اتصال 99.2 درصد از جمعیت روستایی همدان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش درگ فایل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با بهره برداری از 164 طرح مخابراتی در استان همدان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، 99.2 درصد از جمعیت روستایی استان همدان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

اتصال 99.2 درصد از جمعیت روستایی همدان به شبکه ملی اطلاعات

مجتبی ساکی روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های مخابراتی استان همدان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گشت، افزود: بر اساس دیدار با وزیر ارتباطات در شهریور ماه 1399، قرار شد 164 سایت مخابراتی در استان احداث، ارتقا و بهره برداری قرار گیرند.

وی گفت: همه روستاهای استان همدان به تلفن ثابت مجهز هستند و به صورت سیمی و بدون سیم ارتباط آن ها با شبکه تلفن ثابت برقرار است.

ساکی ادامه داد: همه روستاها به شبکه تلفن همراه متصل هستند اما پوشش مطلوب از لحاظ جغرافیایی 97.5 درصد است.

وی گفت: شبکه ملی ارتباطات بستر ملی ارتباط با فضای مجازی است و این موضوع در روستاها اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه مردم برای انجام امور اداری و بانکداری به شبکه ملی اطلاعات نیاز دارند، افزود: در هشت ماه گذشته نرخ پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای همدان از 73 درصد به 97.5 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با وجود کرونا و محدودیتهای تردد و تامین تجهیزات، در این هشت ماه، 24 درصد پیشرفت حاصل شد.

ساکی با اشاره به اینکه با راه اندازی و ارتقا 154 ایستگاه همراه اول 240 روستا پوشش داده شد، بیان نمود: با بهره برداری از هفت ایستگاه ایرانسل هم، 30 روستا زیر پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم قرار گرفت.

وی شرح داد: در مجموع 162 میلیارد تومان برای راه اندازی 164 ایستگاه سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: پوشش کامل جاده همدان ساوه و ساوه تهران هم یکی دیگر از مصوبات سفر قبلی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همدان بود که با توسعه و ارتقای ایستگاه ها عملیاتی شد.

وی گفت: 149 ایستگاه مخابراتی هم با پهنای باند حداکثر 10 مگابیت در ثانیه داشتیم که پهنای باند آن ها به 10 گیگ بیت در ثانیه افزایش یافت.

ساکی بیان نمود: در استان همدان 600 روستا از خدمات ای دی اس ال، 670 روستا از خدمات همراه اول، 570 روستا از خدمات ایرانسل و 300 روستا از خدمات اینترنت های وب بهره می برند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پی پیگیری مسائل آنتن دهی شبکه تلفن همراه در روستاهای همدان، امروز شنبه برای بهره برداری از طرح های مصوب شده در سفر قبلی، به این استان سفر کرده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان 261 روستای این استان، امروز شنبه (اول خرداد) در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شبکه ملی ارتباطات متصل می شوند.

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان همدان، از طرح های ساخت، راه اندازی و ارتقای 164 ایستگاه فرستنده - گیرنده تلفن همراه (بی.تی.اس) در استان بهره برداری می شود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1140

به "اتصال 99.2 درصد از جمعیت روستایی همدان به شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 99.2 درصد از جمعیت روستایی همدان به شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید