ارنگه، بهشتی زیبا روی زمین

به گزارش درگ فایل، این روستای خوش آب و هوا جذابیت های فراوانی دارد، پس حتما باید به بخش های مختلف آن سفر کرد. از این جهت لوکیشن جذابی برای عکاسی است.

ارنگه، بهشتی زیبا روی زمین

اگر در پی بهشتی زیبا روی زمین هستید هرگز روستای ارنگه چالوس را از دست ندهید؛ روستایی واقع در جاده چالوس که زیبایی های بی خاتمه این منطقه را در خود جای داده است. برای مراجعه به این روستا توصیه می کنیم دوربین عکاسی خودتان را آماده کنید. چرا که قرار است زیبایی ها و لوکیشن های مجذوب کننده عکاسی زیادی را مشاهده کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این روستای مجذوب کننده بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با روستای ارنگه

ارنگه در 18 کیلومتری جاده چالوس واقع شده است. این منطقه شامل چندین روستاست. به مرکز این روستاها ارنگه بزرگ می گویند. گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی، چاران و خور هم بقیه روستاها هستند.

جهت دسترسی

این روستا فاصله چندانی با کرج ندارد و ساکنین تهران و کرج به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت. سفر به ارنگه با حمل و نقل عمومی بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است. پس بهتر است که با خودرو شخصی سفر کنید تا مهمان سفره مردم خونگرم آن شوید.

حس وحال روستای ارنگه

اگر یک محیط آرامش بخش و سرسبز مد نظرتان است شک نکنید که ارنگه برترین گزینه است. این روستا با ویژگی های خود پیروز به کسب لقب سرسبزترین روستای منطقه شده. از این جهت می توان آن را به عنوان یکی از برترین مقاصد طبیعت گردان نام برد.

مکان های تماشای ارنگه

ارنگه به نوبه خود مجذوب کنندهیت فراوانی دارد برخی از جاذبه های طبیعی روستای ارنگه عبارت است از آبشار هفت چشمه، تپه های به جای مانده با آثار زرتشتیان، آبشار آدران، قبرستان باستانی.

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه یکی از دلایل مهم آمدن گردشگران به این روستا است. این آبشار از 7 آبشار مختلف تشکیل شده است. ارتفاع برخی از آن ها به حدود 5 متر هم می رسد. برای بازدید از این آبشارها می توانید از مردم محلی هدایت بگیرید تا جهت درست را پیدا نمایید. چرا که ممکن است برخی از جهتها کمی خطرناک باشد.

آبشار آدران

آبشار آدران یکی از بزرگ ترین آبشارهای ایران است. در فصل گرم یعنی تابستان این آبشار آب نسبتا کمی دارد. یعنی آب آن حدودا به زیر زانو یا کمی بالاتر می رسد. به همین علت برای استراحت پس از پیاده روی جهت بسیار مناسب است. توصیه می گردد زمان خود را طوری تنظیم کنید که هنگام ظهر به پیاده روی نخورید. اگر چه رطوبت و پوشش گیاهی این مکان زیاد است. اما ممکن است کمی گرمازده شوید.

تپه های به جای مانده با آثار زرتشتیان

از آثار تاریخی روستای ارنگه می توان به تپه های کارنه و قلعه اشاره نمود. این تپه ها از زمان زرتشتیان به جای مانده اند. پس با مراجعه به آن ها می توانید کنده کاری و آثار نسبتا تخریب شده را مشاهده کنید. ناگفته نماند که با ایستادن بر روی این دو تپه تمام روستا زیر پایتان قرار می گیرد.

قبرستان باستانی روستای ارنگه چالوس

قبرستان ارنگه قدمتی چند هزار ساله دارد. از این جهت برای تمام مردم بومی و غیر بومی ارزش معنوی بالایی دارد. ناگفته نماند که شاید قبرهای چند هزار ساله آن پیدا نباشد اما قبرهای چند صد ساله آن کاملا قابل مشاهده و ملموس هستند. برای تماشا جاذبه های گردشگری پیرترین موجود زنده ایران را بشناسید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری یک جهان زیبایی در دهکده ساحلی انزلی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1552

به "ارنگه، بهشتی زیبا روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارنگه، بهشتی زیبا روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید