برترین زمان سفر به کیپ تاون ، راهنمای سفر بر حسب ماه های سال

به گزارش درگ فایل، کیپ تاون یک شهر باورنکردنی برای بازدید در تمام طول سال است، به لطف آب و هوای معتدلی که دارد. اگرچه فصل اوج توریستی معمولاً در تابستان است، اما دلیلی وجود ندارد که از فصل های زمستانی از کیپ تاون تماشا نکنید. و حتی اواسط زمستان زمان منحصر به فردی برای بازدید است، به خصوص اگر بودجه کمی دارید. اگر قصد سفر به کیپ تاون را دارید، باید بدانید که برترین زمان سفر چه موقعی است؟

برترین زمان سفر به کیپ تاون ، راهنمای سفر بر حسب ماه های سال

ژانویه

ژانویه، ماه اوج جهانگردی در کیپ تاون است. هوا گرم است و معمولاً امواج گرمایی چندین روز متوالی با دمای بالای 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) وجود دارد. اگرچه بسیاری از مردم محلی به خارج از شهر می فرایند، جهانگردان به کیپ تاون می آیند و سواحل، جاذبه های جهانگردی، بارها و رستوران ها را پر می نمایند. بیشتر آنها اینجا هستند تا از تابستان گرم و آسمان آبی عالی شهر استفاده کامل نمایند.

اگرچه جهانگردان بسیاری از جمعیت و شلوغی، قیمت های بالا و صف های طولانی تر، به دلیل مسابقه سنتی کریکت در سال نو در محله نیولندز و جشن سال نوی دوم ابراز تاسف می نمایند، اما انرژی قابل لمسی در خیابان ها و سواحل در سراسر ژانویه موج می زند.

بارندگی: شش روز

دما: 26 درجه سانتی گراد (79 درجه فارنهایت)

فوریه

ماه فوریه در کیپ تاون هنوز پر شور است، گرچه نسبت به دسامبر و ژانویه آرام تر به نظر می رسد. اگرچه بیشتر ساکنان به سر کار بازگشته اند، اما هنوز هم آب و هوای مناسبی برای لذت بردن جهانگردان وجود دارد، معمولاً با صف های کمی کوتاه تر. این ماه، اواسط فصل کریکت است و اغلب یک یا دو بازی در حال برگزاری در استادیوم نیولندز است. همراه با فستیوال عجیب و غریب راگبی در فضای باز که بیشتر بر غذا و نوشیدنی تمرکز دارد تا ورزش واقعی. اما اگر ترجیح می دهید زمانی برای شرکت در جشن ملی آفرقیای جنوبی اختصاص ندهید، فوریه زمان مناسبی برای شرکت در یک پیک نیک در فضای باز یا کنسرت تابستانی در زیر آسمان پر از ستاره است.

بارندگی: پنج روز

دما: 26 درجه سانتی گراد (79 درجه فارنهایت)

مارس

مارس زمان خوبی برای بازدید از کیپ تاون است. بیشتر جهانگردان فصلی از کیپ تاون رفته اند و باد در بیشتر مواقع آغاز به فروکش کردن نموده است، اما به طور کلی هوا هنوز بسیار مطلوب است. بعلاوه مجموعه ای از رویدادهای بزرگ در این زمان در شهر رخ می دهد: تور دوچرخه سواری کیپ تاون و کیپ اپیک، هواداران دوچرخه سواری را همچنان در این شهر نگه می دارد.

در حالی که علاقه مند به این فرهنگ هستید، می توانید از فضای کارناوال کیپ تاون لذت ببرید و شاهد اجراهای زیبا در جشنواره بین المللی جاز کیپ تاون باشید. اگرچه ممکن است بارش های ناگهانی رخ دهد و روزها به طور قابل توجهی کوتاهتر شوند، اما هنوز هم شانس زیادی دارید تا از آب و هوای عالی برای سرگرمی در کوه و ساحل لذت ببرید.

بارندگی: شش روز

دما: 25 درجه سانتی گراد (77 درجه فارنهایت)

آوریل

این ماه برترین موقع برای سفر به کیپ تاون است. آوریل آب و هوای معتدل تری دارد و معمولاً نشان دهنده آغاز اولین بارندگی های فصلی در شهر است. اگر در پی فرار از جمعیت هستید، این ماه زمان خوبی برای سفر است. اگرچه خطر بارندگی زیاد وجود دارد، اما زمان کمتری برای صف ایستادن صرف می کنید.

توجه داشته باشید که عید پاک و تعطیلات عمومی بیشترا در ماه آوریل هستند. این بدان معناست که بعضی از رستوران ها و فروشگاه ها ممکن است برای کل دوره عید پاک یا فقط در تعطیلات رسمی خاص بسته شوند، و جاذبه های خاصی مانند کیپ پوینت و ساحل بولدرز، مملو از جهانگرد های محلی از شهرهای دیگر می گردد. با این حال، توصیه ما به شما این است که از سفر به کیپ تاون در عید پاک خودداری کنید.

بارندگی: نه روز

دما: 22 درجه سانتیگراد (72 درجه فارنهایت)

می

در ماه می بارندگی آغاز می گردد، به این معنی که ممکن است بیشتر سرگرمیات در فضای باز به این دلیل لغو گردد. اما هنگامی که ابرهای بارانی می فرایند، روزهای زیبا با آسمان آبی، آب و هوای معتدل و اندکی جهانگرد در انتظار شماست. جاذبه های محلی به سختی می توانند جهانگردان را سرگرم نمایند، و با توجه به اینکه برای بسیاری فصل برداشت محصول آغاز می گردد، می توانید در فستیوال های غذا و نوشیدنی چه در کیپ تاون و چه در شهرهای مجاور شرکت کنید. اگر خیلی نگران مسئله آفتاب سوختگی نیستید، این ماه برترین زمان برای سفر شماست.

بارندگی: 12 روز

دما: 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت)

ژوئن

اگر از هواداران نهنگ ها هستید، پس ماه ژوئن برای سفر شما مناسب است. این ماه نهنگ ها کوچ می نمایند، و به احتمال زیاد شانس زیادی دارید تا شما این غول های مهربان را که در خلیجی در نزدیکی خود می چرخند، ببینید.فستیوال غذا و نوشیدنی همچنان به راه است، و با سردتر شدن هوا، می توانید بسیاری از غذاهای ویژه زمستانی را در رستوران ها امتحان کنید. در این ماه بسیاری از رستوران ها مجهز به شومینه های گرم و فضای دنج هستند. اگر قصد دارید برترین غذاهای شهر را امتحان کنید، ژوئن یکی از برترین زمان ها برای بازدید است. اگرچه ژوئن یکی از ماه های سردتر و پر بارش است، اما اجازه ندهید این ماه ، شما را گول بزند. زیرا وقتی برای یکی دوروز که ابرهای بارانی به خود استراحت می دهند، برترین موقع برای کوه نوردی و پیاده روی در ساحل زیبای کیپ تاون است.

بارندگی: 14 روز

دما: 18 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت)

جولای

جولای به طور سنتی یکی از سردترین ماه های کیپ تاون است و میانگین دمای هوا به زیر 20 درجه سانتیگراد می رسد. هنگامی که کاهش دما با باران های فصلی و باد ترکیب می گردد، اوضاع می تواند کمی ناامید نماینده باشد. اما به لطف آب و هوای مدیترانه ای، یک روزخوب در کیپ تاون خیلی دور از انتظار نیست.

اما اگر از جاذبه های داخلی شهر، تماشا نهنگ ها و گذراندن روزهای خنک اما روشن گاه به گاه راضی هستید، این ماه ممکن است شما را شگفت زده کند.

بارندگی: 14 روز

دما: 17 درجه سانتیگراد (63 درجه فارنهایت)

اوت

هوای سرد و مرطوب تا ماه اوت ادامه دارد و معمولاً برای چند روز متوالی باید آسمان را خاکستری رنگ ببینید. شاید سرمای کیپ تاون استخوان سوز نباشد، اما حتما نیازمند یک ژاکت و یک کت بارانی هستید. روزها کوتاهتر هستند و دمای هوا به ندرت به بالای 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) می رسد.

اگرچه این یک ماه آرام برای بازدید از کیپ تاون است، اما در این ماه جذابیت مخصوص به خود را دارد و هنوز هم شانس زیادی برای مشاهده نهنگ ها در نقاط مختلف خط ساحلی دارید. خاتمه ماه آگوست نیز معمولاً آغاز رویش گل های وحشی است، و تنها با یک رانندگی کوتاه در خارج از شهر می توانید شاهد نمایش طبیعی خیره نماینده با آغاز بهار باشید.

بارندگی: 14 روز

دما: 18 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت)

سپتامبر

سپتامبر نیز ماه خوبی برای تماشای نهنگ ها است، و شهر ساحلی هرمانوس مکان خوبی برای مشاهده آنهاست. فستیوال محبوب نهنگ هرمانوس در اواخر این ماه برگزار می گردد، و اگرچه نهنگ ها را در طول فصل می توان مشاهده کرد، اما این یک زمان پر جنب و جوش و جشن برای بازدید از شهر است. اگر می خواهید شب را بمانید، زودتر رزرو کنید، و اگر در طول روز آنجا هستید، برای ترافیک و هرج و مرج خود را آماده کنید.

در شهر واقعی کیپ تاون، متوجه خواهید شد که هوا به آرامی آغاز به گرم شدن می نماید و روزهای بارانی کمتری وجود خواهد داشت.

بارندگی: 12 روز

دما: 19 درجه سانتی گراد (66 درجه فارنهایت)

اکتبر

اکتبر ممکن است برترین فصل برای پیاده روی در کیپ تاون باشد. میانگین دما در طول شب همچنان پایین است، اما برای گشت و گذار در فضای باز بدون آفتاب سوختگی عالی است. باران نیز کاهش می یابد، و یک تغییر آرام در شهر آغاز می گردد زیرا شهر به آرامی برای فصل جهانگردی آماده می گردد.

جشنواره های موسیقی، مانند Rocking the Daisies محبوب، در تقویم ظاهر می شوند، و همراه با مجموعه ای از گزینه های داخلی، تقریبا به ندرت می توان روزی را بدون هیچ رویدادی در اکتبر تجربه کرد.

بارندگی: نه روز

دما: 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت)

نوامبر

با فرا رسیدن ماه نوامبر، شهر تقریباً آماده است تا با قدرت کامل وارد فصل جهانگردی گردد. ساکنان شهر خود را آماده نموده اند و آغاز به رفتن به خیابان ها، سواحل و مسیرهای کوهستانی نموده اند. جشنواره های فضای باز نیز با کنسرت های غروب تابستانی Kirstenbosch و سینمای روباز گالیله توجه جهانگردان را به سوی خود جلب می نمایند.

دمای روز آغاز به بالا رفتن می نماید، بشدت باران کم می گردد، و واضح است که شهر برای تابستانی پرشور آماده می گردد. با این حال، اگر تمرکز شما بر روی آب و هوای گرم و رویدادهای فضای باز اما بدون شلوغی جهانگردان است، اوایل نوامبر ممکن است برترین موقع سفر برای شما باشد.

بارندگی: هفت روز

دما: 23 درجه سانتی گراد (73 درجه فارنهایت)

دسامبر

دسامبر و ژانویه در ترکیب باهم، رویدادی بزرگ و داغ را در کیپ تاون خلق می نمایند. کریسمس خود را معمولاً فقط در مکان های عمومی آفریقای جنوبی به شکل درختان کریسمس در مراکز خرید و مصرف گرایی افراطی نشان می دهد، بنابراین انتظار بازارهای عجیب و غریب یا جشن های رایج در نیمکره شمالی را نداشته باشید. اما اگر در پی مهمانی های شبانه در خارج از شهر، جشن های مجلل در شب سال نو و سواحل شلوغ و پرجنب وجوش هستید، جای درستی را انتخاب کردید.

بارندگی: هفت روز

دما: 25 درجه سانتی گراد (77 درجه فارنهایت)

چه زمانی نباید به کیپ تاون سفر کرد؟

آب و هوای معتدل مدیترانه ای کیپ تاون آن را به مکانی مناسب برای بازدید در طول سال تبدیل نموده است و زمان اشتباهی برای بازدید از شهر وجود ندارد. تصمیم خود را بر اساس آب و هوا، ازدحام جمعیت و هزینه ها بگیرید. اگر در پی آب و هوای گرم و خشک هستید، باید در ایام پر بازدید سال یعنی از ماه نوامبر تا فوریه به کیپ تاون سفر کنید. اما اگر از مواجهه با روزهای کوتاه تر، دمای خنک تر و بارندگی های غیرمنتظره لذت می برید، پس بهتر است در ماه های خلوت تر زمستانی مثلا بین مارس و سپتامبر سفر کنید.

منبع: ژیوار
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1546

به "برترین زمان سفر به کیپ تاون ، راهنمای سفر بر حسب ماه های سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به کیپ تاون ، راهنمای سفر بر حسب ماه های سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید