تعویق اجلاس تجاری ایران و اروپا پس از اعدام زم

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران:اجلاس سه روزه تجاری اروپا و ایران در پی واکنش مداخله جویانه سفرای کشورهای غربی به اعدام روح الله زم مؤسس و گرداننده آمدنیوز، به تعویق افتاد .

تعویق اجلاس تجاری ایران و اروپا پس از اعدام زم

با ما سفر کنید و با سفر اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این اجلاس قرار بود از روز دوشنبه 24 آذر 1399 به مدت سه روز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سفرا و دیپلمات های ارشد کشورهای غربی، سازمان ها، نهادهای تجاری، فعالان مالی، اندیشمندان و اصحاب رسانه بصورت برخط (آنلاین) برگزار گردد.

با این حال کمیته اجرایی این اجلاس با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که ناگزیر به اتخاذ تصمیم استثنایی شده تا کنفرانس را به تعویق بیندازد.

در این بیانیه با اشاره به این که بیش از 3 هزار و 300 نفر از 40 کشور برای شرکت در این اجلاس ثبت نام نموده بودند، آمده است که جوامع تجاری اروپایی و ایرانی همچنان ظرفیت های قابل توجه و ارزشمندی را در مناسبات مالی با یکدیگر می بینند.

بیانیه یادشده خاطر نشان می نماید که سیاست گذاران اروپایی و ایرانی به تعاملات لازم برای دست یابی به شرایط مناسب در راستای دیپلماسی مالی ادامه داده و مشتاقانه منتظر برگزاری کنفرانسی در آینده نزدیک خواهند بود.

اسفندیار باتمانقلیچ بنیانگذار رسانه بورس و بازار و از برگزار کنندگان اصلی این اجلاس، علت لغو را به بیانیه سفارت فرانسه در ایران نسبت داد.

سفارت فرانسه در ایران ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که سفیر این کشور مانند دیگر همتایان آلمانی، اتریشی، ایتالیایی در اجلاس تجاری اروپا و ایران شرکت نخواهند کرد.

در همین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایتگرایانه اتحادیه اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی در احضار سفرای آلمان و فرانسه اطلاع داد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 796

به "تعویق اجلاس تجاری ایران و اروپا پس از اعدام زم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق اجلاس تجاری ایران و اروپا پس از اعدام زم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید