افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه ضامن امنیت دریای خزر هستند و حضور دیگر کشورها در این دریا معنا ندارد، گفت: افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است.

افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است

اسلان زارع در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی جام دریا که عصر امروز در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد بندر انزلی برگزار گردید، با اشاره به اینکه خزر دریای صلح و دوستی است، اظهار کرد: معتقدم برگزاری مسابقات جام دریا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران بسترساز افزایش تعاملات و تعمیق دوستی ها بین کشورهای دریای خزر است.

زارع با بیان اینکه روابط مستحکم میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه خزر از نوع روابط قوی و محکم است، توضیح داد: هر چه قدرت نظامی، مالی و سیاسی این منطقه افزایش یابد امنیت و آرامش بیشتر در این دریا را در پی دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه ضامن امنیت دریای خزر هستند و حضور دیگر کشورها در این دریا معنا ندارد، گفت: از این رو افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: این مسابقات می تواند بشارت دهنده تداوم روابط خوب این کشورها بوده و فصل نوینی از همکاری های چند جانبه برای پیوندهای استراتژیک پیش روی همه کشورهای حاشیه دریای کاسپین قرار گرفته است.

زارع با بیان اینکه استمرار این مسابقات در سالهای آینده علاوه بر آشنایی بیشتر و بهتر کشورهای دریای کاسپین به تجربیات و آموزشهای روز نظامی و تقویت برادری میان آنها منجر به ارتقای دوستی و همکاری میان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه خزر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1204

به "افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید