یاری اقتصادی 1.8 میلیارد دلاری جامعه بین الملل به سودان

به گزارش درگ فایل، جامعه بین الملل متعهد به پرداخت مبلغ 1.8 میلیارد دلار یاری مالی به سودان برای حمایت از آن در مقابله با بحران مالی این کشور شد.

یاری اقتصادی 1.8 میلیارد دلاری جامعه بین الملل به سودان

روزنامه القدس العربی نوشت، آمریکا، آلمان، فرانسه، امارات و اتحادیه اروپا متعهد به ارائه این یاری مالی به سودان شدند.

پس از کمتر از سقوط حکومت 30 ساله عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان در پی اعتراضات مردمی، کنفرانس ارائه دهندگان مالی در برلین برگزار گردید.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر دولت انتقالی سودان در این کنفرانس گفت، حمایت برای ایجاد تغییرات در این کشور با 24 میلیون سکنه تأثیر مثبتی بر همسایگانش خواهد گذاشت.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم هشدار داد، اگر جامعه بین الملل سریعا از سودان حمایت نکند ممکن است عمر فرایند انتقالی در این کشور کوتاه بوده و تبعات بزرگی به دنبال داشته باشد.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت، سودان روزنه امیدی در آفریقاست و فرایند انتقال دموکراتیک در این کشور باید تغذیه و حمایت گردد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز که کشورش متعهد به پرداخت 150 میلیون یورو به سودان شد، گفت، جامعه بین الملل مسؤول حمایت از ملت سودان و انقلاب مسالمت آمیز آن است.

در حال حاضر دولت انتقالی متشکل از نمایندگان نظامی و غیرنظامی اداره سودان را برعهده دارد و این کشور همچنان با بحران مالی دست و پنجه نرم می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 504

به "یاری اقتصادی 1.8 میلیارد دلاری جامعه بین الملل به سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری اقتصادی 1.8 میلیارد دلاری جامعه بین الملل به سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید