از گیاهان معمولی خسته شدید؟

به گزارش درگ فایل، بنجامین، پتوس، بامبو، آگلونما و … دیگر نه! دلتان گیاهی نو می خواهد؟! با یک گیاه استوایی گل دار چطورید؟ پس کروساندرا پرورش دهید!

از گیاهان معمولی خسته شدید؟

این گیاه زیبا که به نام کرساندرا هم خوانده می گردد، در منطقه ها استوایی و نیمه حاره ای به صورت گیاهی پوششی رشد می نماید. کروساندرا به خاطر رنگ بی نظیر گل ها و توانایی تحملش در مکان های سایه دار، بسیار مورد استقبال است. این گیاه، جز گیاهانی است که گل های براقش را در مکانی با اندکی سایه تا چند ماه نگه می دارد! ترکیب کروساندرا با دیگر گل های سایه پسند، مانند ایمپشین، گیاه میگو طلایی و حسن یوسف، به راستی که دیدنی است! تا این جای کار ممکن است تصور کنید که نمی توان این گیاه را درون خانه پرورش داد، اما تصورتان اشتباه است! کروساندار به راحتی درون خانه رشد می نماید و با گل های زیبای خود، به فضا ، روحی تازه می بخشد. این گیاه به نور کم مقاوم است و گل هایی با عمر زیاد، از اواخر بهار تا پاییز، فراوری می نماید. برای افزایش گل دهی گیاه و طولانی تر شدن این دوره، گل های پژمرده و خشک شده را از آن جدا کنید تا انرژی گیاه برای فراوری گل های نو صرف گردد.

گل ها به رنگ های هلویی کم رنگ و سرخ مایل به زرد هم یافت می شوند!

شرایط رشد

- نور

این گیاه برترین رشد را در مکانی روشن با نور غیر مستقیم دارد. در طول فصل تابستان، کروساندرا را از آفتاب مستقیم حفظ کنید. در فصل زمستان، تا جایی که می توانید، برای گیاه نور فراهم کنید.

- آبیاری

کروساندرا را در طول فصل رشد مرتبا آبیاری کنید و هیچ وقت اجازه ندهید خاک گلدان گیاه به طور کامل خشک گردد. این گیاه بسیار به خشکی حساس است.

- رطوبت

اگر در منطقه ای با آب و هوای خشک زندگی می کنید، بهتر است گیاه را در طول فصل رشدش به صورت هفتگی غبار پاشی کنید. برای راحت شدن کار می توانید از زیر گلدانی حاوی سنگریزه هم بهره ببرید. به این صورت که، زیر گلدانی را پر از سنگریزه کنید و نصف ارتفاع سنگ ریزه ها آب درون زیر گلدانی بریزید و گلدان گیاه را روی آن قرار دهید. توجه کنید که کف گلدان با آب درون زیر گلدانی تماس نداشته باشد.

- خاک

کروساندرا را در خاک گلدانی غنی، با پایه پیت و دارای زهکشی خوب بکارید.

- کود دهی

گیاه را در طول فصل رشد با کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد احتیاج گیاه هستند، کود دهی کنید. در فصل زمستان کود دهی را به یک بار در ماه یا کمتر، کاهش دهید.

تکثیر

کراساندرا به راحتی به وسیله قلمه ساقه تکثیر می گردد. برای برترین نتیجه، قلمه ها را در ابتدای بهار از گیاه بگیرید. با استفاده از چاقو یا تیغی تیز و تمیز، چند قلمه از ساقه های گیاه تهیه کنید و آنها را در هورمون ریشه زایی قرار دهید. گلدانی پر از خاک مخصوص جوانه زنی بذر تهیه کنید و قلمه ها را در آن بکارید. برای گلدان ها گرمای بستری فراهم کنید و قلمه ها را مرطوب نگه دارید. بعد از چند وقت رشد نو در قلمه ها را مشاهده خواهید کرد. حالا آنها را به مکان اصلی شان در کنار بقیه گیاهان منتقل کنید. گیاهان جوان رشد سریعی خواهند داشت و بعد از سپری شدن چند ماه از رشد و قبل از گل دهی، احتیاج به تعویض گلدان دارند.

تعویض گلدان

اگر چه که کروساندرا در زادگاه طبیعی خود به صورت گیاهی چند ساله است، ممکن است در خانه به صورت گیاهی یک ساله درآید. پس آنها را تا زمانی که گل دهی شان تمام گردد و برگ ها آغاز به ریختن نمایند، نگه دارید، و بعد از آن گیاه را دور بیاندازید. در هر صورت اگر گیاه را در طول زمستان نگه داشته اید و به سال بعدمنتقل نموده اید، می توانید گلدان آن را در بهار عوض کنید.

برای تعویض گلدان، گیاه را از گلدان قبلی اش خارج کنید و آن را در گلدانی یک سایز بزرگ تر حاوی خاک تازه بکارید. گلدان را در مکانی روشن با نور غیر مستقیم قرار دهید. قلمه گیری را در هنگام تعویض گلدان گیاه انجام دهید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1541

به "از گیاهان معمولی خسته شدید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گیاهان معمولی خسته شدید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید