بررسی مودم VDSL تی پی لینک Archer VR2100: پرچم داری دوست داشتنی و همه چیز تمام برای خانه

به گزارش درگ فایل، پس از عرضه پیروز مودم های تی پی لینک VR400 و VR600 و VR900 در بازار ایران، حالا مودم VR2100 سر زبان ها افتاده است. تی پی لینک این مودم را اوایل سال 2020 معرفی و وارد بازارهای جهانی کرده است.

بررسی مودم VDSL تی پی لینک Archer VR2100: پرچم داری دوست داشتنی و همه چیز تمام برای خانه

چند ماهی است که این مودم از سوی برخی فروشنده ها عرضه شده و کاربران دوست دارند درباره مزایا و معایب آن بیشتر بدانند و آن را با مودم های VDSL ایسوس مقایسه می شوند.

تی پی لینک Archer VR2100 یک مودم ADSL/VDSL با پشتیبانی از فناوری MU-MIMO و وای فای AC2100 است. در زمینه استانداردهای DSL از استاندارد VDSL2 Profile 35b سود می برد که سرعت اینترنت را تا 350 مگابیت بر ثانیه بالا می برد.

به این مشخصات، درگاه USB 3.0 و RJ45 گیگابیت را اضافه کنید. همین طور، فناوری مانند OneMesh برای کار با روترها و محصولات مش وای فای تی پی لینک را پشتیبانی می کند.

بنابراین، مودم VR2100 یک پرچم دار به تمام معنی است و آن را می توان دستگاهی نسبتا به روز دانست. اگر دنبال یک مودم ADSL/VDSL پرسرعت با وای فای قابل اتکا و فناوری های رده بالا هستید؛ این مودم می توان مورد توجه شما قرار بگیرد.

مودم VR2100 یک مودم گیمینگ نیست و نباید از آن انتظار فناوری ها و تکنیک های گیمینگ مشابه مودم ها و روترهای ایسوس را داشت ولی یک مودم با مشخصات و سخت افزار قوی برای راه اندازی یک وای فای پر سرعت در خانه و محل کار است.

VDSL تا بی نهایت

در حالی که سرعت اینترنت روی استاندارد ADSL2 حداکثر 24 مگابیت و روی VDSL2 حداکثر 100 مگابیت است؛ مودم VR2100 از فناوری Super VDSL مطابق با استاندارد ITU G.993.2 و پروفایل 35b سود می برد که حداکثر سرعت اینترنت DSL را به 350 مگابیت بر ثانیه می رساند.

3 درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی و 1 درگاه شبکه WAN گیگابیتی به شما اجازه می دهد این سرعت بالای اینترنت را به صورت کابلی روی دستگاه های دیکر تجربه کنید. درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن به مودم و یک درگاه USB 3.0 هم روی این مودم داریم.

نکته مهمی برای گفتن پیرامون USB 3.0 هست: شما می توانید یک دانگل 3G/4G را به این درگاه زده و اینترنت موبایل را روی وای فای به اشتراک بگذارید. چرا باید روی چنین مودمی از اینترنت موبایل استفاده کرد؟ برای زمان هایی که اینترنت DSL قطع شده یا در دسترس نیست؛ یک اینترنت پشتیبان خواهید داشت.

3 آنتن وای فای خارجی دو بانده و 1 آنتن مخصوص فرکانس 5 گیگاهرتز روی مودم VR2100 تی پی لینک داریم. این مودم های در جهت های مختلفی قابل تنظیم هستند ولی البته جداشدنی!

وای فای گیگابیتی

سراغ وای فای این مودم مجذوب کننده می رویم. استاندارد 802.11ac آخرین نسخه ای است که در این مودم پشتیبانی می شود. وای فای رده AC2100 با فناوری MU-MIMO 4×4 که می تواند آرزوی بسیاری از کاربران باشد.

در این وای فای، سرعت فرکانس 5 گیگاهرتز به 1733 مگابیت بر ثانیه می رسد ولی در فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت به مرز 300 مگابیت می رسد. این سرعت های وای فای به ما می گوید که دستگاه های دارای ترافیک سنگین مانند استریم ویدئوی و گیم یا دانلودها باید روی فرکانس 5 گیگاهرتز تنظیم شود و گوشی های موبایل و دیگر دستگاه های کم مصرف به فرکانس 2.4 گیگاهرتز وصل شوند.

نکته بسیار مهم دیگری درباره مودم VDSL تی پی لینک، پشتیبانی از فناوری OneMesh است. به زبان ساده، با این فناوری، می توان این مودم را در شبکه های مش وای فای تنظیم کرد و روترهای دیگر مش وای فای تی پی لینک یا دستگاه های دارای فناوری OneMesh به آن در مش وای فای وصل شوند.

به این ترتیب، طیف گسترده ای از اکستندرهای وای فای و آداپتورهای پاورلاین OneMesh می توانند به این مودم جفت شوند تا وای فای سریع تر، بهتر و پایدارتری ارائه دهند.

طراحی تکراری

طراحی مودم تی پی لینک Archer VR2100 تا حدودی مشابه مودم روترهای VDSL پیشین این شرکت؛ از جمله مودم VR600 است. در هنگام خرید، به ویژه خرید آنلاین، باید مواظب باشید که مودم VR600 به جای VR2100 به شما تحویل داده نشود.

درگاه های ارتباطی و آنتن ها در پنل پشتی چینش شدند؛ در سمت راست کلیدهای Wi-Fi و WPS و Power به همراه درگاه USB 3.0 دیده می شود. کلید ریست هم در پنل پشتی است.

چراغ های LED در نوار باریک پنل رویی و وسط صفحه چینش شدند. رنگ مودم مشکی است و در بخش جلویی آن شاهد ردیف های مشبکی برای تهویه هوا هستیم.

برای مدیریت و پیکربندی مودم می توان از نرم افزار موبایل Tether تی پی لینک استفاده کرد که برای کاربران محصولات این شرکت آشنا است. این اپلیکیشن برای پلتفرم های اندروید و iOS عرضه شده است و به راحتی می توانید برخی تنظیمات پایه مانند تغییر نام شبکه SSID فرکانس ها، تغییر رمزعبور وای فای فرکانس ها، کنترل والدین، شبکه میهمان، مدیریت ترافیک شبکه، کنترل دسترسی و فیلترها را با آن انجام دهید.

به طور معمول هم می توان از طریق پنل کاربری تحت وب، به پنل تنظیمات کامل این مودم دسترسی یافت. این مودم از پروتکل های OpenVPN و PPTP VPN و IPSec VPN پشتیبانی کاملی دارد و می توانید روی آن VPN نصب کرد.

مقایسه با روترهای پرچم دار دیگر بازار

تی پی لینک با ارتقای سخت افزار و برخی مشخصات مودم های VR600 و VR900، مودم آرچر وی آر 2100 را عرضه کرده است. به نظر ما، اینجا فقط یک ارتقای سخت افزاری و مشخصات اتفاق افتاده است.

بنابراین، نمی توان مودم VR900 را با مودم هایی مانند ایسوس DSL-AC68U و DSL-AC88U مقایسه کرد. مودم های ایسوس از نظر مشخصات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، شرایط بهتری دارند؛ به ویژه برای کارهای سنگینی مانند استریم ویدئو، استریم گیمینگ مودم ایسوس تنظیمات و ابزارهای بهتری دارد.

در بعد قیمت هم نمی توان این مقایسه را انجام داد. مودم VDSL تی پی لینک آرچر وی آر 2100 در بازار ایران حدود 3 الی 3.5 میلیون تومان است که بسیار به صرفه است ولی قیمت های مودم های ایسوس هم رده دو الی سه برابر گران تر است.

مزایا:

1- سرعت اینترنت VDSL تا 350 مگابیت

2- وای فای 2100 مگابیت (فرکانس 5 گیگاهرتز 1733 مگابیت، فرکانس 2.4 گیگاهرتز 300 مگابیت)

3- پشتیبانی از فناوری MU-MIMO

4- پشتیبانی از مش وای فای و فناوری OneMesh

5- پشتیبانی از نصب وی پی ان

معایب:

1- برای گیمینگ تنظیمات خاصی ندارد

2- از وای فای 6، جدیدترین استاندارد وای فای پشتیبانی نمی کند

منبع: شبکه چی
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1168

به "بررسی مودم VDSL تی پی لینک Archer VR2100: پرچم داری دوست داشتنی و همه چیز تمام برای خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی مودم VDSL تی پی لینک Archer VR2100: پرچم داری دوست داشتنی و همه چیز تمام برای خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید