شروع برداشت کلزا در لارستان

به گزارش درگ فایل، برداشت کلزا از هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی لارستان شروع شد.

شروع برداشت کلزا در لارستان

به گزارش از ، علی سعیدی نژاد مسئول اداره بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان اظهار کرد: پیش بینی می گردد با افزایش فراوری نسبت به پارسال بیش از 2 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان برداشت گردد.

او اضافه نمود: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا فروردین ماه آغاز شده است و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سعیدی نژاد توضیح داد: کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به اخذ معرفی نامه برای ارائه محصول به مراکز خرید اقدام نمایند، که این امر باعث حذف پای دلالان و سود جویان می گردد.

مسئول اداره بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به خرید تضمینی محصول کلزا با قیمت 4 هزار و 460 تومان بوسیله دولتف اضافه نمود: تحویل نهاده به کشاورزان در سال زراعی آینده منوط به تحویل محصولات (گندم، جو، کلزا) برداشت شده به دولت است.

او با اشاره به مصوبات ستاد برداشت غلات کشور اعلام کرد: نرخ برداشت دانه های روغنی کلزا در سال 99، از 428 هزار تومان تا 523 هزار تومان به ازای هر هکتار بر اساس نوع کمباین متغیر است.

مسئول اداره بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به لزوم ضدعفونی کمباین ها گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان حفظ نباتات کشور و مرکز توسعه مکانیزاسیون مقرر شد چنانچه ضدعفونی کمباین ها در مبدا اجرا شده باشد گواهی صادره از مبدا مورد تایید بوده و احتیاج به ضدعفونی مجدد نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 364

به "شروع برداشت کلزا در لارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت کلزا در لارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید