تصاویر آخرالزمانی از طوفان امروز سیستان و بلوچستان ، مردم از خانه بیرون نیایند؛ در صورت تنگی نفس با 115 تماس بگیرند

به گزارش درگ فایل، موج تازه وزش طوفان گردوخاک از بامداد 27 تیر ماه بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تا به امروز پنج شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی روبرو نموده است .

تصاویر آخرالزمانی از طوفان امروز سیستان و بلوچستان ، مردم از خانه بیرون نیایند؛ در صورت تنگی نفس با 115 تماس بگیرند

به گزارش خبرنگاران موج نو وزش طوفان گردوخاک از بامداد 27 تیرماه بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تا به امروز منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی روبرو نموده است .

مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان گفت: در پی موج نو وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت 6 صبح 27 تیرماه تا شب گذشته 998 نفر بوده که 51 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده اند.

طوفانی با سرعت 126 کیلومتر زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: براساس آنالیز آخرین نقشه های پیش یابی، آسمان استان قسمتی ابری و غبارآلود پیش بینی می گردد.

محسن حیدری اضافه کرد: تا اواسط هفته آینده در منطقه سیستان واقع در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک پیش بینی می گردد که سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد. طی این مدت در زاهدان و منطقه ها مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار را خواهیم داشت.

وی بیان نمود: وزش باد شدید تا بیشینه 126 کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به 400 متر کاهش داد. بعلاوه در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 93 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 300 متر کاهش داد. بعلاوه غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی سراوان تا 2هزار متر کاهش داد..

حیدری گفت: توصیه می گردد در ترددهای جاده ای احتیاط گردد و تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری گردد. بعلاوه از کار در ارتفاعات جدا پرهیز گردد.

افزایش شدت طوفان گرد و غبار در سیستان

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: طوفان های شدید گرد و غبار در شهرستان های شمال استان خسارات عمده ای به سلامت و زندگی مردم تحمیل نموده است.

محمد خلیلی گفت: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از طوفان و افرادی که در مسیر جاده ها در راه مانده اند، حاضر هستند.

وی بیان نمود: با آغاز مجدد طوفان از ساعت 6 صبح 27 تیرماه تا ساعت 8 شب گذشته تعداد 998 نفر بیمار و مصدوم به اورژانس های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نموده اند و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره مند شده اند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زابل اضافه کرد: در پی موج نو وزش طوفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز از مجموع مراجعین به مراکز درمانی 51 نفر برای ادامه درمان بستری شدند و 947 نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

خلیلی ادامه داد: در پی طوفان های شدید در این منطقه ها، عمده مشکلا ت مردم قلبی، تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده است. از عموم مردم درخواست داریم از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه های شدید با اورژانس 115 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1698

به "تصاویر آخرالزمانی از طوفان امروز سیستان و بلوچستان ، مردم از خانه بیرون نیایند؛ در صورت تنگی نفس با 115 تماس بگیرند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر آخرالزمانی از طوفان امروز سیستان و بلوچستان ، مردم از خانه بیرون نیایند؛ در صورت تنگی نفس با 115 تماس بگیرند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر آخرالزمانی از طوفان امروز سیستان و بلوچستان ، مردم از خانه بیرون نیایند؛ در صورت تنگی نفس با 115 تماس بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید