اولین واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش درگ فایل، ایسنا نوشت:ارتش آمریکا بیان کرد، آزمایش و پرتاب یک موشک کروز دوربرد از سوی کره شمالی نشان دهنده تهدید این کشور برای منطقه و دنیا محسوب می گردد.

اولین واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، اوایل امروز (دوشنبه) کره شمالی به صورت موفقیت آمیزی نوع جدیدی از موشک های کروز دوربرد خود را پرتاب کرد که برد 1500 کیلومتری دارد.

فرماندهی هند-پاسیفیک آمریکا در بیانیه ای که چند ساعت پس از پرتاب این موشک منتشر شد، آورده است: ما درباره گزارش های مربوط به پرتاب این موشک کروز دوربرد از سوی کره شمالی آگاه هستیم. ما به نظارت و آنالیز شرایط ادامه می دهیم و از نزدیک با متحدان و شرکای خود رایزنی داریم.

در این بیانیه بعلاوه آمده است: فعالیت های کره شمالی نشان دهنده ادامه تمرکز این کشور در توسعه برنامه های موشکی و نظامی خود است و تهدیدی علیه همسایگان و جامعه بین الملل محسوب می گردد. آمریکا به تعهداتش در دفاع از کره جنوبی و ژاپن همچنان پای بند است.

در همین حال، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هم گفت که تحلیل هایی در ارتباط با این مساله و در همکاری نزدیک با مقامات اطلاعاتی آمریکا در حال اجرا است اما از ذکر جزئیات امتناع کرد.

این جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی سومین آزمایش عظیم موشکی این کشور در امسال میلادی است. در 21 مارس 2021 هم پیونگ یانگ دو موشک کروز را در ساحل غربی این کشور و در پی آزمایش دو موشک بالستیک کوتاه برد به دریای شرقی درست چهار روز قبل تر از آن، شلیک کرد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1215

به "اولین واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید