امانی: شبکه شاد یک سرمایه ملی و اجتماعی است

به گزارش درگ فایل، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شبکه شاد یک سرمایه ملی و اجتماعی است، گفت که شبکه شاد آغاز یک راه پر پیچ و خم آموزشی است و قطعا به مرور زمان بر توسعه کمی وکیفی آن افزوده خواهد شد.

امانی: شبکه شاد یک سرمایه ملی و اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش وپرورش، هشتادوهفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار گشت.

محمود امانی دبیرکل شورای عالی با تبریک ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلام و میلاد با برکت حضرت زهرا(س) و روز زن و با اشاره به نهصدو هشتادوهفتمین جلسه شورای عالی گفت: در این جلسه قبل از وارد شدن به دستور اصلی جلسه، اعضای شورای عالی نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله پرداخت حق التدریس معلمان، گزارش تیمز و پرلز در مورد آموزش و پرورش ایران، برگزاری کارگاههای عملی هنرستانها، بحث رتبه بندی معلمان و... مباحثی مطرح کردند.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گزارشی از دستاوردهای آموزش و پرورش به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و همچنین راه اندازی شاد 3 ، اعزام گروههای نظارتی به استانها برای بررسی و پیگیری فرایند آموزش و پرورش دانش آموزان، تصویب اساسنامه سازمان تعلیم و تربیت کودک، اخذ مجوز تبدیل وصعیت 30 هزار نفر در آموزش و پرورش، یکپارچه سازی سامانه های نیروی انسانی، دانش آموزی و مالی وزارت آموزش و پرورش و... ارائه کردند.

امانی با اشاره به ارائه گزارش شبکه شاد اضافه کرد: در این جلسه اعضای شورای عالی در جریان نحوه راه اندازی، نرم افزارها، بخش های مختلف و پوشش آموزشی این شبکه در سراسر کشور قرار دریافتد.

دبیرکل شورای عالی با اشاره به اهمیت شبکه شاد در امر آموزش و پرورش دانش آموزان گفت: این شبکه یک دستاورد عظیم آموزشی برای آموزش و پرورش دانش آموزان در دوران کرونا است که دسترسی آسان دانش آموزان را به منابع علمی، آموزشی و درسی را فراهم می کند.

امانی گفت: تولید برخی از محتوای آموزشی برای شبکه شاد بر عهده استانها گذاشته شده است، خوشبختانه شاهد رشد فوق العاده آنها در زمینه تولید محتوای آموزشی با روش های خلاقانه و ابتکاری هستیم، این تولیدات به آنها توان تازه ای داده است که حتی برای ارائه آموزش از رسانه های استانی بویژه رادیو وتلویزیون به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مستندات موجود در شبکه شاد؛ این شبکه مجموعه ای غنی از محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان و حتی خانوادهها را در خود جای داده است، در این شبکه می توانید به اطلاعات خوبی درباره مسائل آموزشی، تربیتی، تربیت بدنی، مشاوره، آموزش خانواده، بهداشت و روان دانش آموزان و... دسترسی داشته باشید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش شرح داد: معلمان در دوران کرونا بیش از حد معمول برای اینکه آموزش و پرورش دانش آموزان تعطیل نشود زحمت کشیدند و تلاش کردند تا چراغ آموزش روشن بماند، به تعبییری مدافعان امر تعلیم و تربیت در دوران کرونا شدند که در هر وضعیتی با فداکاری و ازخودگذشتگی نگذاشتند امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم تعطیل شود.

امانی شرح داد: کار جهادی که معلمان برای آموزش دانش آموزان کردند و اکنون نیز ادامه دارد، یک حرکت تاریخی و ماندگار در تاریخ نظام تعلیم وتربیت است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی اضافه کرد: معلمان، سطح دانش و آگاهی خود را برای فعالیت در فضای مجازی و چگونگی استفاده از ایلیکیشن های آموزشی افزایش دادند، در این بین به طور اتوماتیک یکی از محورهای سند تحول که تغییر و تحول در روش های تدریس است به راحتی رخ داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: شبکه شاد شروع یک راه پر پیچ و خم آموزشی است و قطعا به مرور زمان بر توسعه کمی و کیفی آن اضافه کرده خواهد شد در ضمنً برای آن تعداد دانش آموزی که توانایی استفاده از شبکه شاد را ندارند باید یک فکر ملی و اساسی کرد.

امانی بیان داشت: فرایند کاری آموزش و پرورش دانش آموزان با از بین رفتن کرونا مطمئنا به روال قبلی بر نخواهد گشت و فناوری اطلاعات و فضای مجازی چه بخواهیم و چه نخواهیم جزء جدایی ناپذیر و ممکل فرایند آموزش و پرورش خواهد ماند.

وی گفت: این طوفانی که با شروع کرونا در سراسر جهان ورزیدن گرفته است آموزش و پرورش کشورها را دچار تغییر و تحول کرده است و هیچ پدیده دیگری نمی توانست به اندازه کرونا به آموزش و پرورش برای فاصله دریافت از روش های سنتی و رفتن به سوی روش های خلاقانه و ابتکاری کمک کند کرونا به نوعی به آموزش و پرورش کشورها کمک کرد که تنها راه آموزشی استفاده از روش های سنتی گذشته نیست بلکه راه های ترکیبی دیگری برای تسهیل فرایند آموزش و پرورش وجود دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: آموزش فناورانه یکی از محورهای مهم و اساسی مورد تاکید سند تحول است که با شروع بیماری سهمگین کرونا این فرایند آموزشی هم تسهیل پیدا کرد، کرونا با همه بدی هایی که دارد به نوعی به امر آموزش و پرورش دانش آموزان و دانشجویان کمک کرده است.البته نباید از بعد پرورشی هم غافل شویم باید با برنامه ریزی مناسب و منسجم برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه های پرورشی هم راه حل مناسبی پیدا کرد.

امانی اضافه کرد: شبکه شاد شروع راهی برای ورود به عرصه اپلیکیشن های آموزشی است که به طور مستمر باید بروزآوری، بهینه سازی و کارهای مهم و اساسی دیگری هم روی آن انجام شود. اگر یک فرد منصف، متخصص و آشنا به اپلیکیشن های آموزشی این شبکه را بررسی نماید پی خواهد برد که چه سرمایه عظیمی از مسائل علمی، آموزشی و پرورشی از طریق این شبکه در اختیار خانوادهها و دانش آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: این شبکه نیازمند حمایت و کمک همه دستگاهها و مردم برای ادامه فرایند آموزش و پرورش دانش آموزان است،

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شبکه شاد یک سرمایه ملی و اجتماعی است، گفت: همچنانکه اکنون نیز با حمایت و کمک خیرین گرانقدر تعداد زیادی از دانش آموزان به وسایل الکترونیکی روز مجهز شده اند، بنابراین برای تکمیل زنجیره آموزشی و پرورشی در سراسر ایران نیازمند مشارکت و همکاری دولت، مجلس و مردم هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 918

به "امانی: شبکه شاد یک سرمایه ملی و اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانی: شبکه شاد یک سرمایه ملی و اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید