ایران در میان 7 کشور دنیا با بیشترین اندازه استخراج رمزارز

به گزارش درگ فایل، مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر گفت: به علت تعرفه های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین مقدار استخراج رمز ارز دنیا در آن صورت می گیرد.

ایران در میان 7 کشور دنیا با بیشترین اندازه استخراج رمزارز

محمد خدادادی بهلولی اظهار کرد: در حال حاضر چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران هفت کشوری هستند که بیشترین مقدار استخراج رمز ارز در آنها صورت می گیرد.

به گفته خدادادی، عامل اصلی شیوع پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارزها در ایران، وجود تعرفه های مخفف حامل های انرژی و بسیار ناچیز در مقایسه با قیمت های جهانی است.

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها با اشاره به اینکه تا به امروز 3646 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با 196 هزار و 233 دستگاه ماینر شناسایی و جمع آوری شده است، اعلام کرد: توان مصرف برق این تعداد مرکز غیرمجاز رمز ارز، بیش از 570 مگاوات بود.

وی افزود: برای فراوری این مقدار برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی 800 مگاوات احداث می شد.

خدادادی با بیان این که ماینر، دستگاه فراورینماینده رمز ارز است، در مورد علت مصرف زیاد برق به وسیله این دستگاه ها گفت: رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز فراوری و نگهداری می گردد و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده ای به وسیله رایانه به صورت مستمر انجام گردد که مستلزم مصرف برق زیادی است.

طبق اعلام وزارت نیرو، وی یادآور شد: استخراج یک بیت کوین به بیش از 300 مگاوات ساعت برق احتیاج دارد که این مقدار بیشتر از برق مصرفی حدود 35 هزار واحد مسکونی در یک شبانه روز است.

خدادادی بعلاوه با مقایسه مقدار مصرف یک ماینر با سایر وسایل خانگی گفت: مصرف برق یک ماینر 2 تا 3 کیلوواتی به مقدار 35 پنکه یا 15 یخچال فریزر است.

خدادادی در عین حال اضافه نمود: ماینری با این مشخصات بعلاوه به مقدار 5 کولر آبی یا یک کولر گازی برق مصرف می نماید.

وی با اشاره به این که شناسایی مراکز غیرمجاز احتیاجمند همکاری مردم است، اعلام کرد: مردم می توانند اطلاعات خود را در باره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه سمات به آدرس www.tavanir.org.ir،samaat ثبت نمایند تا رسیدگی گردد.

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها با بیان این که گزارش دهندگان، پاداش هایی تا سقف 20 میلیون تومان دریافت خواهند کرد، تاکید نمود: اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را در این سامانه ثبت می نمایند، کاملا محرمانه باقی خواهد ماند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1163

به "ایران در میان 7 کشور دنیا با بیشترین اندازه استخراج رمزارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در میان 7 کشور دنیا با بیشترین اندازه استخراج رمزارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید