بهترین ترکیب گوشت چرخ نموده برای غذاهای مختلف چیست؟

به گزارش درگ فایل، گوشت چرخ نموده می تواند با توجه به نوع کاربرد آن از بخش های مختلف بدن دام و با نسبت های متفاوت گوشت و چربی انتخاب گردد. بنابراین بهترین ترکیب گوشت چرخ نموده برای هر نوع غذایی متفاوت است. از این رو در این مطلب قصد داریم ترکیبات گوشت چرخ نموده را برای پخت انواع غذا با گوشت چرخ نموده، برایتان توضیح دهیم؛ با ما همراه باشید.

بهترین ترکیب گوشت چرخ نموده برای غذاهای مختلف چیست؟

ترکیب گوشت چرخ نموده برای پلو و کتلت

بهترین نسبت ترکیب این دو گوشت برای چرخ کردن، 55 درصد (گوساله) به 45 درصد (گوسفندی) است؛ یعنی بهتر است از هر 1 کیلوگرم گوشت چرخ نموده، 550 گرم گوشت ران گوساله با 450 کیلوگرم گوشت قلوه گاه گوسفندی مخلوط گردد. این ترکیب چربی و لطافت استانداردی به گوشت شما خواهد داد.

ترکیب گوشت چرخ نموده برای کوبیده

ترکیب گوشت چرخ نموده با پیاز برای کوبیده بسیار مهم است. در یک کیلو گرم گوشت، بایستی از 600 گرم سردست گوساله و 400 گرم گوشت قوه گاه گوسفندی استفاده گردد. قلوه گاه گوسفندی چربی لازم برای این ترکیب را فراهم خواهد نمود. پیاز مورد احتیاج برای یک کیلوگرم گوشت چرخ نموده کبابی نیز، 200 تا 250 گرم می باشد.

ترکیب گوشت چرخ نموده بوقلمون و گوساله

طبع گوشت بوقلمون از نظر طب سنتی گرم و مرطوب است. از طرفی گوشت گوساله طبعی سرد دارد و به همین دلیل است که گوشت گوساله را معمولا با گوشتی با طبع گرم مانند بوقلمون مخلوط می نمایند. برای این منظور ضروری است برای یک کیلوگرم گوشت، 600 گرم گوشت ران گوساله و 400 گرم گوشت سینه بوقلمون در نظر بگیرید.

ترکیب گوشت چرخ نموده با مرغ

معمولا بعضی از رستوران ها برای کاهش قیمت نهایی کوبیده های خود، از مقداری گوشت مرغ در ترکیب گوشت استفاده می نمایند. البته این کار باعث لطیف تر شدن بافت و بالاتر رفتن چسبندگی نیز می گردد. برای این منظور 700 گرم گوشت سردست گوسفندی را با 300 گرم گوشت سینه مرغ چرخ نموده و 300 گرم نیز تفاله پیاز به آن اضافه می نمایند.

اما برای تهیه کوبیده مرغ، بایستی 600 گرم ران مرغ، 300 گرم سینه مرغ و 100 گرم دنبه گوسفندی را با 200 گرم تفاله پیاز مخلوط کنید و به یک ترکیب استثنایی برای کوبیده مرغ برسید.

ترکیب گوشت چرخ نموده با سویا

اضافه کردن سویا به گوشت می تواند اهداف زیادی داشته باشد؛ برای مثال کم کردن هزینه نهایی، استفاده کمتر از گوشت قرمز یا کم کردن کلسترول ناشی از مصرف گوشت قرمز و همچنین جلوگیری از آب رفتن گوشت همبرگرها و کتکت ها. از این رو برای ترکیب کردن گوشت با سویا، برای هر یک کیلوگرم گوشت سردست گوساله یا گوسفندی، ضروری است 300 گرم سویا را به مدت 3 ساعت بخیسانید و سپس آبکش نموده و با گوشت قرمز یکبار چرخ کنید.

سخن آخر

گوشت چرخ نموده به علت داشتن گوشتی نرم، لطیف و انعطاف پذیر در آشپزی بسیار محبوب می باشد. جالب است بدانید که در طب سنتی این گوشت به علت داشتن هضمی آسان توصیه شده است. این گوشت در مدت زمان کوتاه و کمی پخته می گردد. گوشت چرخ نموده بر اساس کاربردی که دارد می تواند از قسمت های مختلف بدن دام تهیه گردد و با نسبت های مختلف با چربی، گوشت گوساله و گوسفند ترکیب گردد.

همان طور که متوجه شدید شاید انتخاب گوشت برای چرخ کردن کمی سخت باشد و خیلی ها ترجیح دهند این انتخاب رو به فروشگاهی که از آن خرید می نمایند بسپارند اما برای افرادی که نسبت به سلامتی خود و هزینه ای که برای آن تقبل می نمایند حساس هستند توجه به این معیار ها می تواند یاری خوبی به انتخاب گوشت باشد.

در آخر توصیه می کنیم مطلب طبع گوشت شتر، مصلحات و خواص بی نظیر آن از نظر طب سنتی را خوانده، و از این گوشت بسیار مقوی نیز به دلخواه خود در ترکیب گوشت چرخ شده های خود بهره ببرید. همچنین نباید فراموش کنید سوالات و نظرات خود را در انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1023

به "بهترین ترکیب گوشت چرخ نموده برای غذاهای مختلف چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ترکیب گوشت چرخ نموده برای غذاهای مختلف چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید