بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی

به گزارش درگ فایل، کشور ما کشوری چهار فصل است و در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. سفرهای پاییزی به دلیل کاهش ترافیک جاده ها، خنک شدن هوا و طبیعتی پر از رنگ های زیبا لطف دیگری دارد. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. تا برخی از بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی را به شما معرفی کنیم.خرید بلیط هواپیما

بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی

بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی

مشهد

شهر زیبای مشهد به چند دلیل یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی است؛ مخصوصا اگر قصد داشته باشید به یکی از شهرهای زیارتی سفر کنید. مشهد در فصل پاییز بسیار خلوت تر است و آب وهوای مطبوعی هم دارد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی است. علاوه بر حرم امام رضا (ع) که در این فصل بدون مزاحمت جمعیت فراوان می توانی زیارت کنید، کوهسنگی، آرامگاه فردوسی، کوهسنگی، شاندیز و طرقبه چند نمونه از این جاذبه ها هستند. بلیط هواپیمای تهران مشهد.

شیراز

شهر شیراز و طبیعت زیبایش یکی از مقاصد ایده آل برای سفر پاییزی است؛ مخصوصا اگر عاشق طبیعت باشید. شیراز در فصل پاییز آب وهوای مطبوعی دارد و باعث می شود لذت سفرتان دوچندان شود. جاذبه های طبیعی شیراز مانند باغ دلگشا، نارنجستان قوام، باغ ارم و جاذبه های تاریخی آن مانند آرامگاه حافظ و سعدی در فصل پاییز بسیار دیدنی و مجذوب کننده می شوند.

قشم

اگر بخواهید در فصل تابستان یا زمستان به قشم سفر کنید، باید دمای بسیار گرم یا بسیار سرد هوا را تجربه کنید. اما در فصل پاییز، دمای هوا بسیار مطبوع است. از آنجائیکه پاییز فصل بازگشایی مدارس هم هست، مانند خیلی از شهرهای توریستی، می توانید بدون مزاجمت جمعیت زیاد گردشگران به گردش و استفاده از امکانات تفریحی بپردازید و البته هزینه کمتری هم پرداخت خواهید کرد. قلعه پرتغالی ها، دره ستارگان، جنگل های حرا و کنبد نمکی از جمله جاذبه های قشم هستند. برای خرید هم می توانید به مراکز خرید مدرن قشم بروید.مکان های دیدنی جنوب ایران

میبد

میبد که در فاصله 45 کیلومتری یزد قرار گرفته، یکی از شهرهای ایده آل برای سفر پاییزی محسوب می شود. در این شهر می توانید انواع آب وهوا را تجربه کنید. صبح های میبد حال و هوایی بهاری دارد، هنگام ظهر بسیار گرم است و در هنگام غروب خنکیِ پاییز را می توان حس کرد. البته میبد شب های بسیار سردی دارد. این شهر بسیار قدیمی است و دارای جاذبه های تاریخی بی شماری است. نارین قلعه، کاروانسرای عباسی، یخچال تاریخی میبد و برج کبوترخانه تنها چند نمونه از آثار تاریخی این شهر هستند.

کیش

کیش هم مانند قشم در فصل پاییز دارای هوایی مطبوع و خوب است. خیلی از تفریحات هیجان انگیز کیش مانند غواصی، فلای برد و جت اسکی را می توانید بدون اینکه با هوای بسیار گرم اذیت شوید، تجربه کنید. ساحل مرجانی، پارک آبی، کشتی یونانی و باغ پرندگان تنها گوشه ای جاذبه های کیش هستند. یکی از دلایل اصلی ایرانیان برای سفر به کیش بازدید و خرید از مراکز خرید مدرن و شیک کیش بوده که می توانید آن را هم در برنامه خود قرار دهید.خرید بلیط هواپیمای تهران کیش.

چابهار

چابهار یکی از منطقه ها خوب ایران برای سفر پاییزی است. اما جهت طولانی تری را نسبت به دیگر شهرها باید طی کنید. چابهار داری جاذبه های طبیعی زیبایی است. به علاوه می توانید از انجام ورزش های آبی مانند موج سواری هم لذت ببرید. البته خرید کردن را از قلم نیاندازید.جاذبه های گردشگری ایران

لرستان

لرستان در فصل پاییز زیبایی دوچندان پیدا می کند. طبیعت شگفت انگیز این استان در پاییز بسیار رویایی می شود. پس اگر به طبیعت علاقه دارید لرستان یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی می باشد. آبشارهای لرستان مانند آبشار بیشه در میان درختان رنگارنگ بسیار دیدنی هستند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1325

به "بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید