شروع آموزش های حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز
به گزارش درگ فایل، تهران (پانا) - معاون اداری اقتصادی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت مراسم شروع کلاس های حضوری دانشجویان این دانشگاه به صورت نمادین امروز شنبه (15 آبان) با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.
به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، سیدعلی بدری با اشاره به مسائلی که شیوع بیماری کرونا برای آموزش عالی کشور به وجود آورد، اظهار کرد: این مسائل در حوزه آموزش های مهارتی بیشتر به چشم می خورد، چراکه آموزش مجازی با آموزش مهارتی چندان تطبیقی نداشت.
وی با بیان اینکه به جای تربیت کارمند در پی تربیت کارفرما هستیم، گفت: همه دانشگاه های علمی کاربردی کشور موظفند دانشجویان را به سمت کارآفرین شدن سوق دهند.
معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: طی دو سال گذشته آموزش ها به شکل غیرحضوری انجام شد و اکنون هم به نظر می رسد با انجام واکسیناسیون گسترده این دوره در حال اتمام است.
وی از برگزاری آموزش های حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از 15 آبان اطلاع داد و گفت: مراسم آغاز کلاس های حضوری دانشجویان این دانشگاه بصورت نمادین امروز شنبه (15 آبان) با حضور مسئولین برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی نو دانشگاه جامع علمی کاربردی روینمودهای چندسال اخیر دانشگاه دنبال می گردد، توضیح داد: یکی از این روینمودها، تداوم برنامه کیفی سازی دانشگاه خواهد بود که از سال 1395 آن را با وجود چالش های زیادی که پیش روی این برنامه بود، آغاز کردیم و فعالیت هایی جدی طی این مدت انجام گرفت.
وی ادامه داد: در این مدت در راستای توسعه کیفی دانشگاه جامع علمی کاربردی، برنامه سطح بندی مراکز را انجام دادیم. برنامه ای که از قبل هم شعار آن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود، اما در هیچ دانشگاهی اجرایی نشده بود و برای اولین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی آن را عملیاتی کردیم.
بدری گفت: برنامه سطح بندی مراکز باعث شده تا رقابتی بین مراکز آموزش علمی کاربردی به وجود آید و این انگیزه را در آنها ایجاد نموده که برای بهبود کیفیت خود کوشش نمایند.
معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرای طرح ارزیابی مدرسین را از دیگر برنامه های مهم این دانشگاه طی سال های اخیر خواند و اضافه کرد: سال 1395 حدود 95 هزار مدرس در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند که در راستای افزایش کیفیت آموزش ها یک بازنگری و پایش در آنها انجام دادیم و تعداد قابل توجهی از آنها ریزش کردند.
وی راه اندازی مراکز نوآوری را از دیگر روینمودهای مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی خواند که سال جاری هم مورد توجه قرار گرفته و ادامه داد: با راه اندازی مراکز نوآوری در مراکز آموزش علمی کاربردی بدنبال آن هستیم تا به دانشجویان دارای ایده یاری کنیم تا به سمت عملی شدن ایده، تجاری سازی، کسب و کار و تأسیس شرکت بروند.
بدری ایجاد بستر برای پرورش ایده های دانشجویان را از وظایف مراکز علمی کاربردی دانست و اضافه کرد: در همه استان های کشور راه اندازی مراکز نوآوری در دستور کار قرار گرفته است. شرکت هایی که اکنون به عنوان غول های تجاری بزرگ جهان مطرح شده اند، آغاز کارشان با ایده هایی کوچک بوده، بنابراین از دانشجویان می خواهیم از بیان ایده هایشان هر چند کوچک هم که باشد نترسند، خیال پردازی نمایند و ایده هایشان را بیان نمایند
معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: در گذشته حدود 70 تا 80 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه کارمند بودند، اما اکنون این رقم به حدود 25 درصد کاهش یافته، یعنی تعداد دانش آموزانی که از مدرسه فارغ التحصیل شده و به این دانشگاه می آیند بیشتر شده که این جای امیدواری دارد و می توان آنها را به سمت کارآفرین شدن و ایده پردازی سوق دهیم.
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر روی آموزش های مهارتی در کشور تاکید زیادی می گردد، گفت: طبق برنامه باید 30 درصد از آموزش های کشور به سمت آموزش زیر نظام مهارتی برود که البته این مستلزم این است که از طرف متولیان امر بودجه لازم برای این کار اختصاص پیدا کند.
بدری ادامه داد: طی دو سال گذشته کوشش کردیم و رایزنی هایی داشتیم و حتی به نمایندگان مجلس اعلام کردیم که حدود 200 میلیارد تومان اعتبار می خواهیم که این اتفاق بویژه در منطقه ها محروم بیافتد، اما هنوز تخصیص نداده اند.
منبع: خبرگزاری پانا