بهبود خدمات مورد احتیاج برای افراد کم شنوا

به گزارش درگ فایل، قادری گفت: با الهام گرفتن از قوانین، ظرفیت های موجود را برای بهبود خدمات مورد احتیاج افراد دارای آسیب های شنوایی بکار می گیریم.

بهبود خدمات مورد احتیاج برای افراد کم شنوا

محمد علی قادری گفت: در تمامی قوانین مرتبط با حقوق افراد دارای معلولیت از جمله قانون حمایت از حقوق معلولان و کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت صراحتا بر نقش دولت ها در فراگیرسازی امکانات جامعه برای افراد معلول، از جمله گروه های ناشنوا و کم شنوا تاکید شده و دولت سیزدهم نیز در چارچوب سیاست ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشش می نماید تا با الهام گرفتن از این قوانین، ظرفیت های موجود راجهت بهبود کمی و کیفی خدمات مورد احتیاج افراد دارای آسیب های شنوایی را بیش از پیش بکار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به همین دلیل اقدامات مختلفی از سوی سازمان بهزیستی انجام شده که توسعه خدمات توانبخشی در کلینیک های تخصصی، ارائه خدمات توانپزشکی، آموزش مترجمان زبان اشاره در سراسر کشور و آموزش مهارت های زندگی روزمره به ویژه شیوه های ارتباط تلفیقی (لب خوانی و زبان اشاره)، حمایت از برنامه های حرفه آموزی و اشتغال ناشنوایان را می توان از جمله این فعالیت ها برشمرد.

وی توضیح داد: جای تردید نیست که فراگیر سازی خدمات مورد احتیاج افراد ناشنوا و کم شنوا و پیشرفت در جهت ساختن جامعه ای برای همه ، جامعه ای که حضور فعالانه ناشنوایان در تمامی عرصه های آن بروز می یابد ، مستلزم همیاری تمامی بخشها اعم از نهاد های قانون گزار و دستگاه های اجرایی است که امید است در راستای اهداف متعالی دولت سیزدهم شاهد تحقق آن باشیم .

لازم به ذکر است هشتم مهر مصادف با 30 سپتامبر ، روز جهانی ناشنوایان است؛ روزی که به شعار پیش به سوی جوامعی با مشارکت همه مزین شده است .

خبرنگاران اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1570

به "بهبود خدمات مورد احتیاج برای افراد کم شنوا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهبود خدمات مورد احتیاج برای افراد کم شنوا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود خدمات مورد احتیاج برای افراد کم شنوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید