آنالیز خسارت سیل به قلعه ها، برج های تاریخی و محوطه های باستانی جنوب استان کرمان

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به دنبال وقوع سیلاب در مناطق جنوبی استان کرمان نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در حالت آماده باش هستند.

آنالیز خسارت سیل به قلعه ها، برج های تاریخی و محوطه های باستانی جنوب استان کرمان

فریدون فعالی ظهر امروز هفتم فروردین ماه در حاشیه جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان کرمان در جمع خبرنگاران درباره میزان خسارات وارده به آثار تاریخی و فرهنگی استان کرمان در پی جاری شدن سیل روز سوم فروردین ماه در جنوب استان کرمان اظهار کرد: با توجه به شدت بارندگی ها و وقوع سیلاب اقدامات حفاظتی و اضطراری در دستور کار نیروهای حفاظتی و کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قلعه ها و برج های تاریخی و همچنین محوطه های باستانی شهرستانهای کهنوج، منوجان، رودبار، فاریاب دچار صدمه شده اند که میزان خسارت وارده به این بناها در حال آنالیز است.

فعالی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تمامی بناهای تاریخی استان کرمان را تعطیل نموده است، توضیح داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا به امروز نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی این استان در محل اماکن تاریخی و محوطه های باستانی در حال آماده باش کامل هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام نمود: جنوب استان کرمان دارای بناهای تاریخی و محوطه های باستانی زیادی است که تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 307

به "آنالیز خسارت سیل به قلعه ها، برج های تاریخی و محوطه های باستانی جنوب استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز خسارت سیل به قلعه ها، برج های تاریخی و محوطه های باستانی جنوب استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید