری کره را به هم بزنید که رنگ مخلوط به دست آمده کرمی و بافت آن هم پف دار شود. سپس سفیده تخم مرغ ها را اضافه کنید.

بعد از اینکه حدود 2 دقیقه با همزن مواد را مخلوط کردید، زرده های تخم مرغ را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر به هم بزنید. لبو را رنده کنید. سپس لبوی رنده شده و کشمش را به مواد کیک اضافه کنید و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مایه کیک یکدست شود.

آرد و بیکینگ پودر را 3 بار الک کنید و در سرانجام آرد و بیکینگ پودر را هم به تدریج و در سه مرحله بیفزایید و باز هم بزنید. وانیل و مغز گردوی خرد شده را هم اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در قالب کیک بریزید و روی آن را صاف و یکدست کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک لبو خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک خرما

کیک خرما یکی از محبوب ترین و مقوی ترین کیک های کافی شاپی است که به راحتی می توانید آن را در خانه درست کنید. در ماه رمضان کسانی که رژیم لاغری و کم کالری دارند، می توانند این کیک را به عنوان یک دسر یا میان وعده میل نمایند. بعلاوه سرو کیک خرما در وعده سحری یا بعد از افطار می تواند شما را تا زمان زیادی سیر نگه دارد.

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک خرما، پوست خرماها را بگیرید. برای اینکه پوست خرماها راحت تر جدا شود، خرماها را در یک کاسه بریزید و هسته آن ها را جدا کنید. روی خرماها را آب جوش بریزید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس پوست خرماها را بگیرید و خرماهای نرم شده را داخل غذاساز بریزید و کاملا پوره کنید و کنار بگذارید.

در یک کاسه، تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و وانیل را به آن اضافه کنید. با همزن، مواد را بزنید تا کاملا تخم مرغ ها از لختگی بیرون بیایند. سپس شکر را به تدریج و طی 2 تا 3 مرحله به تخم مرغ اضافه کنید و هر بار بزنید تا در نهایت یک مخلوط یکدست و کشدار داشته باشید.

وقتی مخلوط کشدار شد و رنگ روشن گرفت، روغن مایع را همزمان که مخلوط تخم مرغ در حال زده شدن است، به آرامی اضافه کتید و با دور کند بزنید تا مواد کاملا ترکیب شوند.

پوره خرما را به مخلوطی که در مرحله قبل درست نموده بودید، اضافه کنید. با دور تند همزن، به مدت 1 تا 2 دقیقه مواد را به هم بزنید. باید مواد را تا جایی بزنید که کاملا با هم ترکیب شوند و یک مایه کیک یکدست داشته باشید.

برای مطالعه ادامه مراحل روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک آلبالو

کیک آلبالو از انواع کیک خوشمزه و ساده است که با طعم و رنگ خاص و دلپذیری که دارد، محبوب کوچک و بزرگ است. البته لازم نیست حتما در طرز تهیه کیک آلبالویی از آلبالو های تازه بهره ببرید. می توانید با آلبالوهای فریز شده و یخ زده، کمپوت آلبالو یا ، کیک آلبالو درست کنید. این کیک خوشمزه را هم در فر و هم بدون فر می توانید تهیه کنید و اصلا هم درست کردن آن کار سختی نیست.

برای درست کردن کیک آلبالویی با مربای آلبالو و ماست، ابتدا کره را در یک ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. با همزن شکر و کره را بزنید تا وقتی که رنگ آن ها روشن و باز شود. وقتی این مخلوط بافت سبک به خودش گرفت، تخم مرغ ها و ماست را به مواد اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید تا یکدست شود.

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک کنید و به تدریج و طی چند مرحله به مواد بالا اضافه کنید. هر بار که آرد را اضافه کردید، مواد را به هم بزنید تا وقتی که یک مایه خمیری کیک یکدست داشته باشید.

خمیر کیک به دست آمده را کف قالب چرب شده بریزید و روی آن را صاف کنید. سپس یک لایه مربای آلبالو را روی خمیر بریزید. مایه کیک که آماده شد، قالب را در فر بگذارید. به مدت 30 تا 40 دقیقه کیک را در طبقه وسط فر بگذارید.

برای مطالعه ادامه مراحلروی لینک مطلب آن کلیک کنید.

تراول کیک پرتقال

تراول کیک یک اصطلاح فرانسوی است و به انواع کیک هایی گفته می شود که ماندگاری بالایی دارند و معمولاً برای سفر استفاده می شوند. برای درست کردن این کیک ها همچون تهیه سایر انواع کیک باید به مقدار مواد و فوت و فن های پخت کیک توجه داشته باشید.

برای درست کردن تراول کیک با پرتقال، در یک قابلمه میانه، کشمش، شکر، آب، کره، پوست پرتقال و هل را مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مواد با هم بجوشند. مواد را به هم بزنید. حرارت را کم کنید، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مواد داخل قابلمه به مدت 5 دقیقه بجوشند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و عصاره پرتقال را به هم بزنید. مواد را در دمای محیط خنک کنید.

در یک ظرف دیگر، آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را دو مرتبه الک کنید. سپس مواد خشک را به مخلوط کشمش خنک شده اضافه کنید. مواد را به هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. مایه کیک را در قالب آماده شده بریزید و به مدت 40 دقیقه در فر قرار دهید. قبل از اینکه کیک را از فر خارج کنید، مطمئن شوید که پخته است.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه تراول کیک پرتقالی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک تیرامیسو

تیرامیسو یکی از خوشمزه ترین انواع دسر است که درست کردن آن در خانه بسیار کار ساده ای است. کیک تیرامیسو هم جزو پرفروش ترین کیک های قنادی در جهانست که پایه و اساس آن شبیه دسر تیرامیسو است.

کیک تیرامیسوی انار

کیک تیرامیسو انار از انواع کیک های ایتالیایی است که برای مرنام مختلف به عنوان یک کیک خوشمزه و آسان می توانید تهیه کنید. این کیک لذیذ پاییزی و زمستانی بافت مجذوب نماینده و هیجان انگیزی دارد.

برای درست کردن کیک تیرامیسو انار، در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و 2 بار الک کنید. پودر قند را در طرف جداگانه ای بریزید و 2 بار الک کنید. سپس زرده و سفید تخم مرغ ها را از هم جدا کنید و در یک کاسه زرده ها را با شکر و عصاره وانیل ترکیب کنید و با دور کم همزن به خوبی بزنید تا کش دار شود. در ادامه، کره آب شده را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را با همزن بزنید.

در یک ظرف جداگانه سفید تخم مرغ را با نمک ترکیب کنید و آن قدر به همزن بزنید تا سبک و پفی شوند. سپس مخلوط زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و با یاری قاشق یا لیسک مواد را با هم به صورت دورانی ترکیب کنید.

مخلوط آرد را به ترکیب تخم مرغ ها اضافه کنید و به آرامی مواد را با لیسک هم بزنید. مواد کیک تیرامیسو را داخل قالب بریزید و برای 25 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از پخت کیک، آن را از داخل فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا کاملاً خنک شود.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک تیرامیسوی انار خوشمزه می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک شکلاتی تیرامیسو

کیک تیرامیسو شکلاتی یکی از خوشمزه ترین دسرهای جهان است. طعم خامه و شکلات و کیک در کنار هم که لایه لایه روی هم چیده شده مزه غیرقابل وصف و بی نظیری دارد.

در ابتدای طرز تهیه کیک تیرامیسو شکلاتی باید فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس کف یک قالب کیک 9 در 9 مربعی، یک کاغذ روغنی قرار دهید. حال تخم مرغ ها را که برای چند دقیقه در بیرون از یخچال قرار داده اید و با محیط هم دما شده اند، با شکر ترکیب کنید و با همزن برقی آن قدر بزنید که بافت سبک و کرمی شکل پیدا نمایند.

سپس روغن زیتون و شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. پودر کاکائو، وانیل، بیکینگ پودر و آرد را با هم 2 بار الک کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید. آرد را هم به آرامی به ترکیب تخم مرغ ها اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. مواد را داخل قالب بریزید و برای 30 تا 35 دقیقه داخل فر قرار دهید.

در ادامه کیک را از قالب جدا کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا خوب سرد شود. حالا کیک را به چند مربع تقسیم کنیم و بعد هر مربع را از وسط به دو نیم ترکیب کنید تا کیک نازک شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک تیرامیسو شکلاتی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک خامه ای

انواع کیک های خامه ای، ظاهر مجلسی و لاکچری دارند و برای مهمانی ها و دورهمی ها مناسب هستند. اما لازم نیست همواره کیک های خامه ای را از قنادی ها خریداری کنید، خودتان هم می توانید انواع کیک با خامه را در خانه درست کنید.

کیک خامه ای برای شب یلدا

در طرز تهیه انواع کیک خامه ای باید همچون تهیه انواع کیک اسفنجی و نرم به فوت و فن های آماده کردن این کیک توجه داشته باشید تا در نهایت کیک پف دار باشد و خشک نشود.

برای درست کردن کیک خامه ای شب یلدا به شکل هندوانه در یک ظرف مناسب زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و زرده ها را با پودر قند مخلوط کنید. مواد را تا حدی به هم بزنید که کرمی رنگ و غلیظ و کشدار شود. سپس شیر، آرد و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید.

در یک ظرف دیگر، سفیده ها را خوب هم بزنید، آنقدر که پف نمایند. سفیده ها را به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی به هم بزنید. سپس مخلوط به دست آمده را در قالبی که از قبل با روغن، چرب نموده اید، بریزید و به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر قرار دهید تا کیک رنگ طلایی به خودش بگیرد.

کیک را از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شود. کیک را از وسط ببرید و به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. کیک اسفنجی را به 2 یا 3 لایه تقسیم کنید.

روی لایه اول کیک اسفنجی، خامه را با هر قطری که مطابق میلتان است، قرار دهید و با پالت یا هر وسیله مناسبی، خامه را صاف کنید. لایه دوم یا سوم را روی لایه اول قرار دهید و همین کار را تکرار کنید.

جهت خواندن ادامه مراحل طریقه درست کردن کیک خامه ای به شکل هندوانه برای شب یلدا می توانید مقاله را بخوانید.

کیک هندوانه یخچالی و بدون فر برای شب یلدا

کیک هندوانه یخچالی یکی از جالب ترین کیک هایی است که با وجود ظاهر فریبنده اش به سادگی آماده می شود. این کیک زیبای مناسبتی، خوشمزه و ارزان را می توانید برای مناسبت های گوناگون از جمله، شب یلدا یا مهمانی و تولد تهیه کنید.

برای تهیه کیک یخچالی ساده باید شیر، شکر، پودر کاکائو، آرد و نشاسته ذرت را در قابلمه مناسبی بریزید و با هم مخلوط کنید. این مواد را به طور مداوم و تا جایی هم بزنید که نشاسته کاملا در شیر حل شده و ترکیب یکدستی ایجاد شود.

قابلمه حاوی مواد ترکیب شده را روی حرارت میانه قرار دهید و به طور پیوسته هم بزنید تا به غلظت دسر فرنی برسد و یک پودینگ شکلاتی درست شود. با انجام این کار، طعم خامی نشاسته و آرد هم رفع می شود. سپس قابلمه را از روی شعله بردارید و وانیل و شکلات تخته ای را هم به آن اضافه کنید. مایه را هم بزنید تا همه این مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله آن کلیک کنید.

انواع کیک اسفنجی

شما می توانید انواع کیک ساده اسفنجی را به شیوه های مختلف و در مقدار ها و قالب های متفاوتی آماده کنید. در ادامه می توانید با لیست کیک های ساده و خوشمزه خانگی با بافت اسفنجی آشنا شوید.

کیک ساده اسفنجی

بلد بودن طرز تهیه انواع کیک اسفنجی ساده به شما یاری می نماید تا در مهمانی ها راحت تر یک کیک مجذوب نماینده و خانگی خوشمزه آماده کنید. این کیک در لیست کیک های فوق العاده نرم و لطیف است و برای تهیه کیک های چند طبقه نیز مناسب است. در طرز تهیه انواع کیک ساده اسفنجی باید به مقدار مواد لازم و فوت و فن های طلایی آماده کردن کیک توجه داشته باشید.

برای درست کردن این کیک ساده اسفنجی، در یک ظرف جداگانه کره نرم شده و شکر را با سرعت میانه رو به بالا با همزن دستی یا برقی حدود 3 دقیقه هم بزنید تا یک مایه یکدست و کرم رنگ و پفی تشکیل شود. تخم مرغ ها را یکی یکی به این ترکیب کرمی اضافه کنید و هر بار با دور تند هم بزنید تا با ترکیب مخلوط و یکدست شوند.

ترکیب آرد را در سه مرحله به مایه کرمی اضافه کنید. هر بار ترکیب را در یک جهت و به آرامی هم بزنید. همزمان با آرد، شیر یا خامه مخلوط شده با آب را هم اضافه کنید.

ترتیب اضافه کردن آرد و شیر یا خامه باید به این صورت باشد: به ترتیب یک مرحله آرد و یک مرحله شیر تا این که کار با اضافه کردن آرد تمام شود و در انتها باید یک مایه کیک صاف و یکدست داشته باشید.

جهت خواندن طرز تهیه کیک اسفنجی ساده و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک شیفون اسفنجی

کیک شیفون یکی از انواع کیک های معروف فرانسوی است که معمولاً به عنوان کیک پایه برای درست کردن کیک خوشمزه خامه ای و کیک تولد و کیک عروسی استفاده می شود. در طرز تهیه انواع کیک های شیفون اسفنجی می توانید به روش مشابه عمل کنید.

برای تهیه کیک شیفون ساده، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. سفیده های تخم مرغ را با همزن دستی یا برقی خوب هم بزنید. وقتی سفیده یکدست و سفید شد، شکر به آن اضافه کنید و با دور تند همزن دوباره هم بزنید. باید این کار را آنقدر ادامه بدهید که سفیده کاملا سفت شود و خودش را بگیرد و وقتی ظرف را برمی گردانید سفیده از ظرف بیرون نریزید. سفیده را در یخچال بگذارید.

در ادامه زرده های تخم مرغ، به جای مانده شکر و وانیل را با هم بزنید تا به رنگ کرم درآید. سپس آب جوش را کم کم به این ترکیب اضافه کنید و حین اضافه کردن آب مدام ترکیب را هم بزنید. هم زدن زرده را آنقدر ادامه بدهید که یک مایه کرم رنگ و کشدار و حجیم داشته باشید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک شیفون اسفنجی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک کشمشی اسفنجی

کیک کشمشی اسفنجی نرم و پف پفی یکی از انواع کیک ساده خانگی است که برای خیلی از ما یادآور خاطرات تولد دوران کودکی است. در طرز تهیه انواع کیک کشمشی و گردویی می توانید از ماست یا شیر بهره ببرید.

برای درست کردن این کیک اسفنجی خوشمزه ابتدا کشمش ها را در ظرفی بریزید و بگذارید خیس بخورد. پس از گذشت 1 ساعت، کشمش ها را آب بکشید. 2 قاشق آرد را الک کنید و پس از خشک شدن کشمش ها، آرد را با کشمش مخلوط کنید.

تخم مرغ ها را بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد. سپس، زرده و سفیده را از هم جدا کنید. زرده ها را در ظرفی دیگر هم بزنید. سپس نیمی از شکر را به زرده ها اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا دانه های شکر با زرده ترکیب شوند. بهتر است با همزن برقی در دور میانه این کار را انجام دهید.

پس از ترکیب شدن مواد، وانیل را اضافه کنید. سپس بیشتر از دفعه پیش هم بزنید تا مواد کش دار شود. پس از غلیظ شدن مواد، شیر و روغن را اضافه کنید. بهتر است شیر ولرم باشد.

بعد از کمی هم زدن مواد، در ظرفی دیگر بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و مواد را الک کنید. 3 بار باید آرد و بیکینگ پودر را الک کنید. سپس به تدریج، مواد الک شده را به ظرف قبلی اضافه کنید و با هر بار اضافه کردن مواد این ترکیب را هم بزنید

برای خواندن ادامه مراحل درست کردن کیک کشمشی اسفنجی روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک چای اسفنجی

کیک چای یکی از لطیف ترین و نرم ترین انواع کیک های اسفنجی است که هم در فر و هم در ماهیتابه آماده می شود. برای طرز تهیه انواع کیک چای خوشمزه نیاز به مواد اولیه خاصی ندارید و به راحتی می توانید این کیک اسفنجی را در خانه آماده کنید.

برای درست کردن این کیک ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یک چای غلیظ دم کنید و در یک لیوان فرانسوی دسته دار یکرنگ و غلیظ بریزید. اجازه دهید چای سرد شود.

آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و الک کنید. سپس تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه خوب هم بزنید. باید یک مایه کاملا پفکی، سفید و کشدار درست شود.

روغن را به این مایه پفکی اضافه کنید و باز هم بزنید. سپس چای و دارچین و شکلات چیپسی را اضافه کنید. کمی دیگر مایه کیک را هم بزنید. ترکیب آرد و بیکینگ پودر را در سه مرحله به مایه تخم مرغی کیک اضافه کنید و هر بار به مدت 10 ثانیه هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک چای اسفنجی و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک دارچینی اسفنجی

حتما می دانید که دارچین خواص بسیار زیادی را برای سلامتی بدن دارد. کیک دارچینی از جمله پرطرفدارترین انواع کیک خانگی اسفنجی خوشمزه و نرم و ساده هستند که برای درست کردن آن به کار زیادی نیاز ندارید.

برای تهیه این کیک ساده اسفنجی، کره را با دوسوم پیمانه شکر خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود. برای راحت شدن این کار می توانید از همزن برقی بهره ببرید. سپس تخم مرغ و وانیل را به کیک اضافه نموده و خوب هم بزنید. به جای وانیل از هل هم می توانید بهره ببرید.

آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید. سپس این مواد الک شده را کم کم به ظرف قبلی اضافه کنید تا آرد خوب به خورد مواد برود. پس از خوب هم زدن، شیر را به این مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

مایه درست شده را در قالب از قبل گرم شده یکدست بریزید و در فر قرار دهید. برای پخت این کیک، حداقل به مدت 25 الی 30 دقیقه نیاز دارید. پس از پف کردن کیک و طلایی شدن آن، می توانید کیک را از فر خارج کنید. تا کیک داغ است، 10 گرم کره به جای مانده را روی آن بمالید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک اسفنجی بادامی بدون آرد

اگر جزو افرادی هستید که به گلوتن حساسیت دارید پس آشنایی با طرز تهیه انواع کیک های بدون آرد می تواند برای شما مفید باشد. برای درست کردن کیک خوشمزه بادامی بدون آرد شما می توانید به جای آرد سفید از آرد بادام بهره ببرید.

برای درست کردن کیک بادام رژیمی بدون آرد باید زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید و سپس زرده تخم مرغ و شکر را از طریق همزن برقی با سرعت بالا بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس روغن، وانیل و پوست لیمو را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد ترکیب شود.

آرد بادام را به آرامی به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. در یک ظرف جدا و تمیز سفیده های تخم مرغ را با کمی نمک ترکیب کنید و با سرعت میانه آن قدر بزنید تا سفیده سبک و کفی شود. سپس به تدریج شکر را به آن اضافه کنید و آن قدر هم زدن را ادامه دهید تا کف های برجسته ای روی سفیده ایجاد شود.

سپس سفیده زده شده را به آرامی به زرده ها اضافه کنید و بعد از هر قاشقی که اضافه می کنید، خوب آن را هم بزنید و قاشق بعدی را اضافه کنید. حالا مقداری بادام آرد شده کف قالب بپاشید و بعد مایه کیک آماده شده را داخل قالب بریزید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک بدون آرد بادامی و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک اسفنجی بدون تخم مرغ

در طرز تهیه انواع کیک اسفنجی معمولاً از چند تخم مرغ استفاده می شود. اما شما می توانید انواع کیک اسفنجی بدون تخم مرغ نیز درست کنید. آشنایی با طرز تهیه انواع کیک های اسفنجی بدون تخم مرغ برای افرادی که به هر علتی نباید تخم مرغ بخورند و یا طعم و بوی تخم مرغ دوست ندارند، بسیار مناسب است.

برای تهیه کیک اسفنجی بدون تخم مرغ، ابتدا در یک ظرف (کاسه) مناسب، شکر، وانیل و روغن مایع را با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. بهتر است از همزن برقی بهره ببرید ولی اگر از همزن دستی یا چنگال می خواهید بهره ببرید، مدت زمان هم زدن را بیشتر کنید.

آرد و بیکینگ پودر را 3 بار الک کنید و به کاسه بیفزایید. شیر را طی چند مرحله و به آرامی به آرد اضافه کنید و هر بار به هم بزنید. پودر کاکائو را اضافه کنید. اضافه کردن پودر کاکائو اختیاری است. می توانید آن را از دستور پخت کیک حذف یا این که مایه کیک را به دو قسمت تقسیم و به یک قسمت، پودر کاکائو اضافه کنید. قسمت دیگر مایه کیک را به همان شکل ساده و بدون کاکائو نگه دارید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کیک اسفنجی بدون تخم مرغ خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک نسکافه ای اسفنجی

اگر قهوه خور هستید، احتمالا به طعم نسکافه در کیک هم روی خوش نشان می دهید چون نسکافه محصولی است که از فرآوری قهوه به دست می آید، حتی بسیاری افراد خوردن نسکافه را به قهوه ترجیح می دهند.

برای درست کردن کیک با نسکافه، شکر و کره را در یک ظرف بریزید و با همزن به خوبی به هم بزنید. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. زرده ها را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید. هر بار یک زرده اضافه کنید و به هم بزنید. بعد که مخلوط شد، زرده بعدی را اضافه کنید.

سپس کاکائو و نسکافه را در آب جوش حل کنید و با نشاسته و شیر، به مخلوط خود اضافه کنید. سفیده ها را با همزن به خوبی به هم بزنید تا کف کند. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را سه بار از الک رد کنید و در سه مرحله به مخلوط اضافه کنید و به هم بزنید.

مغز گردو را به مایه کیک اضافه کنید. قالب کیک را با روغن چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید. برای نیم ساعت تا 35 دقیقه کیک را در فر قرار دهید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کیک نسکافه اسفنجی و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک مربایی اسفنجی

کیک مربایی از انواع کیک اسفنجی خوشمزه است که به علت ترکیب شدن با خانگی طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. در طرز تهیه انواع کیک های مربایی می توانید از مربا با طعم های مختلف و مارمالادهای خانگی بهره ببرید. شما می توانید انواع کیک های مربایی را هم به صورت قالبی بزرگ و هم کیک های کوچک تک نفره تهیه کنید.

برای تهیه کیک مربایی، ابتدا در یک کاسه، شکر و روغن را بریزید و به مدت 10 دقیقه با همزن بزنید تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود. زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید. 3 تا از زرده های تخم مرغ را به مخلوط شکر و روغن اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر با همزن بزنید.

یک زرده تخم مرغ را کنار بگذارید که برای روی کیک بهره ببرید. سفیده های تخم مرغ را که جدا نموده بودید به مخلوط اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید. باید یک مخلوط با بافت کرمی داشته باشید.

سپس شیر، بیکینگ پودر و وانیل را اضافه کنید و مواد را به هم بزنید تا مخلوط به دست آمده، سفید و یکدست شود. آرد را دو بار الک کنید. به تدریج و در چند مرحله آن را به مخلوط سفید رنگ که در بالا آماده شد اضافه کنید. هر بار مخلوط را به هم بزنید تا کاملا خمیر جمع شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک مربایی اسفنجی و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع چیز کیک

هر چند چیزکیک ها خودشان در یک دسته جداگانه از کیک قرار می گیرند اما باز هم شباهت های زیادی به کیک دارند. در طرز تهیه انواع چیز کیک، از پایه کیک یا پایه بیسکویت استفاده می شود و یک لایه پنیری هم روی چیز کیک قرار می گیرد. انواع چیز کیک با پایه کیک و انواع چیز کیک با پایه بیسکویت را می توانید در خانه برای مناسبت های مختلف تهیه کنید.

چیز کیک فیلادلفیا

چیزکیک فیلادلفیا با پنیر فیلادلفیا درست می شود و بقیه مراحل تهیه آن شبیه چیز کیک های دیگر است. این چیز کیک خوشمزه و ساده را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید. هر چند بسیاری از چیز کیک ها با پایه بیسکویت به صورت یخچالی درست می شوند ولی چیز کیک فیلادلفیا از آن دسته چیزکیک ها با پایه یا کراست بیسکویت است که برای تهیه آن به فر نیاز خواهید داشت.

برای درست کردن چیز کیک فیلادلفیا، بیسکویت یا کراکرها را در غذاساز پودر کنید تا خرد شوند به حدی که بافت شن مانند پیدا نمایند. کره را روی حرارت ملایم به روش بن ماری و با بخار آب ذوب کنید. در یک ظرف، کره و بیسکویت ها را با هم مخلوط کنید.

شکر را هم به مواد اضافه کنید. با قاشق مواد را هم بزنید تا ذرات بیسکویت به هم بچسبند. مراقب باشید که زیاد مواد لایه زیرین را ورز ندهید تا به روغن نیفتد. مخلوط بیسکویت که منسجم شد، کف قالب بریزید و با پشت قاشق یا ته لیوان، فشار دهید تا کاملا به کف قالب بچسبد. سطح این لایه را صاف کنید و قالب را در فر بگذارید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله آن کلیک کنید.

چیز کیک سن سباستین

چیز کیک سن سباستین یک دسر کریسمسی اسپانیایی است که در سال های اخیر بین مردم دیگر کشورها هم شناخته و بسیار محبوب شده است. علیرغم اینکه اروپایی ها عموما چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت را ترجیح می دهند اما این چیز کیک ساده و بدون ژلاتین و خوشمزه اسپانیایی اصلا بدون پایه یا کراست کیک یا بیسکویت است.

برای آغاز کار تهیه این چیز کیک بین المللی، پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای را در یک کاسه بریزید و کاملا با همزن هم بزنید تا به خوبی نرم، لطیف و یکدست شود. حدود 5 دقیقه پنیر را بزنید تا بافت پفکی بگیرد. سپس خامه را اضافه کنید. دوباره مواد را با همزن بزنید تا پنیر زده شده و خامه کاملا با هم ترکیب شوند.

تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط پنیر و خامه اضافه نموده و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد را با همزن بزنید تا کاملا از لختگی خارج شده و یکدست شوند. بعد نوبت به اضافه نمودن شکر و وانیل می رسد. به مدت 3 دقیقه شکر و وانیل را با مایه پنیر و تخم مرغ و خامه بزنید تا کاملا مواد با هم مخلوط شوند.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک لوتوس

چیز کیک لوتوس یکی از محبوب ترین چیز کیک های جهان است که بدون فر و به روش یخچالی، به راحتی می توانید در خانه درست کنید. پایه چیز کیک لوتوس با بیسکوییت لوتوس درست می شود ولی می توانید از کیک اسفنجی هم بهره ببرید، البته تهیه چیز کیک لوتوس با پایه کیک اسفنجی، چندان متداول نیست.

برای درست کردن این چیز کیک خوشمزه، بیسکویت های لوتوس را در آسیاب کن یا میکسر بریزید و بزنید تا کاملا پودر و یکدست شوند. پودر بیسکویت را در یک کاسه بریزید و کره نرم شده با دمای محیط را به آن اضافه کنید.

کره و پودر بیسکویت را کاملا با هم مخلوط کنید. در ادامه خامه را به مخلوط بیسکویت و کره اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. در نهایت باید یک خمیر خشک داشته باشید که با فشار منسجم می شود.

کره و خامه را کف قالب بریزید و با پشت قاشق یا ته لیوان، فشار وارد کنید تا پایه بیسکویتی چیزکیک به صورت صاف و سفت، به کف قالب بچسبد. سپس قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

برای خواندن ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک ژاپنی

چیز کیک ژاپنی یکی از انواع کیک های اسفنجی و فوق العاده نرم است که بافت بسیار پنبه ای و لطیفی دارد. در طرز تهیه انواع چیز کیک ژاپنی برخلاف دیگر انواع کیک اسفنجی از 6 تخم مرغ در کنار نشاسته ذرت استفاده می شود.

برای درست کردن این چیز کیک، در یک ظرف پیرکس پنیر، کره و شیر را با هم مخلوط کنید و به روش بن ماری نرم کنید. در طول نرم شدن این مواد به روش بن ماری با یک همزن دستی مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. آرد و نشاسته را الک کنید. وقتی مایه پنیری یکدست شد آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

بعد از خنک شدن مایه پنیری مخلوط آرد و نشاسته را اضافه کنید و مواد را فولد کنید. فولد کردن در حقیقت هم زدن مواد با لیسک به صورت دورانی و زیر و رو است، یعنی فقط مواد را با لیسک و به حالت دورانی، تنها مواد را از ته ظرف به روی ظرف بیاورید و آن قدر این کار را انجام دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک ژاپنی اسفنجی و خوشمزه می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

انواع کیک شکلاتی و کاکائویی

اگر در پی درست کردن انواع کیک خانگی و خوشمزه با طعم شکلات و کاکائو هستید، پیشنهاد می شود لیست کیک هایی که در ادامه به آن ها اشاره شده را از دست ندهید.

کیک کاکائویی

کیک کاکائویی یکی از خوشمزه ترین انواع کیک خانگی است که برای تهیه آن از پودر کاکائو به عنوان یکی از مواد اصلی کیک استفاده می شود. شما می توانید این کیک را هم با آرد و هم با پودر کیک آماده درست کنید. برای درست کردن این کیک مواد یخچالی را 30 دقیقه پیش از آغاز به درست کردن مایه کیک از یخچال بیرون بیاورید.

در ابتدای کار از 20 دقیقه قبل فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس تخم مرغ هایی که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون آورده و هم دمای محیط شده اند را بشکنید و زرده و سفیده آن ها را از هم جدا کنید. در این فاصله کره (هم دمای محیط، یعنی کره نیمه جامد باشد) و شکر را در یک ظرف بریزید و سپس با همزن خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

حالا باید زرده تخم مرغ را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید و مواد را دوباره با همزن مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. در یک ظرف جداگانه آرد، بیکینگ پودر، نمک، وانیل و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید. این کار موجب می شود تا کیک کاکائویی شما بیشتر پف کند.

برای مطالعه ادامه مراحل روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک شکلاتی تابه ای

طرز تهیه انواع کیک که نیاز به فر، همزن و مواد گران قیمت ندارند، برترین انتخاب و گزینه برای افرادی هستند که دوست دارند به سرعت و بدون فر کیک درست نمایند. طرز تهیه کیک شکلاتی تابه ای بدون فر بسیار راحت است و برای آماده کردن یک عصرانه خوشمزه گزینه فوق العاده ای است.

برای تهیه کیک شکلاتی تابه ای، در یک ظرف مناسب و البته بزرگ، آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را 2 یا 3 بار الک کنید. روغن، شکر، آبلیمو و وانیل را اضافه کنید و به هم بزنید. وقتی کمی مواد منسجم شد، آب را کم کم اضافه کنید و همزمان مواد را به هم بزنید تا گلوله نشوند.

یک تابه تفلون (نچسب) با مقدار مناسب را روی حرارت قرار دهید. وقتی تابه گرم شد، زیر آن را شعله پخش کن بگذارید تا حرارت، ملایم و یکدست شود. کف و دیواره تابه را با کمی کره یا روغن چرب کنید.

می توانید کاغذ روغنی هم بیندازید. مواد را در تابه بریزید و روی آن را یک دم کنی بگذارید تا بخار کند. 30 تا 40 دقیقه صبر کنید و درب تابه را باز نکنید. بعد از آماده شدن کیک، شعله را خاموش کنید.

جهت خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک شکلاتی تابه ای خوشمزه می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک شکلاتی نوتلا

نوتلا یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین مواد اولیه برای تهیه انواع کیک خانگی شکلاتی است. برای تهیه کیک نوتلا در خانه به روش قنادی، ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. با همزن برقی تخم مرغ ها را برای حداقل 10 دقیقه هم بزنید تا کاملاً سبک و کرم رنگ شوند.

بعد از اینکه تخم مرغ ها سبک شدند، همان طور که در حال هم زدن هستند، شیر و نوتلای آب شده را به آن اضافه کنید. قبل از اضافه کردن نوتلا آن را مقداری در مایکروویو بگذارید تا نرم شود و بعد به تخم مرغ ها اضافه کنید.

در ادامه، آردها را 2 بار با بیکینگ پودر الک کنید. موادی را که در همزن ترکیب نموده بودید، داخل یک کاسه بزرگ بریزید. حالا کم کم و یک قاشق یک قاشق، آرد به آن اضافه کنید و با استفاده از لیسک به آرامی مواد را با هم ترکیب کنید

برای خواندن ادامه طرز تهیه کیک شکلاتی نوتلا خوشمزه می توانید به مقالهمراجعه کنید.

کیک اسفنجی وانیلی شکلاتی

کیک شکلاتی با عطر و طعم وانیل یک کیک نرم و خوشمزه است که هم با آب و هم با ماست یا شیر درست می شود و برای مواد میانی آن از انواع مغزیجات مثل گردو هم می توانید بهره ببرید.

طرز تهیه کیک وانیلی ساده و شکلاتی در تمام جهان مرسوم و محبوب است. این کیک وانیلی شکلاتی نرم و خوشمزه هم با آب و هم با ماست به جای شیر و هم با شیر درست می شود.

برای درست کردن کیک وانیلی شکلاتی نرم و خوشمزه، ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کره، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا رنگ این ترکیب سفید شود.

وقتی مخلوط کره، شکر و وانیل رنگش سفید شد و کاملا پف کرد، یکی یکی تخم مرغ ها را در آن بشکنید و خوب هم بزنید. برای اینکه یک کیک وانیلی نرم و خوشمزه داشته باشید در این مرحله حسابی باید این ترکیب را هم بزنید تا لطیف و یکدست شود.

در ادامه، آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط نموده و الک کنید. حالا 1/3 از این ترکیب را کم کم در مایه تخم مرغی بریزید و مرتب و به آرامی هم بزنید. نصف لیوان شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک وانیلی شکلاتی و مشاهده فیلم آموزش کیک وانیلی شکلاتی، می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک ارده شکلاتی

درست کردن کیک با ارده و حتی کاپ کیک ارده و انواع شیرینی ارده ای بسیار مشهور و محبوب است. در این میان کیک ارده شکلاتی یکی از مفیدترین و خوشمزه ترین انواع کیک خانگی است که طعم ارده و شکلات طعم آن را خاص و منحصر به فرد می نماید. شما می توانید این کیک مجذوب نماینده را هم داخل فر و هم بدون استفاده از فر تهیه کنید.

برای درست کردن این کیک لذیذ، تخم مرغ ها را در یک ظرف بریزید و به همراه شکر آن قدر با دور تند همزن بزنید تا کاملاً سفید و کشدار شوند. سپس درجه همزن را کم کنید و روغن، شیر و ارده شکلاتی را به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک کنید. سپس به همراه نمک مواد را آرام آرام و در چند مرحله به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کنید. حین اضافه کردن مخلوط آرد، مایه کیک را با استفاده از لیسک به آرامی هم بزنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند.

مواد این کیک ساده اسفنجی را داخل قالبی که از قبل چرب نموده اید، بریزید. قالب کیک را برای مدت حدود 40 تا 45 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد داخل فر قرار دهید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کیک ارده شکلاتی خوشمزه می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

کیک شنی شکلاتی

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع کیک ساده خانگی، کیک شنی است. طرز تهیه انواع کیک شنی بسیار ساده است. شما می توانید این کیک را هم به صورت ساده و هم شکلاتی آماده کنید.

برای تهیه کیک شکلاتی شنی، ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک ظرف بریزید و به همراه شکر برای 6 تا 7 دقیقه با همزن به خوبی هم بزنید تا حجم آن ها دو برابر و رنگ آن کرم رنگ شود.

سپس روغن مایع را به مواد کیک اضافه کنید و مواد را با دست هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند. آرد را 2 بار الک کنید و پودر کاکائو، بیکینگ پودر و وانیل را به آن اضافه کنید و همه مواد را به کاسه تخم مرغ ها بیفزایید. مخلوط آرد را آرام به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

یک قالب کیک را که از قبل کمی چرب نموده اید یا داخل آن کاغذ روغنی گذاشته اید، بردارید و مایه کیک را داخل آن بریزید. قالب کیک را برای مدت 35 تا 40 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک شنی شکلاتی روی لینک مقاله کلیک کنید.

لاوا کیک

لاوا یکی از انواع کیک های شکلاتی در لیست کیک های خوشمزه است که معمولا اغلب افراد از بیرون تهیه می نمایند. درست کردن لاوا کیک در خانه هم کار سختی نیست.

ابتدا برای درست کردن این کیک شکلاتی لذیذ، شکلات تخته ای را خرد کنید و به همراه کره داخل یک کاسه پیرکس و ضد حرارت بریزید. ظرف را روی حرارت مستقیم یا داخل مایکروویو قرار دهید تا شکلات ها آب شوند. به جای شکلات می توانید به همین ترتیب لاوا کیک با نوتلا درست کنید و لاوا کیک نوتلا داشته باشید.

سپس آرد، پودر قند و نمک را با هم ترکیب کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها و زرده تخم مرغ ها را با هم ترکیب کنید و با همزن خوب بزنید. تخم مرغ ها را به آرد و مواد خشک اضافه کنید و با استفاده از لیسک هم بزنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا گلوله های آرد به طور کامل در تخم مرغ ها حل شوند.

بعد از آماده شدن مواد کیک، باید آن را به طور مساوی در قالب مافین هایی که از قبل چرب نموده بودید بریزید. قالب مافین ها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید مواد کیک برای حدود 10 تا 14 دقیقه پخته شوند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات تهیه لاوا کیک شکلاتی خوشمزه می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

انواع کیک کرامبل

کرامیل ها جزو کیک های بسیار قدیمی اروپایی هستند که به عنوان کیک روکش دار شناخته می شود. کرامبل در انگلیسی به معنای خرده است و به خاطر حالت خرده و کریسپی روی این کیک به آن گفته می شود. معمولا کرامبل ها با ترکیب میوه ها و یک روکش برشته درست می شوند. انواع مختلفی از کیک های کرامبل را می توانید با میوه های فصل تهیه کنید.

کرامبل سیب و دارچین

کرامیل سیب و دارچین یکی از خوشمزه ترین کیک های خانگی است که در هر فصلی از سال می توانید آن را درست کنید. این کیک را می توانید به راحتی در خانه درست نموده و به عنوان دسر یا عصرانه با چای یا قهوه سرو کنید.

برای تهیه کرامبل سیب و دارچین، ابتدا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس لایه رویی کرامبل را درست کنید. کره نرم شده در دمای محیط را با شکر قهوه ای، شکر سفید، دارچین و آرد الک شده با هم مخلوط کنید یا یک مایه یکدست و روان که خمیری نشده درست شود.

برای لایه رویی انواع کیک کرامبل به جای آرد و کره از جو پرک خرد شده و کره هم می توانید به همین ترتیب بهره ببرید. در ادامه آرد الک شده، دارچین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه کره آب شده، شکر قهوه ای، تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید و خوب با همزن برقی یا دستی هم بزنید.

سپس ترکیب آرد را که قبلا درست نموده بود، به این ترکیب اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی در جهت عقربه های ساعت هم بزنید. مغز گردو یا بادام خرد شده، سیب نگینی خرد شده و آب لیموترش را هم اضافه کنید و باز هم بزنید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

کیک کرامبل خرمالو

همان طور که گفتیم کرامبل به کیک ها و شیرینی های روکش دار گفته می شود. روکش کیک کرامبل از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است. به عنوان مثال کرامبل خرمالو دارای روکش خرمالو است. کرامبل خرمالو یک کیک خوشمزه پاییزیست که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C بوده و طرز تهیه آن تقریباً همچون کیک های میوه ای معمولی است.

شما می توانید برای تهیه این کیک متفاوت و خوشمزه از پوره خرمالو، گردو و دارچین بهره ببرید. برای تزیین کرامبل خرمالو بهتر است از تکه های خرمالوی خرد شده تازه بهره ببرید.

برای تهیه کرامبل خرمالو، ابتدا شکر و روغن مایع را با هم مخلوط کنید، این ترکیب را کمی هم بزنید و تخم مرغ ها را به مخلوط شکر و روغن مایع اضافه کنید. بهتر است تخم مرغ ها را به صورت تک تک اضافه نموده و کمی هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی را اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. سپس به مواد بالا اضافه کنید. اگر دوست داشتید می توانید کمی دارچین هم به مایه کیک اضافه کنید. در نهایت خرمالوهای پوره شده را به همراه مغز گردوی خرد شده به مایع کیک خود اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل درست کردن کیک کرامبل خرمالو می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کاپ کیک و مافین

کاپ کیک ها از انواع کیک های مجذوب نماینده و جمع و جور خانگی هستند که برای درست کردن آن ها از قالب های کوچک استفاده می شود. تاریخچه تولد کاپ کیک به سال 1796 میلادی برمی شود. بعضی کاپ کیک و Fairy Cake را با هم اشتباه می گیرند، اما حقیقت این است که Fairy Cake یا کیک جن و پری استایل و سبک انگلیسی کاپ کیک و کوچک تر از کاپ کیک است. هر عدد کاپ کیک برای یک نفر سرو می شود و معمولا روی آن را با انواع شیرینی و میوه تزیین می نمایند. در ادامه می توانید با طرز تهیه چند مدل از پرطرفدارترین انواع کاپ کیک آشنا شوید.

کاپ کیک شکلاتی (کیک فنجانی شکلاتی)

آماده کردن انواع کیک و کاپ کیک شکلاتی بدون استفاده از فر و تنها در عرض چند دقیقه، ایده فوق العاده ای برای وعده عصرانه است. تهیه انواع کیک های شکلاتی فنجانی بدون فر بسیار ساده است.

برای درست کردن کیک یزدی یا کیک فنجانی شکلاتی بدون فر، باید کره آب شده و شکر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و با همزن برقی آن قدر بزنید تا براق و یکدست شوند. سپس تخم مرغ را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید و باز هم با همزن مواد را به خوبی ترکیب کنید. بعد از اینکه شکر کاملاً در مواد حل شود، شیر را اضافه کنید و باز هم بزنید.

سپس بیکینگ پودر، آرد و پودر کاکائو را به سایر مواد اضافه می کنیم و با همزن مواد را ترکیب کنید. چیپس شکلاتی یا شکلات های خرد شده را به مواد کیک اضافه کنید و مواد را با دست خوب مخلوط کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی فنجانی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک مافین رژیمی با جو دوسر

مافین جو دوسر رژیمی یک انتخاب مناسب برای افرادی است که به دلایل مختلف منع مصرف قند و شکر دارند. در طرز تهیه انواع مافین رژیمی با جو دوسر می توانید به جای شکر از موز و کشمش بهره ببرید.

برای درست کردن این کاپ کیک رژیمی، ابتدا آرد را دو بار الک کنید. سپس موزها را به استفاده از دستگاه مخلوط کن یا یک گوشتکوب به خوبی له کنید تا کاملاً یکدست شوند.

اضافه کردن پودر گردو به مافین رژیمی جو پرک موجب خوش طعم شدن مزه آن می شود. برای درست کردن پودر گردو باید چند عدد گردو را پوست بگیرید. سپس مغزها را داخل دستگاه آسیاب بیندازید و به خوبی خرد کنید. آرد الک شده را با جوانه گندم، تخم کتان، جوش شیرین، دارچین، نمک، زنجبیل و پودر گردو ترکیب کنید.

سپس موز میکس شده را در یک کاسه جداگانه با روغن کنجد ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید. بعد این ترکیب را به ترکیبات خشک کیک اضافه کنید. بار دیگر مواد را به خوبی هم بزنید. مقداری گردوی خرد شده و چیپس شکلاتی و کشمش هم به مای مافین اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این مافین رژیمی با جو دوسر خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کاپ کیک دو رنگ

در طرز تهیه انواع کیک های فنجانی دو رنگ باید مایه کیک کاکائویی و سفید مایه کیک را به صورت جداگانه آماده کنید و بعد داخل قالب بریزید. برای آغاز تهیه کیک فنجانی دو رنگ، آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. در یک کاسه دیگر تخم مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید. مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملاً سبک و کفی شوند.

بعد از آن، کره آب شده و عصاره وانیل را به تخم مرغ و شکر اضافه کنید. درجه همزن را روی حالت آهسته تنظیم کنید و مواد را تا جایی که با هم ترکیب شوند، هم بزنید. سپس مواد خشک را به آرامی به مواد تر کیک اضافه کنید. برای این کار ابتدا نیمی از مخلوط آردها را با سرعت پایین همزن یا استفاده از لیسک ترکیب کنید بعد نیم دیگر مواد را اضافه کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک فنجانی با دو رنگ می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک یزدی (کیک فنجونی)

کیک یزدی یا همان کیک فنجونی ساده که در لیست انواع کاپ کیک خوشمزه واقع شده است، یکی از قدیمی ترین و نوستالژیک ترین انواع شیرینی ایرانی است. طرز تهیه کیک یزدی فنجانی بسیار ساده است. شما می توانید این کیک خوشمزه را هم در فر و هم توستر آماده کنید. کیک یزدی به 2 روش با ماست و بدون ماست درست می شود.

برای آماده کردن مایه کیک یزدی ابتدا باید شکر، تخم مرغ و وانیل را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس روغن را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی که روغن هم کاملا مخلوط شد برای دستور پخت کیک یزدی با شیر، کم کم شیر را اضافه کنید و حین اضافه کردن مرتب ترکیب را هم بزنید. سپس گلاب و زعفران را اضافه کنید.

برای اضافه کردن آرد به مواد تدریجی عمل کنید و آرد را کم کم اضافه کنید. اما قبل از اضافه کردن آرد باید آن را با بیکینگ پودر ترکیب کنید و دو بار الک کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک یزدی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کاپ کیک شکلاتی خیس

کاپ کیک شکلاتی خیس یا مافین شکلاتی با بافت خیس و نرم از جمله محبوب ترین انواع کیک شکلاتی در ویترین قنادی ها و شیرینی فروشی ها به خصوص از نگاه بچه هاست.

برای تهیه کاپ کیک شکلاتی ابتدا آرد، شکر، کاکائو، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. این کار را با سرعت پایین انجام دهید تا مواد خود با هم ترکیب شوند.

در یک ظرف دیگر دو عدد تخم مرغ که از قبل در دمای اتاق قرار گرفته اند، باتر میلک، آب گرم، روغن مایع و اسانس یا عصاره وانیل را با سرعت میانه با هم مخلوط کنید. آنقدر این مواد را با همزن دستی یا برقی بزنید تا یک مایه صاف و یکدست به دست بیاورید.

در مرحله بعد مواد خشک را که از قبل در یک ظرف جداگانه با هم مخلوط نموده بودید به مایه کم کم اضافه کنید و حین اضافه کردن مرتب هم بزنید تا گوله نشود.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک فنجانی خیس شکلاتی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

انواع کیک صبحانه و عصرانه

گنجاندن انواع کیک ساده و سالم خانگی در وعده صبحانه یا میان وعده های مختلف مثل عصرانه، مجذوب نماینده ترین ایده برای آغاز یا ادامه روز است. کیک ها به خوبی می توانند شما را از شر گرسنگی نجات دهند و اگر با مواد مقوی درست شده باشند انرژی لازم را به بدن شما می رسانند. برای کیک صبحانه و عصرانه ایده های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن ها می پردازیم.

کیک با شیره انگور

کیک با شیره انگور یکی از کیک های قدیمی و سنتی ایرانی است که محبوبیت زیادی دارد. در این کیک خوشمزه خانگی به جای شکر از شیره انگور به عنوان شیرین نماینده استفاده می شود و به عنوان کیک رژیمی، برای میان وعده، صبحانه یا حتی مهمانی های خودمانی سرو می شود.

در ابتدا برای درست کردن این کیک رژیمی خوشمزه، مواد یخچالی مثل تخم مرغ و ماست را از نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید. سپس در یک کاسه، تخم مرغ ها را بشکنید و پودر وانیل را به آن اضافه کنید. این مواد را به هم بزنید تا در نهایت کیک بافتی سبک و پف دار پیدا کند.

در یک کاسه جدا، شیره انگور و ماست را با هم ترکیب کنید و این مخلوط را به تخم مرغ زده شده اضافه کنید و دوباره هم بزنید. روغن مایع را هم به مواد اضافه و با هم ترکیب کنید تا یکدست شود.

سپس آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط نموده و از الک ریز رد کنید. این کار را 2 یا 3 مرتبه انجام دهید. سپس این مواد خشک را به ترکیب قبلی و طی چند مرحله اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن، مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

برای مطالعه ادامه مراحل دستور پخت کیک شیره انگور روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک حلوای هویج

در طرز تهیه انواع کیک ، کیک حلوای هویج یکی از لوکس ترین و خوشمزه ترین کیک ها برای مهمانی و دورهمی است. برای تهیه کیک حلوای هویج باید کیک و حلوای هویج را به صورت جداگانه آماده کنید و بعد مایه حلوا را روی کیک قرار دهید و این کیک خوشمزه را تزیین کنید.

برای درست کردن کیک با حلوا، کره را از 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد. آرد و بیکینگ پودر را 3 بار الک کنید. تخم مرغ ها را بشکنید. زرده ها را در یک ظرف و سفیده را در ظرف دیگر بریزید.

به ظرفی که سفیده ها را در آن ریخته اید، نصف لیوان شکری که داشته اید را اضافه کنید و به هم بزنید در حدی که پف کند. در ظرفی که زرده های تخم مرغ را ریخته اید، بقیه شکر (نصف لیوان) و وانیل را اضافه کنید و به هم بزنید و به خوبی مخلوط کنید.

سفیده و زرده تخم مرغ را که در دو ظرف جداگانه داشتید، با هم مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودری را که الک نموده بودید، به آنها اضافه کنید. این کار را طی چند مرحله انجام دهید و حین اضافه کردن آرد مواد را به صورت دورانی با لیسک هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک حلوای هویج خوشمزه می توانید روی لینک مقالهکلیک کنید.

کیک شربتی (کیک باقلوا)

کیک شربتی یا همان کیک باقلوا شربتی یکی از انواع کیک سنتی ایرانی است که طعم فوق العاده لذیذ و خوشمزه ای دارد. در طرز تهیه کیک شربتی یا کیک باقلوا معمولاً از ماست به جای شیر استفاده می شود. برای تهیه انواع کیک های شربتی می توانید از فر یا ماهیتابه بهره ببرید و به جای خرید کیک از قنادی خودتان دست به کار شوید و این کیک بازاری خوشمزه را در منزل درست کنید.

برای طرز تهیه این کیک متفاوت و مجذوب نماینده، ابتدا روغن (جامد یا مایع فرقی ندارد) و شکر را در میکسر یا غذاساز بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس یکی یکی تخم مرغ ها را به این ترکیب اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید تا تبدیل به یک مایه یکدست شود، چون این هم زدن و یکدستی روی کیفیت کیک تاثیر زیادی می گذارد.

هل پودر شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. در کیک باقلوا بدون ماست جایگزین ماست، شیر است. بنابراین در طرز تهیه کیک شربتی بدون ماست، شیر را اضافه کنید و باز هم خوب هم بزنید تا مایه یکدست و لطیف شود.

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و این ترکیب را 3 بار الک کنید و سپس به مایه تخم مرغی که درست نموده بودید، اضافه کنید. در این مرحله نباید زیاد مایه کیک را هم بزنید چون در نهایت بافت کیک خشک می شود. با این همه باید مایه کیک به گونه ای باشد که گوله آرد در آن باقی نماند.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کیک شربتی خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کیک اسفناج

دستور پخت کیک با اسفناج شاید در نگاه اول بسیار عجیب به نظر برسد اما بد نیست بدانید کیک اسفناج یکی از مشهورترین و خوشمزه ترین انواع کیک ساده و مقوی در سرتاسر جهانست. به خاطر استفاده از وانیل و سایر طعم دهنده ها مزه اسفناج به هیچ وجه در این کیک خوشمزه خانگی و اسفنجی حس نمی شود و فقط رنگ سبز خوشرنگ و چشم نواز و خواص اسفناج حسابی توی چشم است.

برای دستور پخت کیک اسفناج خوشمزه خانگی با بافت خیس و لطیف، ابتدا باید پوره اسفناج را درست کنید. برای این کار فقط برگ های اسفناج را بدون ساقه با نیمی از شیر بخارپز کنید و در میکسر یا غذاساز کاملا پوره و یکدست کنید. سپس تخم مرغ های هم دما با محیط را در یک ظرف بشکنید و خوب هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را هم با هم مخلوط و سه بار الک کنید.

به تخم مرغ های همزده، شکر را اضافه کنید و خوب با همزن بزنید تا شکر کاملا حل شده و مایه کشدار شود. حالا بقیه شیر و روغن را اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید. سپس اسفناج پوره شده را هم اضافه کنید. مخلوط آرد و بیکینگ پودر را هم کم کم اضافه کنید و با لیسک در جهت عقربه های ساعت و دورانی به آرامی هم بزنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک اسفناج سبز و خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

پاوند کیک یا پاند کیک پنیر انگلیسی

پوند کیک، پاند کیک یا پاوند کیک (pound cake) یکی از قدیمی ترین کیک های کشور انگلستان است. طرز تهیه پاند کیک اصلی هم به سال 1700 میلادی برمی شود و در آن تنها از تخم مرغ، آرد، شکر و کره استفاده می شده است که به مرور دستور پخت این کیک با سه قلم، دستخوش تحول و کامل تر شده است.

برای درست کردن این کیک خارجی، در یک ظرف جداگانه، آرد را به همراه نمک و بیکینگ پودر، 3 مرتبه الک کنید تا خالص و تمیز شود. در ظرف دیگر، پنیر خامه ای یا ماسکارپونه را با همزن بزنید تا بافت نرم و رنگ کرمی پیدا کند.

شکر را به پنیر اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه با همزن بزنید. بعد از این مدت، باید حجم پنیرتان، دو برابر شود. تخم مرغ ها را تک تک به مواد اضافه کنید. هر بار مواد را با همزن به مدت 2 دقیقه بزنید. سپس عصاره وانیل و اسانس لیمو، بادام یا هلو را اضافه کنید.

موادی را که الک نموده بودید، در 3 مرحله به مواد کیک اضافه کنید و هر بار با همزن بزنید. مخلوط به دست آمده را در قالب بریزید و به مدت 1 ساعت در طبقه وسط فر قرار دهید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه پوند کیک خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع کیک مناسبتی

کیک های مناسبتی همان طور که از نام آنها معین است، برای مناسبت های مختلف مثل روز مادر، روز پدر و … درست می شوند. قرار نیست برای نشان دادن عشق تان حتما کیک را از قنادی خریداری کنید. درست کردن کیک های مناسبتی می تواند خودش به عنوان یک هدیه خاص به حساب بیاید.

کیک روز مادر

کیک روز مادر یکی از مجذوب نماینده ترین و دوست داشتنی ترین هدیه هایی است که می توانید در روز مادر تهیه کنید و این روز خاص را در کنار هم جشن بگیرید. درست کردن کیک روز مادر خانگی کار ساده ای است، اما مهم ترین موضوعی که باید برای تهیه این کیک خوشمزه در نظر داشته باشید، تزیین کیک روز مادر است.

کیک روز مادر با ترکیبی از خامه، موز و گردو طعم فوق العاده ای دارد و درست کردن آن نیز بسیار ساده است. برای تهیه کیک روز مادر باید تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل در ظرف بریزید و با همزن مواد را میکس کنید. این کار را برای 5 دقیقه با دور تند همزن ادامه دهید تا ترکیب تخم مرغ و شکر سفید رنگ و سبک شود.

شیر و روغن را به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید و سپس دوباره مواد را برای حدود 5 ثانیه با همزن هم بزنید تا مواد کاملاً با هم ترکیب شوند. حالا باید باید آرد و بیکینگ پودر را الک کنید و به آرامی به سایر مواد کیک اضافه نمایید.

سپس با یاری لیسک مواد کیک را به صورت دورانی هم بزند تا مایه کیک آماده شود. برای این که گلوله های آرد داخل مایه کیک باز شوند، می توانید چند ثانیه مایه کیک را با همزن برقی ترکیب کنید.

برای مطالعه آموزش صفر تا صد مراحل روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کیک روز پدر

درست کردن کیک روز پدر در کنار تهیه یک هدیه مجذوب نماینده، می تواند برترین ایده برای شادمان کردن پدر خانواده باشد. معمولاً در طرز تهیه کیک روز پدر باید در کنار مزه کیک به تزیین و ظاهر کیک نیز توجه داشته باشید و کیکتان را طوری درست کنید که دقیقاً مخصوص روز مرد باشد.

برای تزیین کیک روز پدر می توانید کیک را به صورت سبیل تهیه کنید و یا آن را با استفاده از فوندانت یا خامه به شکل کت تزیین کنید. درست کردن مجسمه های مجذوب نماینده برای روی کیک و چاپ عکس خانوادگی تان نیز ایده مجذوب نمایندهی برای هدیه روز پدر است.

بعلاوه برای تزیین کیک روز پدر به صورت کت باید یک کیک مربعی شکل آماده کنید. سپس از خمیر فوندانت سفید برای قسمت بلوز و با استفاده از فوندانت قهوه ای کت را آماده کنید. می توانید به جای خمیر فوندانت برای تزیین کیک به شکل کت از خامه سفید و خامه کاکائویی نیز بهره ببرید.

یکی از مجذوب نماینده ترین شکل های کیک روز پدر این است که آن را به شکل سبیل درست کنید. درست کردن این کیک بسیار راحت است و تنها به کمی دقت و حوصله نیاز دارد. در اولین مرحله از درست کردن این کیک برای روز پدر باید تخم مرغ ها را بشکنید و کمی با همزن هم بزنید تا زرده و سفیده کاملاً با هم ترکیب شوند. سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و حدود 15 دقیقه مواد را با همزن بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

بعد از این که ترکیب تخم مرغ، شکر و وانیل کاملاً یکدست شد، حالا باید آرد را الک کنید و به آرامی به سایر مواد اضافه کنید. در این مرحله باید مواد را با لیسک و به صورت دورانی ترکیب کنید تا آرد کاملاً در تخم مرغ ها حل شود.

در مرحله بعد شیر را در ماکروویو قرار دهید تا برای 20 ثانیه ولرم شود. سپس آن را با روغن و بیکینگ پودر ترکیب کنید و به سایر مواد اضافه کنید. در این مرحله نیز باید مواد کیک را به آرامی و به یاری لیسک با هم ترکیب کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک روز پدر به شکل های مختلف و ایده های مختلف تزیین آن روی لینک مقاله کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع کیک خانگی و قنادی

انواع کیک خانگی چی درست کنم؟

برای تهیه انواع کیک ساده خانگی، می توانید از لیست بالا یاری بگیرید و انواع کیک ردولوت، انواع کیک خیس، کیک مربایی، انواع کیک های عصرانه و … را درست کنید.

انواع کیک مجلسی شیک به روش قنادی چی درست کنم؟

برای درست کردن کیک لاکچری و مجلسی به روش قنادی، می توانید انواع کیک مناسبتی، کیک های ولنتاین، انواع کیک خامه ای، چیز کیک های بین المللی و … را انتخاب کنید.

کیک های میوه ای چی درست کنم؟

کیک پرتقال، تیرامیسوی انار، کرامبل خرما، کیک لبو، کیک سیب و دارچین، کیک هویج و … از انواع کیک های خوشمزه تهیه شده با میوه و سبزیجات مختلف هستند.

برترین مواد برای تزین انواع کیک چیست؟

برای تزیین انواع کیک می توان از خامه کیک، شکلات و انواع میوه بهره ببرید.

محصولات مرتبط

پسته نمکی 67 گرمی سنجابک

96,900 تومان 98,000 تومان 1% تخفیف

خرمای مضافتی 480 گرمی فامیلا

74,900 تومان 92,500 تومان 19% تخفیف

پودر کیک وانیل کاکائو 500 گرمی رشد

82,100 تومان 83,000 تومان 1% تخفیف

جوش شیرین پت صادراتی 200 گرم گلها

34,900 تومان 39,900 تومان 13% تخفیف

وانیل خرس نشان اصل 3 گرمی گلها

42,900 تومان 45,800 تومان 6% تخفیف

پودر کیک وانیلی 500 گرمی زر

50,900 تومان 54,600 تومان 7% تخفیف

ادویه مخصوص مرغ و ماهی 80 گرمی سانتین

49,500 تومان 49,900 تومان 1% تخفیف

پودر دارچین پت 80 گرمی فامیلا

58,900 تومان 59,900 تومان 2% تخفیف

زعفران چهار گرمی نوین زعفران

498,900 تومان 755,000 تومان 34% تخفیف

هل 10 گرمی سانتین

35,300 تومان 39,900 تومان 12% تخفیف

آرد سفید 500 گرمی تک

24,500 تومان 24,900 تومان 2% تخفیف

آرد نخودچی جعبه 200 گرمی گلها

56,900 تومان 57,400 تومان 1% تخفیف

آرد سفید گندم 900 گرمی زر

33,900 تومان 34,300 تومان 1% تخفیف

روغن نیمه جامد5کیلویی پت رعنا

272,900 تومان 303,700 تومان 10% تخفیف

روغن مخصوص سرخ کردنی بدون پالم 810 گرمی فامیلا

51,900 تومان 55,000 تومان 6% تخفیف

شکر بسته بندی 3 کیلویی شووکام

145,550 تومان 147,000 تومان 1% تخفیف

شکر 1 کیلویی برلیان

48,900 تومان 49,500 تومان 1% تخفیف

پنیر بف 400 گرمی رامک

67,900 تومان 69,000 تومان 2% تخفیف

خامه عسلی 100 گرمی رامک

17,900 تومان 18,200 تومان 2% تخفیف

کره 100 گرمی رامک

30,800 تومان 33,900 تومان 9% تخفیف

ماست محلی 900 گرمی رامک

67,900 تومان 69,000 تومان 2% تخفیف

تخم مرغ 6 عددی پارسیرنگ

27,480 تومان

تخم مرغ وکیوم 15 عددی تلاونگ

68,700 تومان

کافی میکس سه در یک 20 عددی کلاسنو

175,900 تومان 198,000 تومان 11% تخفیف

شکلات داغ 20 عددی مادلین

189,900 تومان 205,000 تومان 7% تخفیف

کیک شکلاتی با عطر و طعم وانیل یک کیک نرم و خوشمزه است که هم با آب و هم با ماست یا شیر درست می شود و برای مواد میانی آن از انواع مغزیجات مثل گردو هم می توانید بهره ببرید.

طرز تهیه کیک وانیلی ساده و شکلاتی در تمام جهان مرسوم و محبوب است. این کیک وانیلی شکلاتی نرم و خوشمزه هم با آب و هم با ماست به جای شیر و هم با شیر درست می شود.

برای درست کردن کیک وانیلی شکلاتی نرم و خوشمزه، ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کره، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا رنگ این ترکیب سفید شود.

وقتی مخلوط کره، شکر و وانیل رنگش سفید شد و کاملا پف کرد، یکی یکی تخم مرغ ها را در آن بشکنید و خوب هم بزنید. برای اینکه یک کیک وانیلی نرم و خوشمزه داشته باشید در این مرحله حسابی باید این ترکیب را هم بزنید تا لطیف و یکدست شود.

در ادامه، آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط نموده و الک کنید. حالا 1/3 از این ترکیب را کم کم در مایه تخم مرغی بریزید و مرتب و به آرامی هم بزنید. نصف لیوان شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کیک وانیلی شکلاتی و مشاهده فیلم آموزش کیک وانیلی شکلاتی، می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1749

به "انواع کیک ، 100 طرز تهیه کیک ساده و کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کیک ، 100 طرز تهیه کیک ساده و کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید