15 بازی موبایل مسابقه ای برتر برای اندروید و iOS

به گزارش درگ فایل، در این مطلب به معرفی 15 بازی موبایل مسابقه ای برای سیستم عامل های اندروید و iOS می پردازیم که با گرافیک بالا و گیم پلی مجذوب نماینده می توانند شما را مجذوب خود نمایند.

15 بازی موبایل مسابقه ای برتر برای اندروید و iOS

بازی های مسابقه ای در بین ژانرهای مختلف بازی، از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین عناوین هستند و گیمرها هم علاقه زیادی به این سبک ها دارند. این فقط محدود به گوشی های موبایل نیست بلکه در تمام پلتفرم ها، این سبک بازی ها بسیار پرطرفدارند. اما در موبایل چون کنترل کردن ماشین ها به لطف صفحات لمسی و ژیروسکوپ ساده تر است، کاربران بیشتری به تجربه عناوینی در این سبک روی می آورند.

جالب است بدانید در میان تمام بازی ها در سبک های مختلف، عناوین مسابقه ای جزو اولین بازی هایی بودند که از سنسور شتاب سنج گوشی استفاده می کردند تا بتوانند خودرو را کنترل نمایند. البته روش های دیگری هم برای کنترل ماشین وجود دارد اما چرخاندن گوشی معمولا یکی از محبوب ترین روش ها برای انجام این کار است. در هر صورت، بگذارید بدون شرح اضافه بپردازیم به معرفی 15 بازی موبایل مسابقه ای برتر که می توانید در موبایل تجربه کنید.

15 بازی موبایل مسابقه ای برتر برای اندروید و iOS

  1. Asphalt 9: Legends
  2. Beach Buggy Racing 2
  3. CSR Racing 2
  4. Dirt Trackin 2
  5. Grand Prix Story
  6. GRID Autosport
  7. Hill Climb Racing 2
  8. Horizon Chase
  9. +KartRider Rush
  10. Mario Kart Tour
  11. Motorsport Manager Mobile 3
  12. Real Drift Car Racing
  13. Real Racing 3
  14. Riptide GP series
  15. Top Speed 2

1. Asphalt 9: Legends

سازنده: Gameloft / ناشر: Gameloft

سال انتشار: 2018 / قیمت: رایگان

اگر از علاقه مندان به بازی های مسابقه ای باشید، با سری بازی های آسفالت قطعا آشنایی دارید. در بین بازی های مسابقه ای اتومبیل رانی، آسفالت ها همواره جز برترین عناوین بوده اند که با گرافیک خارق العاده و مکانیزم عالی، هیجان زیادی را برای کاربران به ارمغان می آوردند. آسفالت 9 هم دقیقا همین راستا پیروزیت آمیز نسخه های دیگر را ادامه داد و با بهره مندی از گرافیک بالا، گیم پلی مثال زدنی و محتوای وسیع نظیر 800 رویداد مختلف، رویدادهای ماهانه و هفتگی، حالت آنلاین PvP و… توانست نظر مثبت گیمرهای موبایل را جلب کند.

بعلاوه در این بازی امکان آزاد کردن 50 ماشین و ارتقای آن ها نیز وجود دارد. اگرچه شاید سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی آن طور که دوست داریم نباشد اما به طور کلی آسفالت 9 یکی از برترین بازی های مسابقه ای آرکید به شمار میرود که می توانید آن را تجربه کنید. بازی هایی نظیر آسفالت 8 و آسفالت اکستریم (نسخه ای از این بازی با ماشین های آف رود) هم در دسته بازی های مسابقه ای فوق العاده هستند که می توانید آن ها را تجربه کنید.

2. Beach Buggy Racing 2

سازنده: Vector Unit / ناشر: Vector Unit

سال انتشار: 2018 / قیمت: رایگان

Beach Buggy Racing 2 شباهت زیادی به بازی هایی نظیر ماریو کارت دارد. این بازی یک عنوان در سبک مسابقه ای است که در آن امکان انجام کارهای زیادی را با توانایی های خاص خواهید داشت. بازیکنان در این بازی در زمین های مختلف واقع در منطقه ها گوناگون با یکدیگر به مسابقه می پردازند که در هر شرایط هم موانع خاصی برای پشت سر گذاشتن وجود دارد. این بازی از 45 آیتم برای افزایش توانایی، 40 کارت برای جمع آوری، حالت آنلاین PvP، شخصی سازی های گوناگون و چند حالت مختلف مسابقه بهره می برد تا بدین ترتیب کاربر اصلا احساس خستگی و یکنواختی نکند.

تنها انتقادی که می توان به این بازی وارد کرد، عدم امکان انجام بازی به صورت آفلاین و عدم ذخیره سازی دستاوردها در سرویس بازی های گوگل است. البته سازنده این بازی Vector Unit است که بازی بسیار خوب Riptide GP را نیز قبلا توسعه داده بود.

3. CSR Racing 2

سازنده: Zynga / ناشر: NaturalMotion

سال انتشار: 2016 / قیمت: رایگان

سری بازی های CSR Racing جزو معروف ترین و محبوب ترین بازی ها در سبک مسابقه ای هستند که کاربران و علاقه مندان به این نوع بازی ها قطعا باید آن را بشناسند. در این فهرست، نسخه دوم این سری را به شما معرفی می کنیم که یک بازی مسابقه ای در سبک درگ و دریفت است. در این بازی کاربر ماشین های مورد نظر را خریداری می نماید، آن ها را ارتقاء می دهد و سپس به انجام مسابقه می پردازد.

از جمله حالت های این بازی می توان به کمپین و تعداد زیادی بازی مختلف و متنوع اشاره نمود. بعلاوه امکان انجام بازی به صورت آنلاین و با افراد واقعی هم وجود دارد. گرافیک این بازی فوق العاده است و اصلا باعث دلزدگی نمی گردد. این بازی رایگان است اما برای برخورداری از یک سری قابلیت های ویژه در آن باید هزینه کنید.

4. Dirt Trackin 2

سازنده: Bennett Racing Simulations ،LLC ،Flying Squirrel Games / ناشر: Bennett Racing Simulations ،LLC ،Flying Squirrel Games

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

Dirt Trackin 2 یکی از بازی های خوب مسابقه ای برای افرادی است که به آفرود علاقه مند هستند. در این بازی می توانید خودروهایی در پنج کلاس مختلف، حالت کریر، ماشین های قابل شخصی سازی و بعلاوه روش های متنوعی برای کنترل خودروها ببینید. بعلاوه مکانیزم گیم پلی بازی فراتر از انتظار است که در کنار سطوح دشواری مختلفی هم که برای بازی در نظر گرفته شده، باعث شده که Dirt Trackin 2 بازی اعتیادآوری باشد.

گرافیک بازی در مقایسه با عناوین بی نظیری که در این سبک وجود دارند شاید اندکی ضعیف تر باشد اما به نسبت نسخه های قبلی واقعا پیشرفت محسوسی داشته است. هر چند مقدار شخصی سازی و محتوای غنی که این بازی دارد قطعا ضعف های دیگر بخش ها را جبران می نماید. این بازی متأسفانه رایگان نیست و اگر همین حالا اقدام کنید باید 4 دلار برای تهیه آن بپردازید.

5. Grand Prix Story

سازنده: Kairosoft / ناشر: Kairosoft

سال انتشار: 2019 / قیمت: 5 دلار

Grand Prix Story یکی از بازی های مجذوب کنندهی است که به وسیله Kairosoft پیشرفته که در طراحی بازی هایی عجیب و غریب اما شگفت انگیز، ساده و بسیار شبیه به واقعیت با مکانیزم فوق العاده تبحر دارد. در این بازی شما رهبری تیم خود را بر عهده خواهید داشت و در نتیجه وظیفه آموزش رانندگان تازه کار به عهده شما سپرده می گردد. بعلاوه راضی نگه داشتن اسپانسرها و برنده شدن مسابقات هم کاری است که شما باید به عنوان یک رهبر انجام دهید.

این بازی برای کسانی که به بازی های مسابقه ای علاقه دارند و در عین حال دوست دارند رهبری یک تیم اتومبیل رانی را هم تجربه نمایند بسیار عالی است. البته چون در این بازی بیشتر باید رهبری کنید تا مسابقه دادن، ممکن است به مذاق برخی ها خوش نیاید. اما با این حال Grand Prix Story بازی بدی نیست و تجربه ای متفاوت و سرگرم نماینده را برایتان به ارمغان می آورد.

6. GRID Autosport

سازنده: Feral Interactive ،Codemasters ،Codemasters Racing / ناشر: Feral Interactive ،Codemasters

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان / 10 دلار

GRID Autosport یک بازی موبایل مسابقه ای فوق العاده مجذوب کننده برای اندروید و iOS است که باید آن را نسخه پورت شده GRID اصلی در کنسول ها بدانیم. از جمله ویژگی های این بازی می توان به 100 ماشین مختلف و حدودا 100 مسابقه گوناگون اشاره نمود. تمرکز سازندگان بازی بیشتر روی حالت تک نفره بوده و از همان لحظه اول ورود به بازی هم متوجه این موضوع خواهید شد. امکان تغییر سطح دشواری بازی برای مجذوب کننده تر شدن آن هم وجود دارد که در کنار سبک های مختلف مسابقه و بعلاوه پشتیبانی از کنترلرهای خارجی همگی باعث شده اند که GRID Autosport یکی از برترین بازی های مسابقه ای موبایل باشد.

آنچه که شاید شما را در انتخاب این بازی مردد کند، قیمت آن باشد که حدودا 10 دلار است. اما باید بدانید با پرداخت این مبلغ، نسخه مخصوص کامپیوتر آن را هم با تمام DLCهای موجود دریافت خواهید کرد. بنابراین 10 دلار شاید کم هم به نظر برسد. البته اگر تمایل داشته باشید، امکان تجربه دموی بازی هم وجود دارد.

7. Hill Climb Racing 2

سازنده: Fingersoft / ناشر: Fingersoft

سال انتشار: 2016 / قیمت: 5 دلار

Hill Climb Racing 2 یکی از بازی های مشهور موبایل و بسیار اعتیادآور است. مکانیزم بازی ساده، گرافیک آن رنگارنگ و مجذوب کننده و کنترل های آن هم در ساده ترین حالت ممکن طراحی شده. تنها کاری که باید بکنید این است که در یک راستا تپه مانند، با رقبای خود مسابقه دهید. وقتی بازی را برای اولین بار تجربه کنید متوجه خواهید شد که کنترل آن بسیار آسان تر از چیزی است که تصور می کردید.

این بازی از حالت کمپین، حالت آنلاین چندنفره، فعالیت های روزانه و چالش های گوناگون بهره می برد و با گوشی های قدیمی هم سازگاری خوبی دارد. این بازی رایگان است اما برای بهره مندی از یک سری امکانات، باید پرداخت درون برنامه ای انجام بدهید که البته تأثیر زیادی در تجربه شما از بازی ندارد. این بازی بعلاوه به صورت آفلاین هم قابل انجام است تا تجربه بازی محدود به اینترنت نباشد.

8. Horizon Chase

سازنده: Aquiris Game Studio / ناشر: Aquiris Game Studio

سال انتشار: 2015 / قیمت: رایگان / 2 دلار

Horizon Chase یکی از برترین بازی های مسابقه ای است که در سال 2015 عرضه شد. گرافیک این بازی الهام گرفته از سبک رترو و کنسول های قدیمی است که حس خوبی به کاربر القا می نماید. در این بازی کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت که باید آن ها را در زمین های مختلف و با ماشین های بسیار متنوعی که امکان باز کردن آن ها فراهم است انجام دهید. چیزی که Horizon Chase را به یک بازی واقعا منحصر بفرد تبدیل می نماید، پشتیبانی آن از سرویس هایی نظیر اندروید TV، انویدیا شیلد TV و بسیاری از کنترلرهای خارجی است تا کاربر در بتواند تجربه لذت بخش تری از انجام آن داشته باشد.

در این بازی کاربر امکان انجام بازی به صورت آنلاین چندنفره را هم خواهد داشت اما متأسفانه فقط می توانید در تعداد محدودی از زمین ها به صورت رایگان آن را تجربه کنید. برای بهره مندی از تمام محتویات بازی باید 3 دلار بپردازید که خوشبختانه مبلغ بالایی به شمار نمی آید. گفتنی است توسعه دهندگان Horizon Chase در کوشش هستند محتویات بیشتری را به آن اضافه نمایند بنابراین فرصت را از دست ندهید و یکی از برترین عناوینی را که می توانید در سبک مسابقه ای تجربه کنید، همین حالا دانلود کنید.

9. +KartRider Rush

سازنده: Nexon / ناشر: Nexon

سال انتشار: 2020 / قیمت: رایگان

+KartRider Rush یک بازی موبایل مسابقه ای برای اندروید و iOS در سبک آرکید است. این بازی حالت های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به حالت سرعتی، حالت آرکید، حالت رتبه بندی، مسابقات زمان دار و حالت داستانی اشاره نمود. امکان دریافت آیتم های افزایش توانایی در طول بازی، مکانیزم فوق العاده جالب و هیجان انگیز (هرچند گاها غیرواقعی) و وجود شخصی سازی های فراوان که می توانید متناسب با سلیقه خود، هر یک از آن ها را بکار بگیرید از جمله خصوصیات بسیار خوب این بازی هستند.

گفتنی است این بازی کاملا رایگان بوده و امکان تجربه آن به صورت آفلاین وجود ندارد. بعلاوه یک سری کاراکترها در دسترس نیستند و باید برای در اختیار گرفتن آن ها پول بپردازید ولی در کل می توان گفت که با بازی مجذوب کننده و هیجان انگیزی روبرو هستید.

10. Mario Kart Tour

سازنده: DeNA / ناشر: Nintendo

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

در تمجید از بازی Mario Kart Tour همین بس که از زمان عرضه تا به امروز این بازی توانسته لقب پیروز ترین و محبوب ترین بازی موبایل مسابقه ای اندروید و iOS را از آن خود کند. در واقع باید بگوییم قبل از اینکه Call of Duty: Mobile عرضه گردد، Mario Kart Tour پیروز ترین بازی تاریخ موبایل بود که این عنوان را در سال های اخیر به کال آو دیوتی واگذار نموده است. اما این چیزی از ارزش های بالای این بازی کم نمی نماید و هنوز هم برای خیلی ها، Mario Kart Tour بی نظیر است.

نسبت به نسخه کنسولی، نسخه موبایل بازی محتوای کمتری دارد اما به مقدار ای غنی هست که بتواند شما را برای مدت ها سرگرم نگه دارد. حالت های مختلفی وجود دارد که که از جمله این موارد می توان به حالت چندنفره اشاره نمود که اواسط سال 2020 به بازی اضافه شد. اگرچه این بازی رایگان است اما برای بهره مندی از یک سری موارد احتیاج به خرید درون برنامه ای خواهید داشت.

11. Motorsport Manager Mobile 3

سازنده: Playsport Games / ناشر: Playsport Games

سال انتشار: 2018 / قیمت: 7.5 دلار

Motorsport Manager Mobile 3 یکی از برترین عناوین در سبک بازی های مسابقه ای موبایل برای اندروید و iOS به شمار می آید که از لحاظ فنی، باید آن را یک بازی شبیه ساز به حساب بیاوریم چرا که یک سری مکانیک های مسابقه ای واقعی و مجذوب کننده در آن وجود دارد. در این بازی در ابتدا به عنوان عضوی از یک تیم اتومبیل رانی کار خود را شروع می کنید اما به مرور می توانید کارمندان زیادی را استخدام کنید، کسب و کار خود را ارتقا داده و توسعه دهید، ماشین های خود را ارتقا دهید و در بازی ها و رویدادهای مختلف پیروز شوید.

این بازی به طرز شگفت انگیزی کامل و مجذوب کننده است و باید در طول آن با هدف و استراتژی برای برنده شدن در مسابقات کوشش کنید. البته نکته منفی شاید گرافیک ضعیف تر آن نسبت به سایر عناوین این فهرست باشد اما با این حال به عنوان یک بازی مسابقه ای، در میان برترین ها واقع شده است. متاسفانه قیمت این بازی نسبت به ارزشی که دارد بالاست (7.50 دلار)، به علاوه اینکه خرید درون برنامه ای هم دارد اما اگر بتوانید آن را در تخفیف بخرید مطمئنا سود خواهید کرد و تجربه خوبی از بازی خواهید داشت.

12. Real Drift Car Racing

سازنده: Real Games srls / ناشر: Real Games srls

سال انتشار: 2018 / قیمت: رایگان / 1 دلار

Real Drift Car Racing یک بازی موبایل مسابقه ای است که بیشتر تمرکز سازندگان آن روی دریفت بوده است. بنابراین در طول این بازی باید بیشتر مواقع در گوشه ها حرکت نموده و دریفت بکشید تا بتوانید رقبای خود را از میان بردارید. این بازی سطح دشواری گوناگونی را متناسب با توانایی شما روبروی تان قرار می دهد بنابراین برای اینکه بازی مجذوب کننده تر گردد باید توانایی های خود را نشان دهید. از جمله ویژگی های این بازی می توان به ماشین های متنوع، حالت کمپین، زمین های مختلف و امکان ارتقای ماشین اشاره نمود.

برخلاف بسیاری از بازی های دیگر، این بازی در دو نسخه رایگان و پولی با خرید درون برنامه ای در دسترس واقع شده است که البته خرید درون برنامه ای برای نسخه پولی آن است. اما با پرداخت این مبلغ بسیار کم (1 دلار) دیگر تبلیغاتی برایتان نمایش داده نخواهد شد و یک سری قابلیت ها و محتویات اضافی هم دریافت خواهید کرد.

13. Real Racing 3

سازنده: Firemonkeys Studios / ناشر: EA Originals

سال انتشار: 2013 / قیمت: رایگان

Real Racing 3 در بین بازی های موبایل مسابقه ای برای اندروید و iOS در دسته عناوین نسبتا واقع گرایانه قرار می گیرد که البته از نام آن هم می توانید متوجه این موضوع شوید. این بازی در میان کاربران هم فوق العاده محبوب و پرطرفدار است چرا که از محتوای غنی شامل بیش از 100 ماشین از تولیدنمایندگان مختلف، حالت های مختلف بازی از جمله چندنفره آنلاین و بسیاری موارد خوب و مجذوب کننده دیگر بهره می برد.

یکی از برترین قابلیت های این بازی هم این است که تمام زمین های مسابقه آن نسخه دیجیتالی زمین های واقعی هستند تا Real Racing 3 یک عنوان کاملا شبیه سازی شده باشد. به صورت کلی در این بازی بیش از 2000 رویداد مختلف وجود دارد که قوانین و نوع مسابقه در هر یک از آن ها با دیگری فرق دارد. البته این بازی اندکی قدیمی است و شاید بخواهید عناوین جدیدتری را به جای آن تجربه کنید و ما هم از این بابت به شما حق می دهیم. اما شک نداشته باشید که از انتخاب این بازی پشیمان نخواهید شد.

14. Riptide GP series

سازنده: Vector Unit / ناشر: Vector Unit

سال انتشار: 2016 / قیمت: 3 دلار

سری بازی های The Riptide GP در بین بازی های موبایل مسابقات هیدرو جت، یکی از برترین ها به شمار میرود که نسخه اول آن با نام Riptide GP: Renegade عرضه شد. در این بازی کاربران سوار بر یک هیدرو جت شده و با رقبا مسابقه می دهند و در این راستا هم موانعی نظیر آبشارهای خطرناک و مرگ بار، پلیس ها و… را روبروی خود خواهند دید که باید با مهارت بالا آن ها را پشت سر بگذارند.

از آن جایی که در این بازی به صورت غیرقانونی مسابقه می دهید، موانعی که سر راهتان قرار می گیرد و فعالیت هایی هم که باید انجام دهید بسیار هیجان انگیز و خاص می شوند و بدین ترتیب تجربه Riptide GP: Renegade برای تان فوق العاده مجذوب کننده خواهد بود. در بین بازی های این سری، Beach Buggy Blitz و Riptide GP 2 هم واقعا عالی هستند که نشان از توانایی بالای استودیوی سازنده یعنی Vector Unit دارد.

15. Top Speed 2

سازنده: T-Bull / ناشر: T-Bull

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

می رسیم به آخرین عنوان در فهرست 15 بازی موبایل مسابقه ای برتر اندروید و iOS؛ یک بازی بسیار مجذوب کننده که به عنوان جانشین Top Speed عرضه شد که توانست بیش از 10 میلیون مخاطب را به خود جذب کند. البته این بازی همانطور که از نامش پیداست، نسخه دوم Top Speed به شمار میرود که آن هم فوق العاده است. از بیش از 70 ماشین قابل آزادسازی گرفته تا سیستم ارتقای ماشین بسیار دقیق و پر از جزئیات، حالت های مختلف چه در حالت آنلاین چه در حالت آفلاین، لیدربرد، امکانات شخصی سازی فراوان و بسیاری موارد دیگر، همه و همه در کنار هم Top Speed 2 را به یکی از مجذوب کننده ترین و برترین بازی های این فهرست تبدیل نموده است.

گرافیک بازی هم بسیار عالی است و در آن به جزئیات زیادی توجه شده که برای عاشقان ماشین و بازی های مسابقه ای مجذوب کننده خواهد بود. مکانیزم گیم پلی بازی خوب است اما چون اوایل سختی خاصی ندارد، شاید کمی حوصله تان را سر ببرد ولی قطعا در ادامه سطح دشواری افزایش پیدا می نماید. استودیوی سازنده یعنی T-Bull بازی های مسابقه ای زیادی دارد که می توانید آن ها را تجربه کنید اما در میان آن ها، Top Speed 2 بیشتر توجه ما را به خود جلب نموده است.

در سرانجام از شما دعوت می کنیم اگر بازی موبایل مسابقه ای خوبی را برای اندروید و iOS می شناسید که در این فهرست به آن اشاره نشده، حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1431

به "15 بازی موبایل مسابقه ای برتر برای اندروید و iOS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 بازی موبایل مسابقه ای برتر برای اندروید و iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید