ابعاد تازه از دستمزد 150 هزار تومانی سرمربی تیم ملی والیبال

به گزارش درگ فایل، نتایج بسیار خوب تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها باعث شد این تیم و بازیکنانش مورد اقبال افکار عمومی قرار بگیرند. پیش از شروع لیگ ملت ها کمتر کسی توقع کسب نتیجه در این رقابت ها را داشت؛ چرا که از یک سو تیم ملی در دور قبلی لیگ ملت ها با وجود همه بازیکنان باتجربه خود عملکرد فاجعه باری داشت و از سوی دیگر این تیم پس از المپیک توکیو تغییرات زیادی را در کادر فنی و بازیکنان خود دید.

ابعاد تازه از دستمزد 150 هزار تومانی سرمربی تیم ملی والیبال

بهروز عطایی که در اولین تجربه خود به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال توانست این تیم را قهرمان آسیا کند در لیگ ملت ها هم عملکرد فوق العاده ای داشت و بر خلاف انتظارات پیروز شد تیم ملی را راهی مرحله نهایی این رقابت ها کند؛ اما در این گیرودار اندازه دستمزد این مربی به یک سوژه داغ رسانه ای تبدیل شد.

مصطفی کارخانه در یکی از برنامه های تلویزیونی در مورد اندازه دستمزد عطایی گفت: تیم ملی با مربی ایرانی هفتم شد و در دوره قبل با مربی خارجی که 20، 30 میلیارد هزینه شد، دوازدهم شدیم. عطایی حقوقش روزی 150 هزار تومان است که از یک کارگر ساده هم کمتر است.

اظهارنظر کارخانه از 2 بُعد قابل آنالیز است. اول اینکه پرداخت این مبلغ به مربیان ایرانی شاغل در تیم های ملی واقعیت دارد. همه مربیان ایرانی که در تیم های ملی مشغول به کار هستند به ازای هر روز حضور در اردو ها و مسابقات 150 هزارتومان دریافت می نمایند؛ اما این مبلغ به عنوان دستمزد به آن ها پرداخت نمی گردد و برای پوشش هزینه های رفت وآمدشان به اردو است.

عطایی و سایر مربیان ایرانی تیم های ملی هیچگونه قرارداد اقتصادی با فدراسیون والیبال ندارند و بر اساس ابلاغیه هایی که برای آن ها صادر می گردد در این تیم ها فعالیت می نمایند. فدراسیون والیبال اعتقاد دارد منبع عایدی این مربیان باید از تیم های باشگاهی شان باشد و حضور آن ها در تیم های ملی به صورت افتخاری است.

هر چند این سیاست فدراسیون والیبال بار ها مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اما تا به امروز اقدامی برای حل آن انجام نشده است. هیچ دلیلی برای اینکه مربیان ایران بر خلاف همتایان خارجی خود با فدراسیون والیبال قرارداد اقتصادی امضا ننمایند وجود ندارد؛ به خصوص اینکه فدراسیون والیبال به لحاظ اقتصادی جزو فدراسیون هایی است که دغدغه چندانی در این خصوص ندارد. ضمن اینکه بستن قرارداد اقتصادی با مربیان ایرانی باعث می گردد این مربیان دیگر در رده باشگاهی فعالیت ننمایند و همه تمرکز خود را روی تیم ملی بگذارند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1527

به "ابعاد تازه از دستمزد 150 هزار تومانی سرمربی تیم ملی والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد تازه از دستمزد 150 هزار تومانی سرمربی تیم ملی والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید