تامین مسکن برای 52 هزار واجد شرایط جامعه ایثارگری استان مرکزی

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران: سرپرست معاونت عمرانی بنیاد شهید استان مرکزی گفت: اداره راه با هماهنگی بنیاد شهید نسبت به تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای حداقل 52 هزار نفر از واجدین شرایط که تا به امروز از مزایای زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده اند، اقدام کند.

تامین مسکن برای 52 هزار واجد شرایط جامعه ایثارگری استان مرکزی

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، داوود مهرجو در نشست مشترک اداره بنیاد شهید و اداره راه و شهرسازی مرکزی درباره پیگیری مسائل مسکن ایثارگران استان اظهار کرد: ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و جانبازان این استان نباید دغدغه مسکن داشته باشند.

وی اضافه نمود: تصور زندگی بدون سرپناه غیر ممکن و کیفیت مسکن، محل قرار دریافت و وسعت آن متفاوت اما همه انسان ها در یک نکته مشترک هستند.

سرپرست معاونت عمرانی بنیاد شهید استان مرکزی توضیح داد: ادارات راه و شهرسازی تمام شهرستان های استان باید در نخستین فرصت نسبت به واگذاری زمین های ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و جانبازان اقدام نمایند.

مهرجو با اشاره به تاثیر مسکن در اقتصاد کلان، خرد و سیاست گذاری گفت: بخش عمران و مسکن به عنوان حوزه مولد اشتغال و درآمدزایی مطرح است چرا که می تواند چرخه اقتصاد را به حرکت درآورد.

وی اضافه نمود: در اقتصاد خرد مسکن به عنوان نخستین سرپناه مطرح و دارائی یک خانواده محسوب و در هر دولتی تامین مسکن مهم ترین نگرانی است و بیشتر یارانه ها در دولت و مالیات توسط بخش عمران جذب می گردد.

سرپرست معاونت عمرانی بنیاد شهید استان مرکزی توضیح داد: در حال حاضر هزینه های خانوار به سوی عمران و خرید مسکن در حال حرکت است اداره راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی بنیاد شهید نسبت به تامین مسکن و یا زمین مسکونی برای حداقل 52 هزار نفر از واجدین شرایط که تا به امروز از مزایای زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده اند، اقدام کند.

مهرجو با اشاره به تعداد واحدهای در نظر گرفته شده در این طرح گفت: در این طرح برای شهرستان خنداب 34، تفرش 24، دلیجان 64، ساوه 74، محلات 74، فراهان 28، آشتیان، 38، خمین 20 و اراک 407 واحد در نظر گرفته شده است وجه آماده سازی راه برای دست یابی به زمین مذکور 20 میلیون ریال بوده است که به تازگی این مبلغ به2 برابر افزایش یافته و همین امر رغبت را از متقاضیان با توجه به موقعیت زمین گرفته است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 301

به "تامین مسکن برای 52 هزار واجد شرایط جامعه ایثارگری استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین مسکن برای 52 هزار واجد شرایط جامعه ایثارگری استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید