بهره برداری از فاز نخست پایانه مترو اکباتان پس از 13 سال

به گزارش درگ فایل، پایانه مترو شهرک اکباتان که نخستین پایانه زیرزمینی قطار های شهری در کشور است در آستانه افتتاح نهاده شد.

بهره برداری از فاز نخست پایانه مترو اکباتان پس از 13 سال

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فاز نخست پایانه مترو اکباتان پس از 13 سال انتظار آماده بهره برداری است.

پایانه مترو اکباتان که نخستین پایانه زیرزمینی قطار های شهری در کشور محسوب شده و عملیات اجرایی آن از سال 1387 شروع شده است، در آستانه افتتاح قرار گرفته است؛ تست گرم راه اندازی این پایانه، آدینه شب با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

پایانه اکباتان در غربی ترین نقطه خط 4 مترو تهران و در محدوده شهرک اکباتان واقع شده است و فاز نخست این پایانه شامل طبقه منفی 2 پس از انجام موفقیت آمیز تست گرم در شامگاه آدینه 16 اردیبهشت ماه 1401 آماده بهره برداری شده است.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص دومین افتتاحیه این شرکت در امسال گفت: پس از بهره برداری از ورودی جنوبی ایستگاه یادگار امام (ره) در خط 6، حالا نوبت به افتتاح فاز نخست پروژه احداث پایانه اکباتان رسیده است؛ این پایانه با ظرفیت پذیرش 21 رام قطار، با زیر بنای 70 هزار متر مربع و در 2 طبقه طراحی شده که فاز اول آن در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به اهم تأثیرات بهره برداری از پایانه اکباتان اشاره نمود و اضافه نمود: با بهره برداری از این پارکینگ، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطار ها و افزایش ظرفیت مسافر گیری در خط 4 فراهم خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ساخت پایانه اکباتان در محدوده مسکونی شهرک اکباتان، احداث آن به صورت زیرزمینی طراحی شد تا با حفظ ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و کمترین آسیب برای منظر شهری را در پی داشته باشد؛ در واقع با توجه به زیرزمینی بودن سازه پایانه، سطح روی آن قابلیت ایجاد فضای سبز برای شهرک اکباتان را دارا است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1505

به "بهره برداری از فاز نخست پایانه مترو اکباتان پس از 13 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از فاز نخست پایانه مترو اکباتان پس از 13 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید