بوسانگ، شهر چترها و رنگ ها

به گزارش درگ فایل، بازدید از شهر کوچک بو سانگ در تایلند

این شهر بسیار کوچک است اما در نزدیکی چیانگ مای قرار گرفته و تنها 6 مایل با یکدیگر فاصله دارند. البته این نزدیکی تنها از نظر جغرافیایی بوده و شهر بو سانگ ویژگی های شخصی خاص خود را دارد. هیچ کدام از کالاهای این شهر دارای نشان ساخته شده در چین (made in china) نیست. کالای اصلی ای که در این شهر فراوری می گردد چتر است و یکی از منظره ها زیبای این شهر، تماشا مردمی است که سوار بر دوچرخه های خود ، چترهایی را بالای سر گرفته و بازتاب نور چتر بر چهره آن ها واقعا تماشای است. استفاده مردم برای حمل و نقل از دوچرخه باعث شده این شهر از آلودگی به دور باشد و از هوای فرح بخش و باطراوتی برخوردار باشد. در شهر بو سانگ انواع جشنواره های پایکوبی سنتی و غذاهای محلی نیز وجود دارد که می تواند اقامت شما را در این محل خاطره انگیز کند. این جشنواره ها بسیار عجیب و زیبا هستند که می توان آن ها را ترکیبی از نور و رنگ و مهارت در ساخت صنایع دستی دانست. با خبرنگاران همراه باشید:

بوسانگ، شهر چترها و رنگ ها

نکاتی کلیدی برای بازدید از شهر بو سانگ :

موقعیت جغرافیایی: بو سانگ در فاصله 20 دقیقه رانندگی تا چیانگ مای قرار داشته و به راحتی می توانید با (songthaew) یا موتور سیکلت به آن بروید.

برترین زمان سفر: سومین هفته از ماه ژانویه همزمان با برگزاری مراسم ویژه سالانه در این شهر است.

چگونه به بو سانگ برویم: با استفاده از سرویس (songthaew) سفید در چیانگ مای که به راحتی از بازار (Warorot) قابل دسترسی است، می توانید به بو سانگ بروید. قبل از سوار شدن از راننده درباره کرایه سوال کنید، به خاطر داشته باشید که این کرایه حدود 20 بات بیشتر نخواهد بود. بعضی از (songthaew) به سمت بو سانگ نمی فرایند و شما باید در پی آن هایی باشید که در این راستا تردد می نمایند. اگر بخواهید با توک توک (وسیله نقلیه سنتی در تایلند که درواقع یک موتور سه چرخه است و معمولا هزینه آن به صورت توافقی بین راننده و مسافر طی خواهد شد) به بو سانگ بروید، کرایه کمی بیشتر خواهد بود اما با توک توک به راحتی می توانید به مقصد برسید. گزینه دیگر نیز اجاره موتور سیکلت و رانندگی تا مقصد است. (songthaew) معمولا شما را داخل شهر نمی برند و شما برای رسیدن به مرکز شهر باید کمی پیاده روی کنید.

نکات مهم: شما می توانید یک چتر بسیار کوچک بخرید که سوغاتی خوبی محسوب می گردد. در این منطقه شما می توانید نظاره گر چترهایی باشید که به عنوان سایبان در دست مردم هست و شهر و چشم انداز ای رنگارنگ را بوجود آورده است. محله (Catty-corner) در خیابان فستیوال (festival street) دارای تعداد زیادی گاری فروش غذای خیابانی است. شما با پرداخت 35 تا 60 بات می توانید یک وعده غذایی مناسب در این شهر نوش جان کنید. برای بازدید از بو سانگ با خود عینک آفتابی و بطری آب را همراه ببرید، هوای این شهر بسیار گرم و محلی دارای سایه و مناسب برای استراحت بسیار کم است. روزهای آدینه، در هنگام غروب یک راهپیمایی خیابانی جالب در این شهر برپا می گردد. در خاتمه به خاطر داشته باشید با صرف چند ساعت زمان در این شهر، می توانید همه دیدنی های آن را ببینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1435

به "بوسانگ، شهر چترها و رنگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوسانگ، شهر چترها و رنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید