پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان برای ثبت جهانی تکمیل می شود

به گزارش درگ فایل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان استانی غنی در زمینه میراث فرهنگی و تاریخی است گفت: پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان برای ثبت جهانی در حال تکمیل است.

پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان برای ثبت جهانی تکمیل می شود

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمود وفایی امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان کرمان در گذشته یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارگ تاریخی بم از شاخص ترین آثار تاریخی است که در هر برهه از زمان معرف این استان در بین گردشگران خارجی بوده است افزود: استان کرمان استانی غنی در زمینه میراث فرهنگی و تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین آثار تاریخی و طبیعی ثبت جهانی در کشور است خاطر نشان کرد: با کاوش های اجرا شده و کشف آثار مختلف در محوطه باستانی کنارصندل جیرفت، باستان شناسان ایرانی و خارجی به وجود نشانه هایی از اولین تمدن بشری در این منطقه صحه گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 7 هزار اثر شناحته شده و 700 اثر ثبت ملی وجود دارد گفت: هرکدام از انها به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری با سلایق مختلف را به سوی خود جذب کند.

وفایی با بیان اینکه کرمان را به استان چهار اقلیم در کشور می شناسند افزود: در استان کرمان می توان به صورت همزمان دو منطقه گرم گندم بریان و سرد سیرچ را در فاصله 25 کیلومتری از یکدیگر به تماشا نشست.

وی ثبت جهانی اثار تاریخی را از برنامه های مد نظر و مدون اداره کل میراث استان برای معرفی هر چه بیشتر استان کرمان در سطح بین المللی دانست و گفت: در حال حاضر جمع اوری مستندات پرونده 3 اثر دیگر تاریخی استان کرمان جهت ثبت جهانی در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در کنار جاذبه هایی که عنوان شد صنایع دستی کرمان از جمله تهیه پته و گلیم است که به زودی جهانی می شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 203

به "پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان برای ثبت جهانی تکمیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده 3 اثر تاریخی استان کرمان برای ثبت جهانی تکمیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید