ایرلاین ها: مقصر نیستیم!

به گزارش درگ فایل، در شرایطی که بر اساس قانون مصوب مجلس که از روز گذشته برای حمل ونقل هوایی هم اجرا شد، قیمت بلیت هواپیما دوباره چهار درصد افزایش یافت، شرکت های هواپیمایی معتقدند که در این زمینه مقصر نیستند و از سوی دیگر سازمان هواپیمایی درصدد است تا به گونه ای اقدام کند تا این افزایش قیمت اعمال نشود.

ایرلاین ها: مقصر نیستیم!

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته و بر اساس قانون مصوب مجلس عوارض پنج درصدی شهرداری برای بلیت هواپیما حذف اما به جای آن مالیات بر ارزش اضافه نموده 9 درصدی تصویب و اعمال شد که بر این اساس قیمت بلیت هواپیما با افزایش چهار درصدی روبرو شد.

این مسئله باعث شد تا مردم نقدها بسیاری در این باره مطرح نمایند اما مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی - در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد که مقصر ایرلاین ها مقصر این افزایش قیمت نیستند و بعضی نمایندگانی که همیشه نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما اعتراض می نمایند با وضع و تصویب این قانون باعث این افزایش نرخ شده اند.

وی اضافه کرد: از روز گذشته نرخنامه تازه را بر اساس این قانون روی سایت انجمن قرار داده ایم و اگر بلیتی خارج از این نرخ ها فروخته گردد، تخلف محسوب شده و با آن برخورد خواهیم کرد. البته شرکت های هواپیمایی با توجه به شناور بودن نرخ ها می توانند بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی عرضه نمایند اما باید در نظر داشته باشند که 9 درصد از این مبلغ بابت مالیات بر ارزش اضافه نموده کسر خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: حدود 12 درصد قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی ارتباطی به ایرلاین ها ندارد و مربوط به هزینه هایی مانند عوارض و مالیات است که به حساب شرکت های هواپیمایی واریز نمی گردد.

سامانی با بیان اینکه موافق اجرای مالیات بر ارزش اضافه نموده در حمل ونقل هوایی نیستیم، گفت: ایرلاین ها بر اساس قانون مذکور موظف هستند که مالیات بر ارزش اضافه نموده را از مصرف نماینده نهایی یعنی مسافر دریافت نموده و به حساب سازمان هواپیمایی کشوری برای پرداخت مالیات بر ارزش اضافه نموده واریز نمایند و این مسئله سبب می گردد تا قیمت ها در این صنعت بالاتر رفته و بیش از پیش به ایرلاین ها فشار وارد گردد.

این اظهارات در حالی انجام شده که پیگیری های خبرنگار خبرنگاران گویای این مسئله است که همچنان بر سر افزایش قیمت چهار درصدی قیمت بلیت هواپیما چانه زنی هایی در حال اجرا است تا با توجه به اینکه ایرلاین ها قیمت بلیت هواپیما را در امسال یکبار افزایش داده اند این هزینه را در قالب آن محاسبه و بهای اضافه ای را از مسافر بابت اعمال مالیات بر ارزش اضافه نموده دریافت ننمایند. اما آنچه که تعیین است اینکه ایرلاین ها پیش دستی نموده و این نرخ ها را اعمال نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1381

به "ایرلاین ها: مقصر نیستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرلاین ها: مقصر نیستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید